رویدادهای مدرسه

چهارمین مطلب مبحث ابزارآلات پیشرفته

هفته نامه الکترونیک

برای افراد مبتدی


خلاصه :

به دانش بزرگ و به همت بلند    به بازو دلیر و به دل هوشمند

سلام عرض می کنم خدمت تمام افراد مبتدی.

می خواهیم درباره مواد های شوینده مدار چاپی صحبت بکنیم.

بعضی از اوقات هست که لحیم کاری مدار چاپی خود را انجام می‌دهیم ولی اضافه های لحیم و روغن لحیم در اطراف برد مدارچاپی دیده می شود که این اضافه های لحیم امکان اتصال به وجود می آورد و موجب می شود که دستگاه کار نکند یا خدایی نکرده قطعه ای بسوزد. مواد های شوینده مدارچاپی فقط برای تمیز کردن لحیم های ضافی روی مدار چاپی نیستند بلکه شما می‌توانید گرد و خاک هایی که پس از سال ها روی برد نشسته را تمیز کنید و یا چرک و کثیفی هایی که مدت ها روی مدار چاپی افتاده را تمیز کنیم.نام این ماده ای که تمام این کار ها را انجام می دهد و موجب جلوگیری از فاجعه ای بزرگ می شود اسیدی به نام آسیتون و یا اسپری تمیز کننده برد الکترونیکی است.

اسپری تمیز کننده برد الکترونیکی در کشور ما تولید می شود و در دو نوع تمیز کننده برد مدارچاپی یا تمیز کننده کلید ها و کنتاکت های الکترونیکی است.

در صنعت هم  از آسیتون برای برد دستگاه های بزرگ خود استفاده می کنند ولی از اسید های دیگر هم استفاده می شود.به دلیل زیادی و بزرگی برد دستگاه ها و صرف زمان زیاد این کار با روش صنعتی و با وسیله‌ای به نام التراسونیک این عمل صورت می گیرد.

در روش های سنتی از اسید آسیتون خالی به اضافه یک عدد پنبه استفاده می شود.

مطلب بعدی که می خواهیم درباره آن صحبت کنیم پیچ گوشتی های ساعتی می باشد.

پیچ گوشتی های ساعتی از دیرباز تا الان کاربرد بسیار زیادی در الکترونیک داشته یا به زبانی ساده تر برای بستن یا باز کردن پیچ های کوچک ساخته شده است.

به دلیل این ما پیچ گوشتی های ساعتی را در این مطلب توضیح دادیم چون در الکترونیک کاربرد فراوانی برای باز و بسته شدن پیچ های مختلف دارند.

در قدیم از پیچ ها و پیچ گوشتی های بزرگ استفاده می کردند ولی بعد به این نتیجه رسیدند که بعضی از کار های ریز نیاز به پیچ های ریز هم دارد که باعث بزرگ شدن یک محصول نشود به همین دلیل بود که بشر به فکر ساخت پیچ گوشتی های ساعتی برای رفع نیاز خود نمود.

خب دوستان این مطلب هم به اتمام رسید.شما می توانید برای عضو شدن در کانال های مختلف هفته نامه الکترونیک در پیام رسان های ایرانی ، به مطلبی در سایت میزان  به آدرس  https://www.hedayatmizan.ir/site/content/33869 مراجعه کنید.

در مطلب بعدی مقدمه اهم متر و ولت متر و آمپر متر و نحوه کار آنها را شرح و توضیح می دهیم.

خسته نباشید و تا مطلب بعدی خدانگهدار.

اگر انتقاد یا پیشنهاد سازنده و یا سوالی دارید یا اگر اطلاعات بیشتری در مبحث این مطلب دارید،در این قسمت بیان کنید.خوشحال می شویم.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران