معرفی

برج میلاد

برج میلاد

برج میلاد


خلاصه :

برج میلاد نماد آغاز دوران مدرن تهران

برج میلاد نماد آغاز دوران مدرن تهران و ایران محسوب می‌شود. برج میلاد، برج مخابراتی چندمنظوره‌ای است که با ارتفاع ۴۳۵ متر به‌عنوان بلندترین برج مخابراتی ایران شناخته شده است. این برج در تهران، پایتخت ایران قرار دارد.

دانستنی های جالب درباره برج میلاد:

برج میلاد نام برج مخابراتی چندمنظوره ایست که در شمال غربی تهران، پایتخت ایران قرار دارد. این برج با ارتفاع ۴۳۵ متر، بلندترین برج ایران، نوزدهمین برج بلند مخابراتی جهان و نوزدهمین سازهٔ بلند نامتکی جهان و از دیدگاه بلندی، ششمین برج مخابراتی بلند جهان  است. این برج با ۱۳ هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری سازهٔ رأس برج در میان تمامی برج‌های مخابراتی دنیا مقام نخست را دارد.

 

برج میلاد به دلیل بلندی بسیار و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است و از این رو، یکی از نمادهای پایتخت ایران به‌شمار می‌آید. برخی بر این باورند که این برج روی سامانه گسل شهرک غرب ساخته شده‌است.

 
دربارهٔ بیشینهٔ طراحی و ساخت این برج دو دیدگاه عمده وجود دارد. در برخی از منابع سخن از ایدهٔ ساخت یک برج مخابراتی آمده‌است که مختصات و مشخصات اجرای آن الزاما برج میلاد امروزی نیست و ساخت یک برج مخابراتی را بخشی از طرحی بسیار بزرگ‌تر به نام شهستان پهلوی قلمداد می‌کند.

از سوی دیگر منابعی نیز طراحی و ایدهٔ ساخت آنرا تماماً متعلق به بعد از انقلاب ایران می‌دانند: طرح و ایدهٔ ساختن یک نماد جدید برای شهر تهران، در اوایل دههٔ ۷۰ مطرح گردید و از همان زمان شهرداری تهران تحقیقات گسترده‌ای برای پیدا کردن محلی مناسب برای ساخت و طراحی آن آغاز کرد. در مطالعات اولیهٔ برج میلاد، ۲۱ نقطه از تهران برای احداث برج مورد بررسی قرار گرفتند که از میان آنها ابتدا چهار نقطه و سپس در نهایت تپه‌های کوی نصر انتخاب و پروژهٔ طراحی و ساخت برج میلاد آغاز شد.


ساخت برج میلاد:

برج میلاد,عکس برج میلاد,عکس های برج میلادساخت برج میلاد 11 سال طول کشید


کلنگ ساخت این برج در دی ماه ۱۳۷۶ پس از سه سال مطالعات شناخت و امکان‌سنجی با نام یادمان (مرکز ارتباطات بین‌المللی تهران) بر زمین‌خورد و در سال ۱۳۸۰ به پیشنهاد شورای اسلامی شهر تهران به مناسبت یکصدمین زادروز روح‌الله خمینی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران با نام برج میلاد تغییر یافت.

پس از ۱۱ سال از آغاز ساخت و در روز ۱۶ مهر ۱۳۸۷؛ برج میلاد با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و شهردار تهران (محمد باقر قالیباف) با شعار «آسمان نزدیک است» گشایش یافت. این مراسم را بیش از ۲۵۰ خبرنگار ایرانی و خارجی پوشش دادند.

 

برج میلاد,عکس برج میلاد,تصاویر برج میلادبرج میلاد دارای شرایط بسیار مطلوب و استثنایی است


جایگاه جغرافیایی برج میلاد:

برج میلاد که یکی از برج های معروف دنیا می باشد ، میان تپه‌ای با مساحت تقریبی ۶۲ هکتار واقع در جنوب محله شهرک غرب و شمال کوی نصر (گیشا) در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد. از نظر مختصات جغرافیایی، سازه برج در ۵۱ درجه، ۲۲ دقیقه و ۳۲ ثانیه طول شرقی و ۳۵ درجه، ۴۴ دقیقه و ۴۰ ثانیه عرض شمالی قرار گرفته‌است.

راه‌های دسترسی به برج میلاد:
از دیدگاه راه‌های دسترسی و حمل و نقل، برج میلاد دارای شرایط بسیار مطلوب و استثنایی است. این مجموعه در میان چهار بزرگراه اصلی تهران یعنی بزرگراه‌های همت، چمران، حکیم و شیخ فضل‌الله نوری قرار دارد، همچنین ایستگاه خط ۷ مترو برای آن پیش‌بینی شده‌است. راه‌های دسترسی:

 تهران - بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری - ورودی بزرگراه شهید همت - کنارگذار اختصاصی برج میلاد
 تهران - بزرگراه حکیم غرب - بعد از بزرگراه چمران - ورودی اختصاصی برج میلاد
 تهران - بزرگراه همت شرق - خروجی بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری جنوب، پل کابلی اختصاصی برج میلاد

مکان های دیدنی برج میلاد:

لابی برج میلاد:

برج میلاد,عکس برج میلاد,لابی برج میلادعکس از لابی برج

 
لابی برج شامل شش طبقه است که در طبقات اول تا سوم آن رستوران‌های بین‌المللی، تریا، واحد‌های تجاری و نمایشگاه وجود دارد، لابی محل ورود بازدید کنندگان برج است و معماری منحصر به فردی دارد. در این مکان بانک، خودپرداز، محل پذیرش مهمان و بخش‌های اداری برج نیز قرار گرفته است.


دلفیناریوم برج میلاد:

برج میلاد,عکس برج میلاد,دلفیناریوم برج میلاددلفیناریوم برج میلاد تهران، نخستین و تنها دلفیناریوم غیر ساحلی ایران بوده است

 

بسیاری از شهروندان تهرانی از وجود دلفیانوریوم در برج میلاد تهران بی خبر هستند. جایی که امکان تماشای آب بازی دلفین های باهوش و همچنین گرفتن سلفی با آن ها فراهم است و می تواند یکی از هیجان انگیز ترین گردش های شهری را برای علاقمندان به ارمغان آورد. دلفیناریوم برج میلاد تهران، نخستین و تنها دلفیناریوم غیر ساحلی ایران بوده که هر روز پذیرای شمار زیادی از علاقمندان به این حیوان دوست داشتنی و باهوش است.

رستوران گردان برج میلاد تهران:

برج میلاد,عکس برج میلاد,رستوران گردان برج میلاد تهرانرستوران گردان برج میلاد تهران را باید بزرگ ترین رستوران گردان جهان می باشد

 

همچون دلفیناریوم، رستوران گردان برج میلاد تهران نیز درگاه اختصاصی خود را دارد که در این نشانی در دسترس خواهد بود. رستوران گردان برج میلاد تهران را باید بزرگ ترین رستوران گردان جهان دانست که در ارتفاع  ۲۷۶  متری، غذاهای لذیذ ایرانی و فرنگی را با مناظری دیدنی از تهران، در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

مرکز همایش های بین المللی برج میلاد:

برج میلاد,عکس برج میلاد,مرکز همایش های بین المللی برج میلادمراکز همایش های بین المللی برج میلاد

 

یکی از پاتوق های کنسرت گردی تهرانی ها، مرکز همایش های بین المللی تهران است که همچون سالن میلاد نمایشگاه بین المللی، تالار وحدت، سالن وزارت کشور و برج آزادی تهران، ظرفیت های خوبی برای برگزاری کنسرت دارد که در چند سال اخیر، محل برگزاری اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم فجر نیز به شمار می رود.

مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران با برخورداری از امکانات منحصر به فرد و منابع انسانی متخصص و مجرب به منظور برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی شامل: کنفرانس ها، سمینارها، همایش ها، جشنواره ها، کنسرت ها، کارگاه های آموزشی و نمایشگاه ها راه اندازی شده است.

سینما برج میلاد:

برج میلاد,عکس برج میلاد,سینما برج میلادسینما 6 بعدی برج میلاد

 

یکی از پیشرفته ترین سینماهای ایران که از آخرین تکنولوژی روز دنیا بهره مند است در این سینما ۸ صندلی متحرک با قابلیت چرخش در جهات مختلف وجود دارد پخش فیلم ها حدودا از ۷ تا ۱۵ دقیقه است. سینمای ۶ بعدی برج میلاد با تلفیق نمایش سه بعدی فیلم‌ها و سیستم حرکتی پیشرفته صندلی ها، افکت‌های آب، باد، رعد و برق و … بیننده را غرق در فضای شبیه سازی شده می کند.

پینت بال برج میلاد:

برج میلاد,عکس برج میلاد,پینت بال برج میلادزمین پینت بال برج میلاد

 

پینت بال ورزشی نو و پر هیجان است. برپایه دومیدانی، بسیار نزدیک به تیراندازی و از آنجا که به تفکر استراتژیک نیاز دارد به آن شطرنج زنده هم می‌گویند.


سالن لیزریوم:

برج میلاد,عکس برج میلاد,سالن لیزریومسالن لیزریوم برج میلاد


این سالن در ضلع غربی برج قرار گرفته است. در این قسمت می‌توان نمایش‌های خارق العاده‌ای از موسیقی، رنگ و نور را مشاهده کرد. در نمایش‌های این سالن از صدای دالبی و تکنولوژی لیزر استفاده می‌شود.

کافه تریا:

برج میلاد,عکس برج میلاد,کافه تریاکافه تریا در ارتفاع 266 متری برج میلاد قرار دارد


در طبقه چهارم رأس برج، در ارتفاع ۲۶۶ متری برج میلاد کافه تریا قرار دارد که همزمان با تماشای تهران بزرگ، می‌توان از انواع خوراکی‌های صرف شده در آن لذت برد.

موزه سکه:
موزه سکه‌های باستانی ایران در ارتفاع ۲۶۰ متری از سطح زمین قرار گرفته است. این موزه، شامل ۱۶۰ سکه مربوط به دوران باستان، هخامنشیان، اشکانیان، ساسانیان و شامل درهم، دینار، فلوس، پول، قران، شاهی و ... است، علاوه بر سکه‌ها در این موزه می‌توان اشیا قدیی دیگر را نیز مشاهده کرد.

موزه مشاهیر:

برج میلاد,عکس برج میلاد,موزه مشاهیرموزه مشاهیر برج میلاد در طبقه پنجم قرار دارد

 
این موزه در طبقه پنجم برج در ارتفاع ۲۷۱ متری از سطح زمین قرار گرفته است و شامل تندیس‌های و مجسمه‌های ساخته شده از شخصیت‌های مهم ادبی، سیاسی، مفاخر و دانشمندان ایرانی است.

سکو برج:

برج میلاد,عکس برج میلاد,سکو برجعکس سکو برج میلاد


در طبقه هفتم برج که در ارتفاع ۲۸۰ متری از سطح زمین قرار دارد و بر روی قطر راس برج قرار گرفته است سکویی با زیربنای ۳۰۰۰ متر مربع واقع شده، این امکان را به شما می‌دهد که در یک محیط امن، تهران را از بالا تماشا کنید. در طبقه هفتم به جز سکو، جاذبه‌های فرهنگی دیگری مانند موزه شهرداری تهران و هنرمندانی که در حال نقاشی، قلم زنی و ... هستند را می‌توانید مشاهده کنید.


رستوران ویژه برج میلاد:

برج میلاد,عکس برج میلاد,گنبد آسمانرستوران برج میلاد در طبقه دهم برج قرار دارد


این رستوران در طبقه دهم رأس برج و در ارتفاع ۲۹۲ متری قرار دارد. ظرفیت این رستوان تنها ۶۰ نفر است و امکان وارد شدن به محیط باز را نیز فراهم کرده است.


گنبد آسمان:

برج میلاد,عکس برج میلاد,گنبد آسمانبالاترین طبقه برج میلاد گنبد آسمان می باشد

 

گنبد شیشه‌ای یا گنبد آسمان، بالاترین طبقه برج میلاد است که دارای سقف شیشه‌ای است، این گنبد در ارتفاع ۳۰۲ متری قرار گرفته است که دیواره‌های آن به اشکال هشت ضلعی، طراحی شده است و ترکیبی از هنر معاصر و سنتی ایران به شمار می‌رود. دکل مخابراتی برج بر روی گنبد آسمان قرار گرفته است.

 

 

 

 

 

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران