مقالات

دلیل پیشرفت

آلمان و ژاپن

پس از جنگ جهانی دوم


خلاصه :

شاید برای شما هم برای شما سوال باشد که چرا آلمان و ژاپن در جنگ جهانی دوم، پس از شکست سنگین چطور در حال حاضر یکی از قدرت مندترین کشور اقتصادی اند؟

پس از جنگ جهانی دوم و شکست آلمان و ژاپن، این دو کشور به استعمار کشور های دیگر در آمدند. از سوی دیگر، تلفات جانی و مالی این دو کشور بسیار زیاد بود. در ژاپن که بمب هسته ای به انفجار رسید و آلمان هم که به عنوان یک قطب در جنگ جهانی دوم حضور داشت و با تمام کشور ها در جنگ بود؛ همچنین در جنگ، با بمب هایی که زده می شد، تعثیرات آن بر روی  خاک آن کشور می داد. این که چرا این دو کشور پس از این جنگ سخت توانستند قدرت قبلی خود و حتی بیشتر را به دست بیاورند به چند علت دارد:

آلمان

  • آلمان با برنامه ریزی دقیق و استفاده کردن از سیاست های هیتلر  توانست اقتصاد خود را که کامل فرو پاشیده بود درست کند.

  • آلمانی ها از کالای کشور خود حمایت می کردند و به هیچ وجه کالا خارجی نمی خریدند.

  • مسئولین که در دولت کار می کردند به شغل خود بسیار پایبند بودند و تمام وظایف خود را تمام و کمال انجام می دادند. در قدیم، در کشور آلمان، کسی که شهر دار می شد را وزن می کردند و در پایان شهرداری نیز وزن می کردند و اگر زیاد شده بود اعدامش می کردند.

ژاپن

  • ژاپن با بستن مرز های خود از ورود کالا های خارجی ( به غیر از ماده اولیه) به اقتصاد کشور خود رونق داد و نیاز های خود را خود تامین می کرد.
  • در ژاپن کار کردن را بسیار نیک می دانند و اضافه کاری در آن جا حقوق ندارد. گزارش هایی هم مبنی بر آن که بعضی از ژاپنی ها از کار زیاد مردند،به گوش رسیده.
  • ژاپنی ها اصطلاحی دارند که می گوید « ما آنقدر پولدار نیستیم، که جنس ارزان بخریم» که یعنی جنس گران خریدن مضیتی دارد که جنس ارزان ندارد.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران