مقالات

به نام خدا

پنج مزیت بازی های رایانه ای

کلاس تفکر


خلاصه :

قطعا بازی های رایانه ایی مزایای کمتری نسبت به مضراتشان دارند مخصوصا بازی ها خشن و بازی هایی که بیش از یک ساعت به طور یکسره بازی کنیم اما به اندازه کافی از مضراتشان شنیدیم و میدانیم حالا وقتش است کمی راجع مزایای آن حرف بزنیم

1- هماهنگی بین چشم و دست
هماهنگی بین چشمها و اعضای بدن یکی از مهارتهایی است که همزمان با دیدن صفحۀ نمایش و فرمان مغز به دستها و انگشتان صورت می گیرد و نکتۀ قابل تامل تر هم  این است که این کار در بازیهای کامپیوتری در حداقل زمان و حداکثر سرعت باید انجام پذیرد.

2- مهارتهای اقتصادی
بعضی بازیها به گونه‏ای طراحی شده‏اند که فرد را مجبور می کند لحظه به لحظه نسبت به جمع آوری پول و یا همان ذخیرۀ مالی جهت مصرف کردن در مراحل دیگر تواناتر شده و یاد بگیرد که چطور با یک سکه اضافه‏ تر می‏ توان یک شهر را خرید و همچنین این نوع بازیها چگونگی صرفه‏ جویی و اهمیت آنرا هم به فرد آموزش می‏دهند.

3-  کار های گروهی و حس مدیریت
علیرغم اینکه بازیهای رایانه‏ای برخلاف حس اجتماعی شدن هستند،  در بازیهای استراتژیک می‏آموزیم که چگونه با همراهان خود همکاری کرده و یا اینکه یک جامعه یا یک شهر را اداره کنیم. در این نوع بازیها می‏آموزیم که وقتی یک نقش به ما داده می‏شود، چطور آن را به بهترین نحو انجام دهیم بدون هیچ کم و کاستی آن را به پایان رساند .همچنین می‏آموزیم که چگونه مراقب جان و وسایل همراهان خود باشیم. در صورتیکه آنها زخمی شده و یا مهمات ندارند، از جان و مهمات خود به آنها ببخشیم و … که درست در زندگی واقعی نیز دقیقا همینطور باید عمل کرد.
همچنین در بازیهایی که رهبری و مدیریت وظیفۀ ماست، یاد می‏گیریم که چگونه به زیردستان خود راههای موفقیت را بیاموزیم و وظایف آنها را تنظیم کنیم. همچنین در صورتیکه اشتباهی از آنها سر‏می‏زند راههای انجام بهتر آنرا به آنها گوشزد کنیم .

 4-  داشتن رفتار منطقی با افراد بد و خشن
در بعضی بازیها مشاهده کرده‏اید که چطور با یک فرمانده خشن باید رفتار کرد که او ناراحت نشده و در عین حال کار خود را انجام دهید و یا مثلا فرار کنید همچنین گاهی اوقات اصلا نباید به اطرافیان اهمیت داد و باید بی‏تفاوت از کنار آنها گذشت و در صورتیکه به جملات آنها پاسخ داده و بخواهیم با آنها صحبت و بحث کنیم، نتیجتا به دعوا و دعوا نتیجتا به کاهش میزان سلامتی در بازی می انجامد.

5- تقویت توانایی تصمیم‌گیری

بیشتر بازی‌های رایانه‌ای نیازمند تصمیم‌گیری و واکنش سریع کاربر هستند. دانشمندان عصب شناس دانشگاه روچستر نیویورک به این نتیجه رسیدند که انجام بازی‌های رایانه‌ای سبب تمرین مغز برای تصمیم‌گیری سریع می‌شود. بازی‌هایی نظیر شبیه‌سازی موقعیت‌هایی که باید در آن به سرعت تصمیم گرفت کاربر را عادت می‌دهد تا به سرعت اطلاعات محیطی را بررسی و بلافاصله به آنها واکنش دهد.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

خوبه ولی کاشکی بدی ها هم می گذاشتی

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران