دلنوشت

به نام خدا یکی از مهارت های مورد نیاز هر فرد کنترل خشم است. می خواهیم این مهارت را در کودکی به فرزندانمان بیاموزیم برای بهبود آینده. هر هفته بخشی از تمرین های کسب این مهارت را با هم مرور می کنیم.

مهارت کنترل خشم ۲


خلاصه :

به نام خدا  یکی از مهارت های مورد نیاز هر فرد کنترل خشم است.  می خواهیم این مهارت را در کودکی به فرزندانمان بیاموزیم برای بهبود آینده. هر هفته بخشی از تمرین های کسب این مهارت را با هم مرور می کنیم. بخش دوم

- مدل مهارت کنترل خشم کودکان

بهتر است خودتان یک مدل برای کنترل عصبانیت برای کودکتان داشته باشید. اگر کودکتان ببیند که شما در هنگام عصبانیت خونسردی­ تان را ازدست می دهید بیشتر احتمال دارد که در کنترل عصبانیت و تشخیص رفتار مناسب و پسندیده و رفتار ناپسند مشکل داشته باشد. بعضی اوقات والدین احساساتشان را پنهان می کنند. درست است که خوب است که کودکان از مشکلات خانواده خبر نداشته باشند تا دچار اضطراب نشوند اما آنها نیاز دارند تا ببینند در مواقع بحرانی چگونه احساس عصبانیت خود را کنترل کنند.

فرصت هایی را برای صحبت کردن درباره عصبانیت با کودکتان فراهم کنید و در موقعیت های مختلف احساس عصبانیت تان را به شکل کلامی بروز دهید. مثلاً موقع رانندگی بگویید: «وای! اون ماشین جلویی چقدر من را عصبانی کرد که فحش داد و اما من با فحش جواب او را نمی دهم و فقط به او می گویم اصلاً از کارت خوشم نیامد.» مسئولیت رفتار خود را بپذیرید وقتی که عصبانی می شوید از کوره در می روید بعد از کودک معذرت خواهی کرده و رفتار صحیح خود را بروز دهید.

۳- قوانینی برای عصبانیت وضع کنید

یک قانون نوشته شده در خانه ­تان بگذارید که مشخص می کند که چه کار می توانند بکنند وقتی که عصبانی می شوند و اگر قانون را رعایت نکنند چه پیامدهایی برایشان دارد. قوانین عصبانیت باید با مرکزیت ادب و احترام باشد چون احساس عصبانیت این حق را به آنها نمی دهد که به دیگری بی احترامی کرده یا به آنها آسیب بزنند و پرخاشگری بطور کلی ممنوع است.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.


پسران

دختران