رویدادهای مدرسه

آنچه در این هفته گذشت:

ارمغان سَـــفَر و پایانی برای صَـــفَر


خلاصه :

وقتی صفر [یا سفر] تمام می‌شود!

هفته‌ی دوم آبان ماه یکی از ایام خاطره‌انگیز بچه‌ها شد، چراکه با رویدادهای مختلفی همراه بود. از بازگشت مسافران اربعین و پخش فوتبال در مدرسه تا آش نذری و مراسم عزاداری!

حسینی‌های کلاس اول!

اربعین که تمام شد، وقت بازگشت شکوفه‌ها بود. مسافرانی که سفیران پایداری و مقاومت برای همه‌ی عالم بودند. آن‌ها از تداوم نهضت حسینی در آینده خبر می‌دهند. هر کدامشان که می‌آمد، یک زلزله‌ای به پا می‌شد. بچه‌ها به استقبال می‌رفتند و آقاها سراغشان را می‌گرفتند..

تجربه‌ی تماشای فوتبال در مدرسه!

اگر مدرسه محل زندگی است پس همان کارهایی که در خانه و اجتماع انجام می‌شود، اینجا هم امکان‌پذیر است؛ مثلا تماشای بازی پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن!
لذت تماشای دسته‌جمعی فوتبال و تشویق نماینده‌ی یک ملت در یک رقابت جهانی، حس «غیرت ملی» و افزایش نشاط را در پی داشت.
 

سیزده آبان به سبک جنگ محلی و صدور بیانیه!

یکشنبه‌ی این هفته، روز دانش‌آموز بود که گزارش آن پیش‌تر منتشر گردید. بعد از یک بازیِ جنگ که به صورت نمادین با جابه‌جایی مجروحین نیز همراه بود! ، دانش‌آموزان بیانیه خواندند. متن آن با همکاری پنج نفر از دانش‌آموزان که نماینده‌ی دوستانشان بودند، نوشته و خوانده شد
بیشتر بخوانید:
 

آش نذری در وعده‌ی ناهار

چهاردهم آبان ماه یعنی دو روز قبل از سالروز رحلت رسول اکرم (ص)، بچه‌های ما مهمان سفره‌ی اهل بیت شدند. آش جوی بسیار خوش‌مزه که طعمِ خوشِ آن، پرخوری بعضی بچه ها را به دنبال داشت! از خانواده‌ی محترم محمودرباطی و مادرانی که ایشان را در پخت این آش یاری کردند، سپاس گزاریم.

مراسم سوگواری در آخرین ساعات مدرسه

دانش‌آموزانِ ما، دو روز متوالی بعد از پایان کلاس‌ها به سوگواری و نوحه‌خوانی پرداختند. فریاد منظم و هماهنگِ «مسموم وا اماما؛ شهید وا اماما» در فضای دبستان طنین انداز شد.
 
 
حالا صفر به پایان رسید و سفرنامه‌ی ما در ماه ربیع الاول نوشته خواهد شد [ان شاءالله]. حلول این ماه مبارک بر همه‌ی اولیای محترم و فرزندانِ عزیزمان مبارک باشد...
 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران