رویدادهای مدرسه

اولین مطلب مبحث بلندگو ها

هفته نامه الکترونیک

برای افراد پیشرفته


خلاصه :

بار درخت علم ندانم مگر عمل با علم اگر عمل نکنی شاخ بی‌بری  

سلام به تمامی افراد پیشرفته
 امروز میخواهیم درباره مقدمه بلندگو صحبت کنیم و اولین چیزی که باید درباره بلندگو بدانیم اینه که ما به آخرین مرحله از تقویت صدا طرفیم و بشر بالاخره میتونه که از این وسیله که اسمش بلندگو است، صدای بلند خودش رو دریافت بکنه. بعد از اینکه صدا ضبط شد تبدیل به سیگنال صوتی شد و به دستگاههای تقویت کننده رسید و انتقال یافت حالا می‌رسیم به اصل کاری که اسمش هست بلندگو.
 کارایی بلندگو به زبان ساده :بلندگو سیگنالهای صوتی رو تبدیل میکنه  به انرژی حرکتی که این انرژی حرکتی در دیافراگم بالایی بلندگو اتفاق می افتد و باعث میشه که بلندگو صدا رو پخش کند.
بر خلاف چگونگی و روش های مختلف شکل میکروفون ها بلندگوها روش های بسیار ساده‌ای دارند و ما فقط ۲ نوع بلندگو از نظر شکل ارائه در کل جهان داریم که هر ۲ هم سیستم شان یکی است ولی شکل و انواع آنها متفاوت است اولین نوع بلندگو بلندگوهایی هستند که به صورت باند عرضه می شوند  و دومین نوع آنها بلندگوهای شیپوری هستند که شما توی تبلیغات یا دست افرادی که به محله ها می آیند مشاهده میکنید.
ولی قبل از اینکه درباره انواع بلندگو ها بیشتر توضیح بدهیم میخواهیم متوجه بشویم که بلندگوها چگونه کار میکنند.
 همانطور که میدانید در ابتدای کار یعنی میکروفون هم انرژی حرکتی پرتاب صدای شما توسط قطعه‌هایی که بار الکترونیکی ایجاد میکرد به سیگنالهای صوتی تبدیل میشد و از آنها خارج میشد بلندگو تقریباً برعکس همین سیستم را دارد بلندگو دارای ۱ سیم پیچ بر اساس وات بلندگو می باشد. این سیم پیچ باعث می شود که سیگنالهای صوتی با قطب مثبت یا قطب منفی آهنربا که درون بلندگو وجود دارد واکنش نشان داده و تبدیل شوند به انرژی حرکتی. انرژی مغناطیسی بین آهنربا و سیم پیچ ها که درونشان سیگنال های صوتی در جریان است باعث لرزش دیافراگم بالایی که بسیار نازک و ظریف است می شود و این کار باعث ارتباط این دیافراگم با صفحه رویی که ما روی بلندگو می بینیم می شود که این حرکت باعث تولید صدا میشود.
خب دوستان این مطلب هم به اتمام رسید در مطلب بعدی به ادامه مبحث بلندگو ها می پردازیم.
خسته نباشید و خدا نگهدار.

 

شما می توانید برای عضو شدن در کانال های مختلف هفته نامه الکترونیک در پیام رسان های ایرانی ، به مطلبی در سایت میزان به آدرس https://www.hedayatmizan.ir/site/content/33869 مراجعه کنید و اگر اگر انتقاد یا پیشنهاد سازنده و یا سوالی دارید یا اگر اطلاعات بیشتری در مبحث این مطلب دارید،در این قسمت بیان کنید.خوشحال می شویم.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
مويد باشيد

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران