محتوای درسی

داستان و فعالیت

معرفی کتاب


خلاصه :

به عنوان یک مربی کارگاه  از تصویری گری این کتاب لذت بردم و خوشحالم که از دست ساخته ها و با استفاده از وسایل ساده میتوانیم تصویرگری های جذاب تولید کرد و بنده هم از این کتاب ایده های جذابی برای تولید محتوا گرفتم.

کتاب «جنگل برای همه» enlightened

نویسنده و تصویر گر: نازنین عباسی
طراح و سازنده اریگامی: علیرضا علاءالدینی
از انتشارات فاطمی 


کتاب «جنگل برای همه» با نگاهی به طبیعت‎و محیط زیست، به روایت داستانی تصویری و بدون کلام می پردازد(باید گفت بسیار مناسب برای پیش دبستان) در این کتاب، نوآموزان با دنبال کردن و بررسی جزئیات تصاویر، متوجه داستان می شوند. استفاده از هنر اریگامی به شیوه ای جدید و مبتکرانه، ساختن فضای سه بعدی با مواد مختلف  حس واقعی بودن را برای کودکان ممکن میسازد. این شیوه ی تصویرگری برای شکوفایی خلاقیت، رشد درک بصری کودکان و تقویت مهارت داستان گویی آن ها بسیار موثر است.
در انتهای کتاب صفحاتی برای آموزش اریگامی به کودکان وجود دارد. با دیدن صفحات و تصویرهای کتاب، اریگامی برای کودک خیلی کاربردی تر می شود.
اریگامی های این کتاب توسط اقای علاء االدینی ساخته شده است.  پس از این کتاب نشست های مختلفی با موضوع اریگامی کاربردی شکل گرفت .
کتاب معرفی شده با ایده جذاب و ساخت و ساز فراوان پروژه بزرگی بود که سرانجام زیبایی داشته است. می توانید مصاحبه های خانم نازنین عباسی را مطالعه نمایید. این کتاب می تواند شروع خوبی برای قدم گذاشتن در دنیای ساختنی ها باشد و همچنین استفاده از آنها در فضایی مانند کتاب، فیلم های کوتاه و ..
بخشی از داستان: 
جنگل سرسبز و زیبا زیر آسمان آبی خودنمایی می کرد. حیوانات جنگل از این سو به آن سو می دویدند. بازی می کردند، غذا می خوردند، لانه می ساختند و در آرامش زندگی می کردند. تا اینکه روزی انسانی به دنبال جایی برای زندگی ، پا به جنگل گذاشت و شروع به ساختن خانه کرد. از آن روز به بعد همه چیز عوض شد…(خود همین داستان یک نمایش زیبا برای نو آموزان پیش دبستان خواهد بود).از یک کتاب محتواهای زیادی میشه تولید کرد. اگر مربی کارگاه برای نو آموزان پیش دبستان هستید پیشنهاد میکنم حتما یک نمونه از این کتاب رو برای کلاس خود تهیه کنید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران