رویدادهای مدرسه

اولین جلسه تابستان

هفته نامه الکترونیک

افراد تازه کار یا مبتدی


خلاصه :

ای نام تو بهترین سرآغاز        بی نام تو نامه کی کنم باز    

 سلام دوستان به هفته نامه الکترونیک خوش آمدید.

امروز 1 روز پس از افتتاحیه هفته نامه الکترونیک هست و اینجا می‌خواهیم اولین مطلب بعد از مدرسه(ایام تابستان) را برای افراد تازه کار بگذاریم.

موضوع مبحث قبلی ما  مدار چاپی بود و حالا گفتیم که بعداً درباره فیبر مدار چاپی صحبت می‌کنیم و گریزی هم می زنیم به ابزارآلات الکترونیکی و کاربرد های آن.

فیبر مدار چاپی با خود مدار چاپی چه فرقی دارد؟

فیبر مدار چاپی صفحه ای هست که از یک رو فایبرگلاس و از یک رو مس ساخته میشود و هیچ گونه سوراخی در قسمت مسی خود ندارد و به اندازه های مختلفی می باشد ولی مدارچاپی از تکه های کوچک شده و بریده شده فیبر مدار چاپی است و به سطحی می گویند که دارای سوراخ هایی در قسمت مسی است و راه های عبور و مرور ولتاژ را دارد و آماده گذاشتن قطعات و لحیم آنها است.

 ابزارآلات الکترونیکی

می‌خواهیم درباره ابزار آلات الکترونیکی صحبت کنیم.به دلیل اینکه مطلب طولانی نشود امروز فقط در مورد یک ابزار الکترونیکی در دو بخش صحبت می کنیم. اما این ابزار ما که مهمترین ابزارها در الکترونیک می باشد،لحیم و هویه است. یک وسیله بسیار مهم در الکترونیک است و خیلی از آن استفاده می شود. 

می ‌توان گفت که جزو مهمترین وسایل الکترونیکی است که می‌شود گفت اگر وجود نداشته باشد ، الکترونیکی نیز دیگر وجود ندارد و به شکل‌های مختلف تولید می شود ولی اساس کار هویه این هست که شما میتوانید قلع را توسط نوک آن که داغ می‌شود داغ کنید و به برد مدار چاپی یا هر جایی که نیاز به ریختن قلع دارد بریزید. حالا متوجه شدید که چقدر هویه در الکترونیک مهم است؟

هویه در حالت های مختلف عرضه می شود.بهترین هویه، هویه ۴۰ وات هست که در زمینه های خانگی بیشتر استفاده می شود و در زمینه های صنعتی ما وات های بالاتری داریم مانند هویه ۱۱۰ وات که بیشتر این هویه های صنعتی را کارگاه ها یا بعضی از کارخانه ها  استفاده می کنند.ولی بعضی از دستگاه‌ها هویه ندارند مانند دستگاه های بزرگ منتاژ که خودشان یک گرم شونده دارند که حالا وات آنها جداست و بر اساس وات خود دستگاه می باشد.

خب دوستان این مطلب هم تمام شد.در مطلب بعد مبحث هویه را ادامه می دهیم و با کشور های سازنده و ... هویه آشنا می شویم.انشاءالله که مطلب مفید بوده باشد.

خسته نباشید و خدانگهدار

 

لطفاً اگر سوال یا انتقاد یا پیشنهادی دارید در این قسمت بنویسید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
سلام علیکم آقای رسول زاده.مطلب جالب و مفیدی بود.ان شاالله بقیه مباحث را هم مطالعه میکنم

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران