رویدادهای مدرسه

پنج را ساده برای تمرین دقت


خلاصه :

نوشتن دقت  ابزاری عالی برای آموزش املا است زیرا به کودکان اجازه می دهد مهارت های املایی خود را در "دنیای واقعی" استفاده کنند.

نوشتن دقت  ابزاری عالی برای آموزش املا است زیرا به کودکان اجازه می دهد مهارت های املایی خود را در "دنیای واقعی" استفاده کنند. به عبارت ساده تر، شما یک عبارت یا جمله ای را می­گویید که حاوی کلماتی است، و دانش­آموزان آن را تکرار کرده و آن را یادداشت می­کنند.

یكی از اصلی­ترین مشكلات آموزش املایی معمولی این است كه بچه­ها كلمات را یاد می­گیرند اما غالباً فراموش می­كنند كه چگونه آنها را بنویسند و هجی کنند و این دلسرد کننده است.

اما مشکل زمانی ایجاد می­شود که دانش­آموزان نمی­توانند بدون تفکر آگاهانه کلمات یا جملات را بنویسند.

پنج را ساده برای تمرین دقت

  1. یک جمله را برای دقت انتخاب کنید

بسته به سطح دانش­آموز، هر روز دو تا پنج عبارت یا جمله را دقت بگویید، فقط از کلماتی استفاده کنید که دانش آموز شما قبلاً یاد گرفته است. به دانش آموز خود بگویید که او باید توجه خود را معطوف کند، زیرا شما فقط یک بار این جمله را می­گویید.

  1. دانش آموز جمله را تکرار کند

تکرار این جمله به دانش آموز شما کمک می­کند که آن را در حافظه کوتاه مدت خود به اندازه کافی طولانی نگه دارد تا آن را بنویسد.

  1. دانش آموز جملات را بنویسد

فرزند خود را اصلاح نكنید، حتی اگر دیدید كه او شروع به اشتباه كرده است. در حقیقت، بهترین کار این است که در حالی که می­نویسد به او نگاه نکنید! این به او امکان می­دهد بدون اینکه احساس کند تحت نظر یا داوری قرار دارد، روی کارهایی که انجام می­دهد متمرکز شود و به او اجازه می­دهد تا روند "املا خودش" را داشته باشد. بعد از این مرحله زمان تصحیح است.

  1. دانش آموز، جمله ای را که نوشته است را تصحیح کند

در این مرحله دانش­آموز نوشته­ی خود را با صدای بلند می­خواند. این زمان خوبی است که دانش­آموز بتواند خودش را اصلاح کند. او باید با پرسیدن این سؤالات خود را بررسی کند: آیا من راضی هستم که همه چیز را به درستی هجی کردم؟ آیا من از حروف و نشانه های نگارشی درست استفاده کرده­ام؟

  1. همین جملات را برای دقت بعدی انتخاب کنید

قبلا ز شروع دقت، دانش آموز متن دقت را مطالعه کند، اگر در این مرحله اشتباهی داشت همین مراحل را دوباره تکرار کنید.

نکته مهم: این فرآیند زمان­بر می­باشد و صبر و حوصله مربی و اولیاء بسیار مهم است

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران