مقالات

تاثیرات خط بر روی زندگی


خلاصه :

خوش خطی چه اثری روی مخاطبین تان خواهد گذاشت؟!

چگونه با خط خوش خودکاری شخصیت اجتماعی خود را بهبود دهیم؟

دست خط شما می تواند درباره شخصیت، حالات ذهنی، حوادث احساسی، هماهنگی بین دست و چشم یا حتی ساختار استخوانی که روی نحوه نگهداشتن قلم اثر می گذارد، اطلاعاتی را بیان نماید. زمانی که یک دست خط ساده میتواند چنین مشخصاتی از هویت شما را بازگو کند، خوش خطی چه اثری روی مخاطبین تان خواهد گذاشت؟!

با پیشرفت علم استفاده از دست خط برای نگارش تا حد زیادی کاهش پیدا کرد و شاید برای افرادی که از دست خط زیبایی برخوردار نبودند، فرصتی فراهم شد تا به سادگی این بخش از هویت خود را پنهان کنند. با این وجود انسان ها زیبابین هستند و به صورت ذاتی خواستار زیبایی؛ به نظر شما یک دست خط خوش یا خوشنویسی با خودکار چشم نوازتر است یا یک متن تایپی؟ درست است که کامپیوتر به تمام ابعاد زندگی ما سرعت بخشیده و انجام بسیاری از کارها را آسان تر کرده ولی هنوز هم زیباترین فونت های تایپی در برابر یک خط خوش با خودکار قادر به عرض اندام و رقابت نیستند.

چرا داشتن خط خوش مهم است؟

فرض کنید؛ میخواهید موقعیت شغلی جدیدی بیابید، یک قرارداد با شرکتی بزرگ امضا کنید یا حتی جایگاه شغلی خود را ارتقا دهید. به نظرتان یک کارفرما یا یک شریک تجاری به کدام ویژگی های فردی شما برای شروع یک همکاری توجه میکند؟ تعهد؟ اعتماد به نفس؟ پشتکار؟! چطور در فرصت اندکی که در یک قرار ملاقات در اختیار دارید میتوانید این ویژگی ها را به درستی اثبات کنید؟!

در تمامی این موقعیت ها باید یک سری فرم ها و اطلاعات را با دست خط خود پر کنید. این موارد و هزاران مورد دیگری که در زندگی روزمره تان با آن مواجه می شوید به نوشتن نیاز دارند. خط خوش نه تنها به شما کمک میکند تا شخصیت خوبی را از خود در ذهن ها باقی بگذارید بلکه به تمرکز و افزایش انگیزه تان کمک میکند. مدت زمانی که برای تمرین و داشتن خط خوش صرف می کنید، در واقع به شما می آموزد که برای رسیدن به اهداف باید پشتکار داشته باشید، روی هدف خود تمرکز کرده و یادگیری چیزهای تازه را هر روز از سر بگیرید. اگر همین سه نکته را سرلوحه کار، زندگی و رفتار خود قرار دهید بدون شک فردی موفق خواهیم بود.

خطی خوش با خودکار بیانگر کدام یک از خصوصیات فردی است؟

به مثال بالا در زمینه کاربردهای شغلی خطی خوش برگردید. اجازه دهید یکبار دیگر سوال را تکرار کنیم. چطور در فرصت اندکی که در یک قرار ملاقات در اختیار دارید میتوانید ویژگی های بارز خود مانند تعهد، پشتکار، اعتماد به نفس و.. را به درستی اثبات کنید؟! به شما اطمینان می دهیم که خط خوش کلید موفقیت فردی و مهارتی است که ضمن تغییرات درونی، دنیای پیرامون تان را نیز متحول می کند. برخی از خصوصیاتی که با دیدن خطی خوش در ذهن افراد متصور می شود عبارت است از:

دقت و تلاش فردی: داشتن خطی خوش نیاز به دقت و تلاش فراوان دارد. چنین فردی می داند که برای به دست آوردن هر چیز جدیدی باید همت کند و تنها با پشتکار میتوان به خواسته ها رسید. فرقی نمی کند این خواسته بدست آوردن ثروت، موقعیت شغلی بهتر یا خطی خوش باشد.

توجه و تعهد فرد: دست خط شما آیینه وجودی تان است. فردی که به خطی خوش می نویسد یعنی به موجودیت فردی و هویت خود احترام می گذارد. حال اگر یک وظیفه را به او محول کنید به احتمال زیاد تعهد و تلاش فردی او در کارش نیز جاری خواهد بود.

اعتماد به نفس: فرض کنید برای انجام کارهای اداری به بانک مراجعه کرده اید وقتی برای وارد کردن هر یک از اطلاعاتی که توسط شما روی فیش یا فرم بانکی نوشته شده مورد سوال مجدد قرار بگیرید و به سختی بتوانند دست خط شما را بخوانند چه حالی می شوید؟ داشتن دست خطی خوش نه تنها شخصیت خوبی از شما و دیدگاه مثبتی در ذهن مخاطبین ایجاد می کند بلکه باعث افزایش اعتماد به نفس شما نیز می شود.

۳ سال پیش
خوبه

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران