روش میزان

صبحانه ،‌زیارت عاشورا ، سخرانی ، روضه و سینه زنی

مجموعه فیلم و عکس مراسم های صبح دهه محرم


خلاصه :

بسم الله الرحمن الرحیم مجموعه ای از فیلم و عکس های مراسم های صبح دهه اول محرم  و گزارشی کوتاه ، خدمتتان ارائه میشود.

برگزاری این مراسم، به رسم گذشته به عهده دانش آموزان سال آخر دبیرستان دوره دو گذاشته شد. دانش آموزان پایه دوازدهم ، از چند روز قبل از محرم به هماهنگی برای برگزاری مراسم مشغول بودند  و با پیدا کردن عکسی زیبا به عنوان پس زمینه ی مجلس در روز آخر ماه ذی الحجه به سیاه پوش کردن فضای مدرسه پرداختند. و با اخذ یک تصمیم جمعی، شعری را که قبلا توسط یکی از مداحان محترم  به عرصه سمع و نظر عاشقان اباعبدالله علیه السلام رسیده بود را به عنوان شعری که مشترکا در این ایام در آخر مراسم  دم بگیرند و شور بخوانند ،‌ برگزیدند. فیلمی  از برگزاری این دم شور جمعی توسط این عزیزان،  در ادامه خدمتتان ارائه می شود.

شرکت کنندگان محترم در مراسم های صبح دهه اول محرم‌،چه از کادر و معلمین محترم و دانش آموزان عزیز، و چه اولیا  بزرگوار دانش آموزان و همسایگان و... بر سر خوان کرم اباعبدالله مهمان بودند، صبحانه میل می کردند و با شرکت در مراسم پر فیض زیارت عاشورا به استقبال ادامه مراسم می رفتند.

حاج محمود صالحی با قرائت زیارت عاشورا، دل های عزیزان شرکت کننده را برای ادامه مراسم آماده کرده و فضای معنوی مراسم را دو چندان میفرمودند.

جناب حجه الاسلام طباطبایی هم در طی این هشت روز، با منبر رفتن خود، این جمع را مستفیض فرمودند. محور سخرانی های ایشان همانند قبل با لحنی برادرانه و دلسوزانه نسبت به همه، به بررسی عوامل و شرایط وقوع حادثه کربلا و نقش ما جوانان و دیگر افراد در ادامه راه سالار شهیدان بود.

و در انتهای مجلس هم مراسم روضه خوانی و سینه زنی صورت می پذیرفت و عزیزان 12 ام، پس از استراحتی چند دقیقه ای برای شروع یک روز درسی موفق دیگر در کلاس های خود حاضر می شدند. امسال به دلیل وقوع ماه محرم در تابستان انتظار می رفت که مراسم خلوت برگزار شود، اما حضرت سیدالشهدا با الطاف  مهری که به ما داشتند، مارا شرمنده خود نکردند و به حمدالله ، مثل هرسال این مراسم با رونق ، شور و شعور حسینی برگزار شد.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران