معرفی

ال۹۰ 


خلاصه :

ال۹۰ 

ال۹۰ با نام اصلی داچیا لوگان خودرویی است که در ایران توسط شرکت رنو پارس که کنسرسیومی از شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو است، برای تولید تندر ۹۰ و ساندرو و مگان تشکیل شده‌است تولید می‌شود.[۱][۲]

ساندرو مدل هاچ بک رنو لوگان است که بین مردم ایران به ال ۹۰ هاچ بک رایج است.[۳]تندر ۹۰ نامی است که طرف ایرانی در قرارداد با رنو بر روی رنو لوگان گذاشته‌است اما عموم مردم به دلیل تکرار زیاد عبارت L90 در اخبار و حواشی مربوط به این خودرو، همین نام را برای لوگان در گفتارهای روزمره به کار می‌برند. L90 در واقع کد اتاق مدل سدان خانواده X90 بوده که معادل لوگان است. تندر ۹۰ یا رنو لوگان ساخت شرکت رنوی فرانسه است که انحصار تولید آن را در سال ۲۰۰۶ به داچیای رومانی (یکی از شرکای شرکت رنو) واگذار کرد. نسل اول این اتومبیل از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ تولید شد. نسل دوم از اوایل سال ۲۰۱۳ آغاز به تولید نمود. خانواده لوگان (X90) یکی از معدود خانواده خودروهای ارزان قیمت در سطح جهان است.

تا کنون مدل‌های عرضه شده از این خانواده در کشور ما شامل نسل اول لوگان سدان، نسل اول ساندرو ساده و استپ وی و رنو داستر به عنوان مدل کراس اور است. همچنین لوگان MPV نسل اول نیز مدت کوتاهی به صورت وارداتی تحت عنوان تندر۹۰ استیشن عرضه شد. نسل دوم رنو لوگان نیز در کشورمان با نام رنو سیمبل به صورت وارداتی عرضه می‌گردد.

در تست ۲۰۰ کیلومتری این خودرو و روشن شدن معایب و مزایای تندر ۹۰ این نتیجه گرفته شد که این خودرو می توانست جایگزین مناسبی برای پیکان و پراید باشد.[۴]

این خودرو امکاناتی مانند: رینگ آلومینیومی/ گرمکن برقی آینه جانبی/ قفل مرکزی بر روی سوییچ/ شیشه بالابر برقی جلو و عقب/ ایربگ راننده و سرنشین/ مالتی مدیا (درنسخه‌های جدید)/ قابلیت نصب دوربین عقب/ مه‌شکن جلو و عقب/ المنت شیشه عقب/ سیستم تهویه مطبوع (کولر)/ سیستم ناوبری (در نسخه‌های جدید)/ فرمان هیدرولیک/ قفل شیشه‌های سرنشین عقب/ پشتیبانی از MP3 و MP4(در نسخه‌های جدید)/ تنظیم ارتفاع کمربند/ تنظیم گودی کمر (در نسخه‌های قدیمی)/ تنظیم برقی آینه جانبی/ چراغ سوم خطر و تنظیم ارتفاع صندلی راننده و قفل شیشه‌های عقب را دارد.

ال۹۰

داچیا لوگان صندوقدار ساخته شده در سال ۲۰۰۴

اطلاعات اجمالی
تولیدکننده رومانی داچیا
فرانسه رنو
نام‌های دیگر تندر ۹۰
رنو لوگان
داچیا لوگان
ماهیندرا ورتیو
نیسان آپریو۵
NP200
تاریخ تولید ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲
مکان مونتاژ رومانی رومانی
روسیه مسکو
کلمبیا انویگادو
ایران رنوپارس
هند ناسیک
برزیل سائو ژوزه
مراکش کازابلانکا
بدنه و شاسی
کلاس سدان
نوع بدنه ۵ در
پلت‌فرم X90
خودروهای مرتبط ساندرو
مشخصات فنی
موتور موتورهای بنزینی

1,2 75 ch
1,2 GPL 75 ch
1,4 GPL 751 ch
1,6 16V 105 ch

موتورهای دیزلی

1,5 DCI 702 ch
1,5 DCI 75 ch
1,5 DCI 90 ch

حجم باک ۵۰ لیتر
جعبه دنده ۵ دنده دستی و ۴ دنده اتوماتیک
ابعاد
طول ۴۲۵۰ میلی‌متر
عرض ۱۷۳۵ میلی متر
ارتفاع ۱۵۲۵ میلی‌متر
وزن خالص ۱۲۰۰ کیلوگرم
گاه‌شناسی
مدل پیشین داچیا ۱۳۰۰
مدل بعدی رنو سیمبل

۴ سال پیش
خیلی خوب و واقعاً کامل

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران