رویدادهای مدرسه

مهارت دست ورزی

آموزش کودک به کودک

دوخت کیف


خلاصه :

فضایی برای آموزش کودک به کودک در کلاس فراهم شده تا دانش آموزان فعالیت هایی را که بلدند به دوستانشان یاد بدهند در یکی از این فعالیت ها یکی از دانش آموزان به دوستانش درست کردن کیف را یاد داد.

چند روزی است که یکی از فعالیتهای کلاس، اختصاص دادن یک میز برای آموزش کودک به کودک است. به این صورت که هر دانش آموزی که تمایل داشته باشد یک مهارت یا کاردستی و غیره را به دوستانش آموزش می دهد.

این فعالیت با همراهی  و کمک یک مربی صورت می گیرد و مربی به صورت غیر مستقیم دانش آموز را هدایت می کند.

در یکی از این برنامه ها یکی از دانش آموزان تمایل داشت دوخت یک کیف را به بچه ها آموزش بدهد. با هماهنگی مربی وسایل مورد نیاز آماده شد و بچه ها مشغول درست کردن و دوختن کیف شدند. ابتدا بر روی پارچه کیف هایشان نقاشی کشیدند و سپس با نخ و سوزن مشغول دوخت و دوز شدند. در پایان کار هم برای کیفشان بندی درست کردند و آن را از شانه هایشان آویزان کردند.

این فعالیت برای بچه ها خیلی جالب بود و با ذوق کیف هایشان را دوختند و آماده کردند.

اما قسمت لذت بخش آن برای من این بود که یکی از بچه ها پس از آنکه کار دوخت کیفش تمام شد آن را با ذوق خاصی روی شانه اش انداخت و گفت: خانوم! خیلی خوبه که ما یاد گرفتیم کیف بدوزیم دیگه نیازی نیست این همه پول بدیم کیف بخریم!

۴ سال پیش
بالا بردن توان همیاری و مشارکت در دانش آموزان مهارت بسیار مهمی است که در کودکی باید آموخته شود . این فعالیت در همین راستا یک فعالیت بسیار مفید است . درود بر شما

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران