مقالات

نابودی جهان:۲۵ احتمال که جهان در صد سال آینده به پایان میرسد قسمت دوم


خلاصه :

سلام

۱۳. برخورد به شهاب آسمانی

نابودی جهان

اولین سناریوی پایان یافتن جهان در زندگی واقعی برای دایناسورها در اثر برخورد با یک شهاب سنگ اتفاق افتاد، و آن‌ها راه گریزی از آن نداشتند. اگر شهاب سنگ دیگری به سمت ما بیاید، احتمالا نسل بشر و بسیاری از موجودات دیگر روی کره‌ی زمین را از بین می‌برد. متاسفانه، در حالی که هالیوود دوست دارد این بحران را با کمک اخترشناسان و سلاح‌های هسته‌ای حل کند، ناسا راهی برای جلوگیری از برخورد و آسیب شهاب سنگ‌ها به زمین ندارد. اگر یکی از آن‌ها به سمت ما بیاید، احتمالا برای شما پیامکی ارسال خواهند کرد. با این حال، خیلی نگران نباشید. احتمال این رخداد بسیار اندک است.

۱۲. رستاخیز و نابودی جهان

نابودی جهان

بسیاری از مذاهب و ادیان جهان آموزه‌هایی درباره‌ی نحوه‌ی پایان یافتن جهان دارند.

در مسیحیت، جهان متحمل زجر و شکنجه‌ی وحشتناکی خواهد شد. مسیح باز خواهد گشت تا پیروانش را با خود ببرد، و بی‌اعتقادان را به حال خود رها خواهد کرد.

در اسلام، پایان جهان «قیامت» نامیده می‌شود. منجی به جدال با دجال می پردازد، و این به صلح و کامیابی بشریت منجر خواهد شد و پس از آن رستاخیز جهان خواهد شد.

در هندوئیسم، ایزدی به نام ویشنو سوار بر اسبی سپید باز خواهد آمد، که شمشیری شبیه یک ستاره‌ی دنباله دار در دست دارد، و تمام نیروهای اهریمنی را از بین خواهد برد.

به هر طریقی که رخ دهد، همیشه این احتمال وجود دارد که نیرویی الهی پایان جهان را رقم بزند.

۱۱. طوفان خورشیدی

نابودی جهان

طوفان خورشیدی همواره در خورشید اتفاق می‌افتد. اما، اگر قرار باشید یک طوفان خورشیدی عظیم فوران کند، می‌تواند اساسا شبکه‌های برق و سیستم‌های جهت‌یابی روی زمین را از کار بیندازد. نتیجه خوفناک است، نابودی اقتصاد در تمامی قاره‌ها.

نابودی جهان ۱۰: مگا بمب

نابودی جهان

بمب‌های هسته‌ای نازل شده بر هیروشیما و ناگازاکی در مقایسه با موشک‌ها و بمب‌هایی که کشورها امروزه ساخته‌اند کوچک به حساب می‌آیند. اخیرا روسیه بمب‌هایی را درست کرده است که می‌توانند کل یک کشور را نابود کنند. حالا تصور کنید ایالات متحده یا چین چه آشی برایمان پخته‌اند. کار زیادی نمی‌برد چند مگا بمب انداخته شود، میلیون‌ها تن نابود شوند، اقتصاد جهان در هم بشکند، و بشر به دوران سیاه خود برگردد.

۹. انفجار پرتوی گاما

نابودی جهان

انفجارهای پرتوی گاما فوق‌العاده سریع و جریان‌های قدرتمند انرژی هستند که قادرند ذرات اتمی را نابود و اساسا هر چیزی را که بر سر راهشان قرار می‌گیرد بکشند. انفجارهای کوچک همیشه از خورشید ساطع می‌شوند، اما لایه‌ی ازن زمین می‌تواند مانع ورود آن‌ها به زمین شود. با وجود این، اگر یک ستاره در ۱.۰۰۰ سال نوری از زمین در یک سیاهچاله بیفتد، موج عظیمی از انرژی گاما ساطع خواهد کرد. اگر به سمت ما راهی شود، می‌تواند کل منظومه‌ی ما و زمین را به نابودی بکشاند. ترسناک‌ترین بخش ماجرا آن است که در صورت وقوع زمانی متوجه خواهیم شد که دیگر خیلی دیر شده است. خوشبختانه احتمال رخ دادن آن بسیار اندک است.

نابودی جهان ۸: خاموش کردن کامپیوتر

نابودی جهان

این نظریه که جهان ما در واقع یک شبیه سازی کامپیوتری است چندان هم که به نظر می‌رسد احمقانه نیست. بسیاری از دانشمندان چنین نظریه پردازی کرده‌اند که جهان ما در واقع می‌تواند شبیه‌سازی ساخته شده ‌ای توسط یک هوش برتر باشد. اگر ما در یک شبیه سازی کامپیوتری قرار داشته باشیم، کافی است آن هوش برتر کامپیوتر را خاموش و روشن کند، و آن وقت تمام ما در چشم بر هم زدنی به فنا خواهیم رفت!

۷. قحطی گسترده جهانی و نابودی جهان

نابودی جهان

ریشه کن کردن نسل بشر کار چندانی نمی‌برد. فقط کافی است منابع آب و غذا را از ما بگیرند، آن وقت خیلی سریع دخلمان خواهد آمد. چه با حمله‌ی هسته‌ای، ویروس محصول کش، یا طاعون، یا ازدیاد جمعیت باشد، قحطی گسترده‌ی جهانی احتمالا یکی از آن طرق مهم و اصلی است که باعث می‌شود بشر به پایان خود سلام کند. متاسفانه، برخلاف بعضی دیگر از احتمال‌ها، خطر رخ دادن قحطی بسیار بیشتر است.

۶. ابرانسان های اصلاح ژنتیکی شده

نابودی جهان

با ورود مهندسی ژنتیک، دانشمندان شروع به اصلاح تمام ژنوم‌های انسان‌های تازه به دنیا آمده خواهند کرد تا آن‌ها را به آدم‌هایی باهوش‌تر، چابک‌تر، و قوی‌تر از آنچه ما هستیم تبدیل کنند. با وجود نسل جدیدی از انسان‌های بسیار باهوش و پیشرفته، نوع بشر راه انسان‌های نئاندرتال را خواهد پیمود، و هر چند به طور سیستماتیک کشته خواهد شد اما به تدریج به تکامل ادامه می‌دهد تا گونه‌ها و نسل‌های جدیدی به وجود بیایند.

۵. فاجعه زیست فناوری (بیوتکنولوژی)

نابودی جهان

دانشمندان دوست دارند در نظم طبیعت دخالت کنند. در بسیاری از موارد، آن‌ها بی‌وقفه به تغییر شکل نحوه‌ی استفاده‌ی ما از بیولوژی و باکتری‌ها می‌پردازند تا بیماری‌ها را درمان و به انسان‌ها کمک کنند. با وجود این، درست مثل دکتر فرانکشتاین، گاهی دانشمندان فقط از نیات خوب خود یک هیولا به وجود می‌آورند. برای نابودی و پایان دادن به جهان کافی است یک ویروس مهندسی شده به لحاظ بیولوژیک را که راه شناخته شده و مشخصی برای متوقف کردنش وجود ندارد در جهان آزاد کنند.

۴. تروریسم سایبری

نابودی جهان

با وابسته شدن بیشتر جهان به کامپیوترها، تروریسم سایبری در هر دو جهان سیاست و اقتصاد به یک تهدید بالقوه و فزاینده تبدیل شده است. درست مانند یک اپیدمی بیولوژیک، اگر کسی یک ویروس کامپیوتری بسازد که بتواند کل اینترنت و شالوده‌ی سایبری را در هم بریزد، می‌تواند به فروپاشی اقتصادی و آشوب سیاسی منجر شود. و این آن اندازه که بعید به نظر می‌رسد نیست؛ بسیاری معتقدند مدافعان سایبری جهان به طور کامل برای مقابله با حملات خاص تجهیز نشده‌اند.

۳. تغییر آب و هوا

نابودی جهان

تغییر آب و هوا بسیار مورد توجه عده‌ی زیادی از دانشمندان و اخیرا رهبران جهان بوده است. از میان راه‌های بسیاری که ممکن است جهان پایان بپذیرد، تغییر آب و هوا در بین بالاترین‌ها قرار دارد. در حالی که بعضی از دانشمندان خوش بین هستند که این امر می‌تواند کند و به نحو اساسی وارونه شود، سایرین فکر می کنند که خیلی دیر شده است و کار چندانی از دست ما بر نمی‌آید. تغییر آب و هوایی می‌تواند به شرایط آب و هوایی شدید، خشکسالی، قحطی، و جنگ بینجامد؛ اگر جلوی آن گرفته نشود، آن قدر اوضاع بدتر خواهد شد که کل جمعیت جهان منقرض می‌شوند.

۲. رکود جهانی

نابودی جهان

رکود بزرگ اولین پدیده‌ی اقتصادی جهانی بود، که بر زندگی میلیون‌ها انسان تاثیر گذاشت. می‌ترسیدند فروپاشی اقتصادی ۲۰۰۸ نیز به رکود دیگری تبدیل شود اما خوشبختانه آنقدرها پیش نرفت. بسیاری معتقدند که همچنان این احتمال وجود دارد که به یک رکود دیگر دچار شویم، فاجعه‌ای که بر اقتصادهای جهانی تاثیر می‌گذارد و حتی رکودی بدتر از قبل به بار می‌آورد. با یک رکود جهانی، میلیون‌ها تن شغل خود را از دست می‌دهند، گرسنگی می‌کشند، و می‌میرند. احتمالا جنگ در خواهد گرفت، و به جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد.

۱. جنگ هسته ای و نابودی جهان

نابودی جهان

جنگ جهانی سوم یک جنگ هسته‌ای خواهد بود. در جهان، حدودا ۱۵،۰۰۰ سلاح هسته‌ای وجود دارد. اکثر کشورها قبل از آنکه روسیه و ایالات متحده ذخایر عظیم مواد هسته‌ای خود را رها سازند حتی فرصتی برای استفاده از سلاح‌های خود را پیدا نخواهند کرد. اما این مهم نیست، برای غیر قابل سکونت کردن زمین برای زندگی تقریبا به ۵۰ تا ۱۰۰ سلاح هسته‌ای نیاز است. اگر انفجارها شما را نکشند، تخلیه‌ی ازن و ترکیب آن با زمستان هسته‌ای اکثر خوراکی‌های شناخته‌ شده‌ی روی کره زمین را از بین خواهد برد، که همین امر به قحطی منجر می‌شود. نجات یافتگان جنگ هسته‌ای از گرسنگی خواهند مرد.

پایان

۳ سال پیش
عالی بود.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
چرا اینقدر نفوز بد می زنی گلم

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
راحت باش و لذت ببر از زندکی

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
خیییلی عالی

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران