رویدادهای مدرسه

چهارمین مطلب مبحث قطعات الکترونیکی

هفته نامه الکترونیک

برای افراد مبتدی


خلاصه :

در پی کشف این و آن رفتن                     جز به دانش کجا توان رفتن؟

سلام به تمامی افراد مبتدی.

به ادامه مبحث قطعات الکترونیکی می‌پردازیم. قطعه‌ای که می‌خواهیم امروز درمورد آن صحبت کنیم خازن عدسی است.این خازن بسیار کوچک است و به دو شکل شناخته می‌شود که می‌توانید این دو شکل را در گالری مشاهده کنید. بیشترین نوع استفاده از خازن های عدسی خازن های کوچک و دایره مانند است که می توانید عکس اش را هم در پایین مشاهده کنید.

خازن‌های عدسی را براساس عددی که روی آن‌ها درج می‌شود شناسایی می‌کند و نه با میکرو فاراد و نه با هیچ واحد سنجش دیگری سنجش می شود.در مدار و بردهای الکترونیکی آن را با کلمه سی یا C نشان می دهند.

کارایی این خازن شبیه به خازن الکترولیت می باشد فقط با این فرق که به‌عنوان یک فیلتر نیز استفاده می شود فیلتر به این معناست که شما می‌توانید با گذاشتن این خازن ولتاژ های ای سی را استفاده کرده و ولتاژهای دی سی را استفاده نکنید یعنی می توانید ولتاژ ای سی و دی سی را از هم مجزا کنید و کاری کند که فقط یک ولتاژAC یا DC از خروجی اش خارج شود.

این خازن در بیشتر مدارها استفاده می‌شود و جزو قطعه هایی است که در صورت خرابی باعث کار نکردن کیت  یا مدارمی شود.این خازن در کنار خازن الکترونیکی معمولاً در بیشتر مدارات وجود دارد و کاری مشابه را انجام می‌دهد ولی به دلیل کوچک بودن این خازن از او استفاده می شود ولی دلیل این‌که بیشتر از خازن الکترولیتی استفاده می‌شود، نگهداری و ذخیره ولتاژ بیشتر از خازن‌های عدسی می باشد.

 خازن‌های عدسی جزو قطعاتی هستند که تا الان هم درحال استفاده هستند و معمولاً با کد روی آن‌ها شناخته می شوند و در انواع مدارها هم مورد استفاده دارند.

 خود دوستان این مطلب هم به پایان رسید شما می توانید کلیپ آموزشی حساسیت و نحوه همکاری و نحوه شناسایی خازن‌ها را در آپارات به آدرسhttps://m.aparat.com/v/VwoBaمشاهده کنید.

خسته نباشید و تا مطب بعدی که درباره دیودها صحبت بکنیم شما را به خداوند بزرگ و منان می‌سپاریم خدا نگهدار.

اگر سوال یا انتقاد و یا پیشنهاد سازنده ای دارید لطفا مطرح کنید،خوشحال می شویم.شما را باد به دنبال کردن کانال هفته نامه الکترونیک در پیام رسان بله و سروش.
در بله:
🌐کانال اصلیمون: https://ble.ir/electronic_2

👨‍🏫کانال آموزش: @amoozesh_electerinic

🔌پاسخ به سوالات: ble.ir/join/YTEzZWQzMj
در سروش:
🌐کانال اصلیمون: https://sapp.ir/joinchannel/OErvi7tGxVNlRLKyskDf5guX

👨‍🏫کانال آموزش:
https://sapp.ir/joinchannel/2SQ5NilR6tq3zOhmYJvDypxn

🔌پاسخ به سوالات: https://sapp.ir/joingroup/Cc5B1jdYkWEpwANoyvzUuqML

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران