آموزش

معرفی شهر تبریز ( قسمت ۲ )

ايران از پنجره ميزان

جاذبه های دیدنی و گردشگری


خلاصه :

جاذبه های دیدنی و گردشگری تبریز  را بشناسید.

1 - مقبره الشعرا (قبرستان سرخاب)

تاریخ این گورستان به پیش از قرن هشتم هجری بر می گردد. این گورستان نیز گرفتار گذر زمان و بلایای طبیعی شد و پس از تخریب ها تا سال ۱۳۵۰ هجری خورشیدی تقریبا متروکه شده بود. در آن سال مسابقه طراحی بنای آن برگزار شد. غلام رضا فرزان مهر توانست برنده مسابقه شود و هم اکنون طرح او یکی از نمادهای تبریز است. در هشتصد سال گذشته بیش از ۴۰۰ فرد نامی و عمدتا شاعر در این محل دفن شده اند که مشهورترین آن ها حکیم اسدی طوسی و سید محمد حسین شهریار است.

قبرستان سرخاب

2 - پارک ایل گلی (شاه گلی)

شاه گولی به معنی استخر شاه ترجمه شده است. گول در زبان ترکی به معنی استخر است. عمق دریاچه این پارک ۱۲ متر است و امروزه در آن قایق سواری انجام می شود. این پارک ۷ کیلومتر با مرکز شهر تبریز فاصله داد و تاریخ احداث آن به زمان آق قویونلوها بازمی گردد. صفویان نیز پارک را گسترش دادند. اگر به دنبال گذراندن یک بعد از ظهر با آرامش کامل همراه خانواده، پیکنیک با دوستانتان یا حتی بازی کردن بدمینتون هستید این پارک را به شما پیشنهاد می کنیم.

پارک ایل گلی

3 - روستای کندوان

شهرت اصلی روستا به خاطر خانه هایی است که مانند لانه زنبور در دل کوه های آتشفشانی سهند جای گرفته اند. این بافت سنتی با ساخت خانه های مدرن تر روستایی گسترش یافته است. روستا تنها ۴۸ کیلومتر با شهر تبریز فاصله دارد و پیشنهاد می کنیم در سفر به تبریز از آن دیدن کنید. روستای کندوان بیش از ۷۰۰۰ سال قدمت دارد و به خاطر سبک معماری خاصش در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. خیلی ها این روستا را با کاپادوکیه در ترکیه مقایسه می کنند تفاوت اصلی آن ها در این است که آن شهر خالی از سکنه شده اما هنوز حدود ۱۱۷ خانوار درون این صخره ها زندگی می کنند. برای رسیدن به روستا حدود ۱ ساعت با ماشین راه در پیش دارید که قطعا از طی کردنش پشیمان نخواهید شد.

روستای کندوان

4 - کلیسای استفانوس مقدس

برای رسیدن به کلیسای استقانوس یک ساعت و نیم رانندگی در پیش دارید چرا که ساختمان آن در فاصله ۱۷ کیلومتری شهر جلفا کنار رود ارس قرار دارد. در زمان ساخت آن شک و تردید وجود دارد برخی آن را برای دوران اوائل مسیحیت می دانند و دسته دیگر قرن چهارم تا ششم هجری. بنای کلیسا نیز در زلزله های تبریز تخریب شد و صفویان مرمت آن را بر عهده گرفتند. کلیسا متعلق به ارمنی هاست و دومین کلیسای بزرگ آن ها در ایران به شمار می رود. آن ها در کلیسا مناسبت های خاصی را برگزار می کنند و در روز خاصی هزاران نفر برای اجرای مراسم می آیند.

کلیسای استفانوس مقدس

5 - پارک کوهستانی عون بن علی (عینالی)

پیاده، با ماشین یا تله کابین فرقی نمی کند چطور به این جا بیایید کوه های عینالی به تمام بازدید کنندگانشان منظره ای فوق العاده از شهر تبریز را هدیه می دهند. حواستان باشد که هوای قله کوه سرد است و هنگام بازدید از آن لباس مناسب همراه داشته باشید. در این کوهستان دلپذیر یک فنجان چای کافی است تا روزتان کامل شود.

۵ سال پیش
احسنت

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران