فعالیت آخر هفته علوم و پژوهش ۱۵

✅ بازی دسته بندی حیوانات


خلاصه :

🔆 فعالیت این هفته : بازی دسته بندی حیوانات

🔻نکات فعالیت بازی دسته بندی حیوانات :

🔸 در این فعالیت که به درس 12 و 13 علوم مربوط است، تعداد زیادی از اسامی حیوانات مختلف روی کارت های کوچکی نوشته می شود. همچنین یک جدول (مشابه تصویر پایین) روی برگه ای کشیده می شود و مقابل هر فرد بازی کننده قرار می گیرد. سپس با شروع بازی هر کسی باید کارت هر حیوان را در دسته درست آن قرار دهد. بعد از اتمام کارت ها ، کارت های که در جای صحیح قرار گرفته اند شمرده می شوند و امتیاز هر فرد مشخص می شود.

🔸 پیشنهاد 60 نام حیوان برای تهیه کارت ها :

* پستانداران : سنجاب - خرگوش - گوسفند - شتر - خرس - شیر - الاغ - گرگ - گربه - کرگدن - اسب آبی - جوجه تیغی - کانگورو  - میمون - فک - دلفین - نهنگ - خفاش

* پزندگان : پلیکان - لک لک - طوطی - بلدرچین - عقاب - اردک - غاز - پنگوئن - گنجشک - کبوتر - مرغ عشق - فنچ

* خزندگان : مار - اژدهای کومودو - مارمولک - تمساح - سوسمار - لاک پشت - بزمجه 

* دوزیستان : قورباغه - سمندر - وزغ

* ماهی ها : سفره ماهی - ماهی قرمز - مارماهی - کوسه - قرل آلا - ساردین - حلوا - کپور - نیزه ماهی - ماهی آزاد

* بی مهرگان : کرم - پروانه - حلزون - سوسک - زنبور - عنکبوت - رتیل - عقرب - خرچنگ -  ستاره دریایی (می توان در جدول دسته ای هم برای بی مهرگان در نظر گرفت)

🔸 پیشنهادات بیشتر : در صورت داشتن کارت های تصاویر حیوانات در منزل می توان از آن ها نیز استفاده کرد. هم چنین می توان مثلا دو یا سه سری کارت با رنگ های مختلف درست کرد که هر شرکت کننده تمام حیوانات خود را مرتب کند و هر کس زودتر تمام کرد برنده باشد. بک پیشنهاد دیگر هم این است که بچه ها خود شان تصویر هر حیوان را روی کارت ها بکشند تا کارت ها جذاب تر شوند.

 

 

🔻نکات کلی فعالیت های آخر هفته علوم و پژوهش :

🔹 در صورتی که بعضی امکانات را ندارید ، سعی کنید با کمک فرزندانتان از ایده های خلاقانه استفاده کنید و از مواد و لوازم جایگزین استفاده نمایید.

🔹 در صورتی که نتیجه مورد نظر را نگرفتید، شرایط فعالیت را تغییر دهید. (نتیجه نگرفتن در آزمایش های تجربی در همان ابتدا ، امری کاملا طبیعی است. پس از تلاش برای گرفتن نتیجه، دلسرد نشوید و آزمایش را مجددا تکرار کنید. خود این تکرار آزمایش به بهتر شدن درک دانش آموزان از آزمایش های تجربی کمک می کند، حتی اگر به نتیجه مطلوب نرسند)

🔹 در انتها لطفا با نام کاربری آقاپسر وارد سایت شوید و عکس و نظر آقاپسر  را صرفا در زیر همین صفحه در قسمت نظرات قرار دهید. اگر در نهایت آقاپسر به نتیجه مطلوب نرسید هم همین مطلب را در بخش نظرات گزارش کند.

پسران

دختران