رویدادهای عمومی

چرا درس بخوانیم؟


خلاصه :

درس

قبل از این که اصل مطلب را شروع کنیم باید یک چیزی به شما بگویم تا فکر نکنید نمی دانم چه چیزهایی توی مغزتان می گذرد. من هم مثل شما می دانم که کلی پزشک و وکیل و مهندس و کتابدار و روانشناس و فارغ التحصیل کلی رشته های دیگر آس و پاس هستند و بیکار و بی پول هستند. همچنین می دانم که ممکن است پسرخاله شما با مدرک پنجم ابتدایی توی بازار زندگی خوبی برای خودش و خانواده‌ اش ساخته باشد و بنز سوار باشد و در عین حال پسر عمه تان با دکترای فیزیک نظری توی اسنپ کار می کند! همه این ها را می دانم. فلانی که کشاورزی خوانده دارد ساختمان می سازد و بهمانی که پزشکی خوانده توی پمپ بنزین کار می کند. فلان فوتبالیست را هم مثل شما می شناسم که همه درس ها را تجدید شده است. آن بازیگر را هم، آن یکی خواننده و آن شاخ اینستاگرامی را هم می شناسم. این ها را گفتم که وقتی به وسط های این مطلب رسیدید نگویید که نویسنده یک عمر سرش توی کتاب بوده و نمی داند در جامعه چه خبر است. درست به اندازه شما همه این ها را می دانم.

خیلی حرف ها را شنیده اید و لابد می دانید علم بهتر از ثروت است و کلی حرف های قلمبه سلمبه دیگر. اما اصلا یعنی چه که درس خواندن ما را برای زندگی بهتر مهیا می کند؟ چه کسی گفته است که کلید موفقیت روی قله های درس و مدرسه و کنکور است؟ این همه آدم موفق ترک تحصیل کرده داریم و از آن بیشتر آدم های درس خوانده ای که موفق نشده اند.

اما بیایید یک بار هم به حرف های من درباره درس خواندن و لزومش گوش کنید و اگر در انتها حرف هایم را قبول کردید به راهکارهایی که برای شروع به شما پیشنهاد می کنم توجه کنید. یادتان باشد هیچ حرفی، هیچ مطلبی و هیچ کسی آن قدر درست نیست که چشم بسته قبولش کنید، پس لااقل می توانید کمی به این حرف ها فکر کنید و ببینید اگر درست حسابی است به آن عمل کنید. پیشنهاد می کنم قبل از خواندن این مقاله، مقاله انگیزه برای درس خواندن را مطالعه کنید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران