آموزش

عینک


خلاصه :

عینک

تاریخچه عینک

امروزه دیدن افرادی که عینک به چشم دارند به قدری طبیعی است که دیدن افرادی که در زمستان کلاه به سر می‌گذارند. عینکها ابزاری هستند که بینایی را بهبود می‌بخشند و با تجویز پزشک خریداری می‌شوند. علاوه بر این عینک امروزه به یکی از اکسسوری‌های زیبایی در دنیای مد و فشن بدل شده است و برخی از آن‌ها نه برای تصحیح بینایی بلکه برای زیبایی استفاده می‌شوند. متخصصان بسیاری نیز هم در حوزه‌ی پزشکی و بینایی، هم در حوزه‌ی زیبایی‌شناسی وجود دارند که به افراد کمک می‌کنند که از هر نظر بهترین انتخاب را داشته باشند. آنقدر این وسیله به ابزاری روزمره در زندگی ما تبدیل شده است که فکرش را هم نمی‌کنیم که روزی وجود نداشته است. تاریخچه عینک ، داستان شروع و توسعه‌ی این اختراع مهم بشر را به ما نشان خواهد داد.

عینک‌های اولیه

متاسفانه اولین مخترع عینک شناخته نشده است. اما رومیان اولین کسانی بودند که به قابلیت شیشه در بهبود بینایی در هنگام خواندن پی بردند. آن‌ها با شیشه‌هایی بزرگ‌نما دایره‌هایی کوچک می‌ساختند و برای دید بهتر، از آن‌استفاده می‌کردند.
آنچه در تاریخ از عینک یاد شده است، نشان می‌دهد که اولین عینکی که قابلیت بر چشم زدن داشت در قرن ۱۳ام در ایتالیا ظهور کرد. لنزهای شیشه‌ای برآمده‌ی اولیه داخل فریم‌های چوبی یا چرمی قرار می‌گرفتند. گاهی اوقات نیز این فریم‌ها از شاخ حیوانات درست می‌شد. فریم‌ها یا بر روی بینی قرار می‌گرفتند و یا با وسیله‌ای از پشت سر بسته می‌شدند. بیشتر این عینک‌ها توسط راهبان استفاده می‌شد، اما در دوره‌ی رنسانس محبوبیت آن بیشتر شد و تکنولوژی آن نیز بهبود یافت.

 

۴ سال پیش
ای کاش درباره انواعشونم میزاشتی

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران