رویدادهای مدرسه

هفتمین مطلب مبحث ابزارآلات پیشرفته الکترونیک

هفته نامه الکترونیک

برای افراد مبتدی


خلاصه :

نه من ز بی عملی در جهان ملولم و بس ملالت علما هم ز علم بی عمل است  

سلام به تمام افراد مبتدی صحبت امروز میخواهیم به ادامه مبحث ولت متر و اهم متر و آمپر متر برسیم. 
ولت متر و اهم متر و آمپرمتر در صنعت و در روش های خانگی بسیار کاربرد دارد بیشترین استفاده از اهم  متر و ولت‌متر و آمپر متر در تعمیرات است. برای تعمیر بسیاری از دستگاههای الکترونیکی حتماً نیاز به ولت متر و اهم متر و آمپرمتر هست. در روشهای خانگی برای امتحان کردن کیت‌ها میتوانید از آنها استفاده کنید برای اینکه متوجه شوید که ولتاژ درحال جریان هست یا نیست متوجه شوید که سیم سالم است یا خراب است متوجه شوید جریان درحال انتقال است یا نه و...
این دستگاه ها در روش های صنعتی هم مورد استفاده دارند. بیشتر استفاده در صنعت در کارگاه‌ها اتفاق می افتد بیشتر صنایع کارگاهی وقتی محصولی را به بیرون از بازار می دهند قبل از این کار محصول را تست نهایی می کنند که این تست توسط ولت‌متر و اهم متر و آمپرمترهای صنعتی صورت میگیرد این کار در کارخانه‌ها توسط دستگاه های تماماً الکترونیکی و اتوماتیک صورت میپذیرد. 
حالا میخواهیم بگوییم که ولت‌متر و آمپر متر و اهم متر به چند نوع تقسیم می شوند.
 ولت‌متر و اهم متر و آمپرمتر به ۲ نوع آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شود در الکترونیک آنالوگ به معنی قدیمی یا مکانیکی است و در دیجیتال به معنی صفحه‌ای دارای نمایشگر و بسیار دقیق است. فرق این 2 نوع تفاوت زیادی ندارند. مانند ترازوی دیجیتالی و ترازو های عقربه ای .
در اهم و آمپرمتر و ولت متر آنالوگ عدد مورد نظر در هر قسمت مشخص شده با عقربه نشان داده میشود و در نوع دیجیتال،این عدد به صورت درصدی دقیق  بر روی ۱ نمایشگر ظاهر می شود.
 این ۲ هیچ فرقی در میزان سنجش ندارند فقط فرق در این است که وقتی که شما با ولت‌متر و اهم متر و آمپر متر آنالوگ کار میکنید به دست آوردن دقیق عدد بسیار سخت است ولی در نسخه‌های دیجیتال می توانید دهم و صدم عدد مورد نظر را هم به راحتی بدست بیاورید.
 بهتر است بگویید نسخه‌های دیجیتال برای حساب کردن فرمولهای ریاضی که بسیار دقیق نیز باید باشند بکار می آید و نسخه های آنالوگ هم که نسخه قدیمی و اولیه نسخه دیجیتالی بوده برای کار های بسیار جزئی و خانگی که نیازی به دقت بالا ندارد استفاده می شود.
 در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها هم معمولاً به دلیل اینکه محصول نهایی باید حتماً شرایط لازم برای خروج از خط تولید داشته باشد از ولت متر اهم متر و آمپرمتر دیجیتال استفاده میشود. 
خب دوستان این مطلب هم به اتمام رسید در مطلب بعدی درباره چگونگی کار با ولت متر و اهم متر و آمپرمتر و انواع کاربردهای آن و حالت های مختلف شان میپردازیم و توسط کلیپ‌های آموزشی جدید در 3 جلسه این آموزش را می دهیم.
در جلسه اول ولت‌متر، در جلسه دوم اهم متر و در جلسه سوم آمپرمتر را خواهیم داشت.
 خسته نباشید و تا مطلب بعدی خدانگهدار.

 

شما می توانید برای عضو شدن در کانال های مختلف هفته نامه الکترونیک در پیام رسان های ایرانی ، به مطلبی در سایت میزان به آدرس https://www.hedayatmizan.ir/site/content/33869 مراجعه کنید و اگر انتقاد یا پیشنهاد سازنده و یا سوالی دارید یا اگر اطلاعات بیشتری در مبحث این مطلب دارید،در این قسمت بیان کنید.خوشحال می شویم.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

خبری خوب در راه است...

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران