مقالات

پرندگان


خلاصه :

انواع پرندگان


طوطی برزیلی فیشرطوط

طوطی برزیلی

طوطی برزیلی از نژادهای کوچک طوطی به شمار می‌رود که البته نگهداری از آن به عنوان حیوان خانگی طرفداران بسیاری دارد. پرنده‌ای کنجکاو و پر تحرک است و همان طور که از نام او پیداست به خاطر پیوند عاشقانه و محکمی که با جفت خود می‌سازد شناخته می‌شود.در حیات وحش، طوطی‌های برزیلی در دسته‌های کوچک زندگی می‌کنند و میوه، سبزیجات، علف و دانه می‌خورند. گونه آبیسینیان یا بال سیاه یک رژیم غذایی خاص دارد که شامل انجیر محلی است؛ به همین دلیل، کمتر در اسارت نگه داشته می‌شوند. بیشتر گونه‌های طوطی برزیلی، بومیِ آفریقا هستند (برخلاف برداشتی که ما از اسم فارسی این پرنده داریم!). گونه ماداگاسکار (سر خاکستری) یک استثناء است که بومی جزیره ماداگاسکار می‌باشد. از بین 9 گونه طوطی برزیلی، 6 گونه توسط اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی به عنوان گونه‌های دارای حاشیه امن معرفی شده‌اند. با این حال، 3 گونه در معرض خطر هستند. گونه فیشر و نیاسا نزدیک به خطر هستند. طوطی برزیلی “گونه سیاه” بیش از همه در معرض خطر است. این پرنده‌ها به عنوان یک گونه آسیب‌پذیر شناخته می‌شوند که تنها یک مرحله با “در خطر انقراض” فاصله دارند. طوطی برزیلی شاید کوچک باشد، اما یک پرنده جسور و کنجکاو است و دائما جنب و جوش دارد. شکی نیست که هر طوطی برزیلی با جفت خود پیوند عمیق عاطفی برقرار می‌کند. با این حال، باید بدانید وقتی جفت می‌شوند ممکن است دیگر به انسان توجه نکنند، چرا که تمام توجه آنان معطوف به یکدیگر است. یک طوطی برزیلی تنها، به تعامل اجتماعی با افراد مختلف در طول زندگی‌اش نیاز دارد. آن‌ها دوست دارند شلوغ‌کاری کنند و اسباب‌بازی‌های خود را بجوند. یک طوطی برزیلی ماده ممکن است نسبت به قلمرو خود (قفس) حالت دفاعی بگیرد.طوطی کوتوله یک پرنده پر سر و صدا است و در تمام طول روز آواز می‌خواند و سوت می‌زند. با این حال در اوایل صبح و غروب پر سر و صداتر هستند.با حجم صدایی که این پرنده تولید می‌کند، ممکن است فکر کنید که او واقعا حرف می‌زند. با این حال طوطی کوتوله معمولا آنطور که انتظار دارید حرف نمی‌زند. آن‌ها با یکدیگر صحبت می‌کنند، اما با انسان‌ها حرفی ندارند.

 

 

mynah

مرغ مینا

پرنده مینا یا مرغ سخنگو جزو پرندگان با منقار نرم است که به خانواده سار تعلق دارد و معمولا به صورت جفت جفت یا گروهی دیده می شوند. دارای نژادهای مختلفی می باشد که نژاد مینای گوشواره ای و مینای معمولی معروفتر هستند. این پرنده دو نوع اهلی و وحشی دارد. مرغ مینای وحشی در هنگام طلوع و غروب خورشید آواز می خواند. پرنده مرغ مینا بسیار باهوش است و جوجه های آن توان یادگیری بالایی دارند و به شرایط مراقبت و تعلیم صحیح، پاسخ مثبت می دهندپرنده مرغ مینا مدت بسیار زیادی است که همدم انسان ها بوده و بسیار محبوب است. مدتها پیش مرغ مینا به عنوان حیوان خانگی اشراف زادگان شناخته شده بود و به مدت ۲۰۰۰ سال نیز هندیان به ستایش این پرنده میپرداختند. اما آنچه که امروز موجب محبوبیت این پرنده شده استعداد بسیار زیاد او در تقلید کردن حرف ها و حرکات ها است. جالب است بدانید مرغ مینا بسیار بهتر از کاسکو آفریقایی میتواند تن صدای افراد را تقلید کند.این پرنده آسیایی است و ظاهری تاحدودی شبیه کلاغ است در هند و اندونزی نیز زندگی میکندبزرگترین گونه ی این پرنده مرغ مینای هیل است و صدای آن نیز بسیار بلند است. بالهای سیاه و سفید براق دارد و زمانی که زیر نور می ایستد پرهایش مانند رنگین کمان میدرخشد. نوکش به رنگ زرد مایل به نارنجی است و روی بالش نقطه ی سفیدرنگی وجود دارد.پا و ساق پا نیز به رنگ زرد است. معمولا دور گردن و زیر چشمها نیز زرد است ولی این الگو در نژادهای مختلف متفاوت است.

همه چیز درباره اصول نگهداری و پرورش فنچ

فنچ

فنچ ها پرندگانی جذاب خود جوش و کاملا بازیگوش هستن که زادگاه آنان استرالیا و بعضی از کشورهای گرمسیری در شرق آسیا نیز می باشد از جمله هند و پاکستان و مصر که به تازگی نژادهای دیگری از این پرنده نیز وارد ایران شدند و در اکثر پرنده فروشی ها عرضه می گردند.اگرچه فنچ ها مانند طوطی ها کاملا اهلی نمی شوند، اما تماشا و گوش دادن به آن ها لذت خاص خودش را دارد. فنچ ها دارای رنگ های بسیار متنوعی هستند و صدای زیادی تولید می کنند که اکثر افراد از شنیدن آن لذت می برند. در حالی می توان گفت که فنچ ها از تنهایی نمی میرند، اما به طور یقین آن ها در تنهایی بسیار غمگین خواهند بود چرا که فنچ ها بسیار اجتماعی هستند. اما باید توجه داشت که همه گونه های فنچ ها را نمی توان در یک قفس کنار یکدیگر قرار داد. قبل از این که چند گونه مختلف را در یک خانه مشترک قرار دهید حتما از این که می توانند با یکدیگر مدارا کنند اطمینان حاصل کنید.

گرانترین حیوانات خانگی

توکان

توکان ها پرنده های زیرکی هستند و توجه زیادی به محیط اطراف خود دارند. شخصیت آرام و رفتارهای بسیار شیطنت آمیزی دارند. اگر از چنین پرنده هایی نگهداری کنید همانند یک گربه خود را به شما می چسباند تا آنها را نوازش کنید. ولی به هیچ عنوان با پرنده های دیگر اخت نمی شوند و ممکن است حس حسادتشان آنقدر ترغیب شود که با آنها  بد رفتاری کنند حتی با توکانیتس که در واقع جزئی از هم نوعان خودشان به حساب می آید. عمر مفید این پرنده ها در قفس 20 سال است . هم اکنون 35 نوع از این پرنده شناسایی شده است که  توکان منقار تیز و توکان توکو جزو مشهورترین آنها به حساب می آید.ین گروه پرنده های درخت نشین، بیشتر به خاطر منقار بزرگ تر از اندامشان مشهور هستند منقار یک توکان تا ۲/۳ طول کل بدنش دراز می شود. توکان ها اکثراً پرنده های آمریکای جنوبی هستند. بیشتر آنها در جنگل های استوایی زندگی می کنند. بدنشان معمولاً سفید و سیاه با نقش های رنگارنگ و منقارهایشان بلند، خیلی پهن و معمولاً بسیار رنگین هستند. دانشمندان هنوز نمی دانند که چرا توکان چنین منقار بلندی دارد و یا چرا رنگ این پرنده آنقدر زیباست رنگ توکان باعث می شود هم نوعان خود را به خوبی تشخیص داده و جفت خود را جذب کند.لبه ی منقارها اره ای است که به توکان ها در برداشتن و تکه کردن میوه کمک می کند. کاربرد این منقارهای بسیار بزرگ کاملاً مشخص نیست.

canary-image

 

قناری

قناری پرنده‌ای کوچک، زیبا، دلپذیر و فرح بخش است که میتواند باعث آرامش و شادی پرورش دهندگان خود گردد. این پرنده به دو صورت اهلی و وحشی وجود دارد و جثه‌ای کوچک دارد و طول بدن آن بین ۱۳ تا ۲۴ سانتی متر بوده و به طور متوسط در حدود ۱۷سانتی متر می‌باشد.  قناری مانند مرغ عشق و فنچ دانه خوار است. پای قناری دارای سه انگشت رو به جلو و یک انگشت رو به عقب می‌باشد.  منشأ این پرنده جزیره مادیرا، جزیره آزوریس و جزایر قناری است که این سه جزیره در اقیانوس اطلس قرار دارند و دو جزیره اول متعلق به کشور پرتغال و جزایر قناری متعلق به کشور اسپانیا می‌باشد. قناری‌ها برای زندگی در قفس بسیار مناسب هستند. آن‌ها پرندگان مقاومی بوده و قابل تربیت می‌باشند و عمری نسبتاً طولانی دارند که بین ۱۵ تا ۲۰ سال برآورد شده‌است.

غذای عروس هلندی

عروس هلندی لوتینو، عروس هلندی یا کوکاتیل ، عروس هلندی ، عروس هلندی لوتینو و خاکستری ، همه چیز درباره عروس هلندی

 

عروس هلندی

عروس هلندی پرنده زیبایی است و به رنگ‌های مختلف دیده می شود و می‌تواند به راحتی خواسته صاحبان خود را تأمین نماید. رنگ پرنده هیچ گونه تأثیری در سلامتی و یا رفتار پرنده ندارد. رنگ‌های اصلی پرنده شامل: خاکستری، سفید، کرم، زرد و قهوه‌ای است. بر روی سر پرنده کاکلی بلند و زیبا قرار دارد و بر روی گونه‌های آن یک لکه سرخ رنگ دیده می‌شود. پرنده دم درازی دارد که در انتها نوک تیز می‌باشد. از لحاظ اندازه، عروس هلندی جزو طوطی‌های کوچک میباشد.و بین هفده سال تا بیست سال عمر می کند. کاکل زرد رنگ پرنده وقتی حیوان ترسیده و یا هیجان زده باشد راست می‌ایستد، در حالی که اگر کاکل کمی کج باشد نشان دهنده آرامش خیال پرنده‌است. پر و بال این پرنده معمولاً نیمه خاکستری است و در قسمت زیرین بدن روشن تر است. یک لکه نارنجی رنگ بر روی گونه ها و سفیدی حاشیه بال‌ها از دیگر علایم مشخصه این حیوان است. این پرنده قابل رام شدن است .

تعیین جنسیت مرغ عشق

مرغ عشق

مرغ عشق پرندهی هوشمند و اجتماعی است و از بازی کردن لذت میبرد. مرغ عشق ماده علاقه زیادی به جویدن اجسامی مانند چوب دارد که این تمایل در نرها کمتر است. مرغ عشق علاقه زیادی به همبازی شدن با آدمی دارد و قادر به تقلید محدود صدا و سوت زدن است. مرغ‌ عشق‌ خیلی‌ زود اهلی‌ شده‌ و به‌ خانه‌ خو می‌گیرد. می‌توان‌ به‌ آن‌ یاد داد که‌ روی‌ انگشت‌ بنشیند. حضورسگ‌ و گربه‌ موجب‌ ناراحتی‌ پرنده‌ می‌شود حتی‌ اگر به‌ آن‌ دسترسی‌ نداشته‌ باشند. پرنده‌ جدید را باید به تدریج‌ وارد کرد لذا اگر تصمیم گرفتید تا برای مرغ عشق خود جفت تهیه کنید، بهتر است‌ که پرنده جدید را ابتدا در قفس¬های‌ مجزا ولی‌ کنار هم نگه دارید تا به‌ هم‌ عادت‌ کنند.

کاسکو

کاسکو

توانایی صحبت کردن و تقلید صدای کاسکوها، این پرنده ها را به دوستی جذاب و فریبنده تبدیل کرده است. صاحبان این طوطی های خاکستری آفریقایی غالبا می گویند که کاسکوهای آن ها اغلب اوقات متناسب با موقعیت صحبت می کنند و به نظر می رسد که آن ها با احساسات صاحبان شان بسیار هماهنگ هستند.کاسکوها فقط سخنران برتر یا بهترین سخنگو نیستند؛ بلکه آن ها به دلیل هوش بسیار بالایی که دارند، شناخته شده اند. به طوری که لقب “انیشتین دنیای پرندگان” را به خود اختصاص داده اند.فهرست 

مشخصات ظاهری

رنگ: خاکستری

اندازه: متوسط

طول عمر: بیش از 30 سال

صداها: ارتباط کلامی

نحوه تعامل: بسیار اجتماعی

کاسکوها یکی از با استعداد ترین پرندگان سخنگو و تقلید کننده صدا در دنیا هستند. این ویژگی ها به آن ها اعتبار و شهرت بسیاری را در میان علاقه مندان به پرندگان می بخشد. نه تنها کسانی که از پرندگان نگهداری می کنند، این پرندگان با هوش را دوست دارند، بلکه کاسکوها یکی از قابل تشخیص ترین پرندگان برای افراد مبتدی و تازه کار نیز می باشند. تقریبا همه مردم این طوطی های خاکستری آفریقایی را می شناسند. این پرنده ها یکی از قدیمی ترین گونه های طوطی ها هستند که توسط انسان ها نگهداری می شوند و پیشینه آن ها به زمان کتاب مقدس باز می گردد. زیبایی فوق العاده و هوش بالای این پرندگان، آن ها را در اوج محبوبیت نگه داشته است.

 

خیلی باحال بودند

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

سلام آقای عباسی بنده عاشق طوطی برزیلی هستم

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
سروش شیخ محمدی سلام آقای عباسی بنده عاشق طوطی برزیلی هستم
گیر دادی سه تا پیچ هم بهش بستی😅😆😄😂😯

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
عالی بود عالیییییییییییی خیلی زیبا بود.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
من میمیرم برای این پرنده ها اخ جاااااااااااااااااااااان

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
من خودم طوطی برزیلی دارم زیباااااااااااااااااااااااااااا ممنونننننننننننننن از شماااااا.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران