مقالات

مواردی که کودکان نباید از کرونا بدانند

مواردی که کودکان نباید از کرونا بدانند


خلاصه :

والدین در کنار رعایت موارد بهداشتی و آموزش آن به کودکان خیلی درباره این بیماری اغراق نکنند

عظیم کلانتری متخصص و آسیب شناس گفتار و زبان و استاد دانشگاه و عضو رسمی انجمن گفتاردرمانی و روانشناسان ایران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، درباره تاثیر صحبت کردن درباره بیماری کرونا بر روی کودکان گفت: برای مطلع شدن از خبرها، یک زمانِ محدود را مشخص کنید و فقط همان یک بار گوش دهید. (بدون حضور کودک).

وی با بیان اینکه با خودتان نگویید شنیدن اخبار مربوط به بیماری، تأثیر منفی روی من ندارد! ادامه داد: به‌جای ترس و نگرانی، نکات بهداشتی که باید رعایت شود را بنویسید و برای اعضای خانواده هم توضیح دهید و خود را ملزم به رعایت آن کنید.

کلانتری اضافه کرد: آموزش اصول بهداشتی نباید همراه با حالت ترس و نگرانی در چهره شما باشد چرا که به مرور کودکان را وحشت‌زده می‌کند.
 
این آسیب شناس کودکان تصریح کرد: حتماً روزانه حداقل یک ساعت با کودکتان بازی کنید، هر بازی که خودش دوست دارد، زیرا این کار به کودک احساس امنیت و توجه از سمت والدین می‌دهد.

وی افزود: اگر کسب و کارتان در این شرایط دچار مشکل شده، به‌هیچ عنوان جلوی کودک، اظهار درماندگی نکنید و از به کار بردن کلماتی، چون بدبخت شدم، پول ندارم، نمی‌دانم چکار کنم، بپرهیزید چرا که والدین برای کودکان مرجع قدرت و امنیت و تکیه‌گاه هستند.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران