آموزش

۸

آداب معاشرت جزئی

چیست


خلاصه :

برای اینکه به خوبی با آداب و اصول معاشرت و روابط اجتماعی آشنا باشید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنید.

 

۱- سلام و احوالپرسی

شما باید دست طرف مقابل را سریع فشرده و رها کنید. هرگز دست مخاطب را برای مدت طولانی در دست نگیرید زیرا با این کار، حریم خصوصی اشخاص را نقض می‌کنید. 
مردها بهتر است در مقابل خانم‌ها کمی به جلو خم شده و خیلی خفیف و کوچک حالت تعظیم به خود بگیرند.

۲- ارتباط و معاشرت

وقت‌شناسی یکی از اصول اولیه آداب صحیح معاشرت بشمار می‌رود. شما باید همیشه سر وقت یا حتی چند دقیقه زودتر در محل قرار حاضر شوید. اگر بنا به هر دلیلی، دیر به قرار ملاقات رسیدید، حتما برای تاخیر خود عذرخواهی کنید.


از طرف مقابل تعریف کنید. وقتی برخورد سرشار از احترام با دیگران دارید و آنها را مثلا برای حسن انتخاب لباسشان تحسین می‌کنید، در واقع ریزبینی و دقت‌نظر خود را به او نشان می‌دهید. این مساله برای طرف مقابل بسیار خوشایند است و حس خوبی به وی منتقل خواهد کرد.

3-لباس

لباس مناسب به تن داشتن سبب افزایش اعتماد به نفس هم می‌شود. لزوما نباید لباس‌هایتان گران‌قیمت باشد، همین‌که مرتب و تمیز و اتوکشیده باشند کافی است. به‌طور مثال، برای مردان مهم است که همیشه کفش‌های واکس‌خورده و کت یا پیراهن اتوکشیده داشته باشند.

هرگز لباس‌هایی که سرآستین بزرگ یا کوچک دارند، خریداری نکنید.

بر اساس اصول آداب و معاشرت، دکمه پایین کت را نباید ببندید. حتما کتی انتخاب کنید که با فرم بدن شما تناسب دارد.

- پشت میز غذاخوری

اگر شما به یک قرار کاری در کافه یارستوران دعوت شده‌اید و آدم‌های دور میز را نمی‌شناسید، تا پیش از معرفی شدن به یکدیگر با آنها صحبت نکنید. این کار مصداق بی‌نزاکتی است.

همچنین مراقب حرکات دست خود باشید. دست‌ها را روی میز نگذارید. بهتر است وقتی پشت میز نشسته‌اید، دست‌های خود را روی پاهایتان قرار دهید. 

- نحوه نشستن صحیح

نحوه نشستن روی مبل یا صندلی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. وقتی روی مبل‌ها یا صندلی‌های کوتاه نشسته‌اید، پاهای خود را روی یکدیگر نیندازید. زانوها را به هم نزدیک کنید و مراقب باشید که هر دو پا به موازات یکدیگر قرار داشته باشند.

همچنین می‌توانید یکی از پاها را در پشت زانوی پای دیگر خم کنید و صاف و رسمی بنشینید.

۷- در رستوران

پیش از رفتن به رستوران اگر به دوست یا همراه خود بگویید: «مهمان من» یعنی باید همه هزینه‌ها را خودتان پرداخت کنید. اما وقتی می‌گویید «با هم به رستوران برویم» یعنی شما قرار است فقط دُنگ خود را پرداخت کنید.

روی میز رستوران‌های رسمی قاشق و چنگال و وسایل گوناگونی چیده شده است که لازم است با همه آنها و موارد استفاده‌شان آشنا باشید.

8-نوشیدن چای

برخی از مردم برای اینکه بهتر با یکدیگر آشنا شوند، همدیگر را به صرف یک استکان چای دعوت می‌کنند. شما نباید این دعوت را رد کنید زیرا بی‌احترامی محسوب می‌شود.

حواستان باشد که هنگام هم زدن چای، صدای قاشق شنیده نشود.

هرگز قاشق چایخوری خود را درون فنجان نگذارید. آن را لبه‌ی نعلبکی هم قرار ندهید. بلکه باید قاشق را در کنار استکان و نعلبکی روی میز بگذارید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران