بدون مجموعه

این بازی دارای افتخارات و جوایز زیادی است

همه چیز در باره ی Minecraft

این بازی بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر فعال دارد


خلاصه :

Minecraft درباره ی و ماین کرافت چیست.

1-ماینکرفت
 

ماینکرفت (به انگلیسی: Minecraft) یک بازی جهان باز مستقل است که توسط موجانگ AB ساخته شده و توسط همین استودیو برای کامپیوتر و موبایل منتشر شده‌است.

نسخه پی سی بازی به صورت عمومی در ۱۷ می ۲۰۰۹ با عنوان نسخه آلفا منتشر شد و بعد از آپدیت‌های پیاپی به عنوان نسخه اصلی و نهایی در ۱۸ نوامبر ۲۰۱۱ عرضه شد.

همچنین نسخه‌دوره‌های منای از بازی برای اندروید یک ماه قبل از آن در ۷ اکتبر منتشر شد. نسخه آی‌اواس بازی نیز در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۱ منتشر شد. در تاریخ نهم می ۲۰۱۲ میلادی بازی برای ایکس‌باکس ۳۶۰ به عنوان نسخه ایکس‌باکس لایو که توسط ۴J Studios توسعه داده شده بود عرضه شد.

تمامی نسخه‌های ماینکرفت به روزرسانی‌های دوره‌ای دریافت می‌کنند. ویژگی‌های خلاقانه و قابلیت‌های ساخت و ساز در ماینکرفت به بازیگران این امکان را می‌دهد تا به وسیله مکعب‌های با بافت‌های مختلف در دنیایی رویه‌ای، سازه‌های مختلف و متفاوتی را بسازند.

فعالیت‌های دیگر در بازی شامل اکتشاف، جمع‌آوری منابع، صنعتگری و مبارزه می‌شوند.

گیم‌پلی بازی در نسخه تجاری بازی، شامل سه حالت اصلی می‌باشد:

حالت Survival (بقا) که بازیکنان در آن می‌بایست به جمع‌آوری منابع پرداخته و برای حفظ و نگهداری میزان سلامتی و گرسنگی خود تلاش نمایند.

و حالت Creative (خلاق) که در آن بازیکنان موجودی نامحدودی از منابع را در اختیار دارند و آزادانه می‌توانند پرواز کنند. در این حالت درجه سلامتی و گرسنگی وجود ندارد.

حالت adventure (ماجراجویی) که شبیه حالت بقا است اما بازیکن بصورت عادی توانایی کندن را ندارد.

 

حالت Hardcore همان حالت بقاء است منتهی ددر زبان انگلیسی ر مود هاردکور وقتی فرد می میرد دیگر نمی اشدند به بازی برگردد و درجه سختی حالت هاردکور بالاست و هم اکنون فقط در ماینکرفت ویرایش جاوا وجود دارد.

یکی از بهترین قابلیت‌های ماینکرفت، قابلیت افزودن پلاگین‌ها و کدهای جدا از کدنویسی ماینکرفت (مود به انگلیسی mod) است که این قابلیت باعث به وجود آمدن Gamemode هایی جدا از Gamemode های اصلی و سرورهای گوناگونی شده‌است.

نکته : تلفظ درست اسم این بازی ماینکرفت میباشد، به این دلیل که کلمه CRAF‌T در زبان انگلیسی "کرفت" تلفظ میشود

افتخارات

ماینکرفت موفق به دریافت ۵ جایزه از کنفرانس توسعه دهندگان بازی در سال ۲۰۱۱ شد:

جایزه نوآوری، بهترین بازی قابل دانلود، و همچنین برنده بهترین بازی جدید از بخش انتخاباتی توسعه دهندگان بازی و جایزه انتخابی حضار شد.

این بازی برنده جایزه بزرگ (Seumas McNally) از فستیوال بازی‌های مستقل در ۲۰۱۱ نیز شد.

ماینکرفت همچنین برنده (جایزه اهرمک طلایی) در بخش بهترین بازی قابل دانلود در سال ۲۰۱۲ شد.

در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۱۳ حدود ۱۰ میلیون نسخه پی سی بازی به فروش رفت و در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۳ بیش از ۲۰ میلیون نسخه از بازی در تمامی پلتفرم‌ها به فروش رسید.

تغییر مالکیت فکری

در سال ۲۰۱۴ میلادی شرکت مایکروسافت با خریداری شرکتMojang از ناچ (صاحب شرکت موجنگ) با قیمت ۲٫۵ میلیارد دلار مالکیت فکری این بازی را از آن خود کرد.[۱۰]

گیم پلی

شخصیت‌های اصلی

بازی دوشخصیت اصلی به نام استیو (مذکر) و الکس (مؤنث) دارد که البته بازیکنان می‌توانند پوسته را تغییر دهند و پوسته مورد علاقه را قرار دهند.

ماینکرفت یک بازی سه بعدی (حالت مکعبی) است که هدفش بقا و ساخت و ساز است.(بازیکنان میتوانند حالت های مختلفی را برای بازی کردن انتخاب کنند)

یک سیستم پیروزی هم تعبیه شده‌است که هدف بازی را بر کشتن ماب رئیس اژدهای فرجام (ender dragon) قرار می‌دهد

. بازی به صورت پیش فرض اول شخص است اما بازیکن می‌تواند حالت بازی را به سوم شخص تغییر دهد .

دنیای بازی به صورت ناهمواری‌های سه بعدی است-عمدتا مکعب و مایعات-و نمایانگر تنوع ماده‌ها است. مثل:خاک، سنگ، کانی، تنه درخت، آب و گدازه. محوریت بازی حول جمع کردن و گذاشتن این اشیاء صورت می‌گیرد.

این بلاک‌ها به‌طور نسبتاً منظم پخش می‌شوند هنگامی که، بازیکنان آزادانه در جهان می‌گردند. بازیکنان با کندن بلاک‌ها و جایگذاری شان در جایی دیگر قادرند سازه‌هایی را بنا کنند.

دنیای بازی نامحدود نیست و محدوتیتی برای آن وجود دارد ولی عملا رسید به مرز دنیا غیر ممکن است.

در نسخه پاکت ادیتشن نوعی گیم مود وجود دارد که جهان شما در آنجا محدود است و شما توانایی پا گذاشتن به دنیا های دیگر ( ندر و فرجام ) ندارید.

به کار بردن موقعیت نقشه (به انگلیسی:map seed) باعث بدست آمدن منطقهٔ جغرافیایی در سیستم بازی می‌شود، که به صورت دستی توسط بازیکن نیز تعیین می‌شود.

دنیای بازی در حالت عمودی محدودیت دارد (۲۵۶ بلاک) اما از لحاظ صفحهٔ افقی نامحدود است و فقط در مسافت‌های بسیار دور شاید دچار مشکل تکنیکی شود.

ساختار دنیای نامحدود بدین گونه است که داده‌ها را –در بازی به صورت شیئی به اندازهٔ فضای یک بلاک- با واحدهای کوچک (که عملاً به‌صورت ۱ چانک می‌باشد و عمدتاً ۱۶ در ۱۶ بلوک طول و عرض دارد) تقسیم‌بندی می‌کند و آن‌ها را فقط زمانی که بازیکن نزدیک آن محل هست ذخیره می‌کند.

اقلیم های بازی

دنیای بازی به بوم‌های مختلفی تقسیم ‌بندی شده‌است از جنگل و صحرا گرفته تا مناطق برفی، همچنین زمین بازی شامل جلگه، کوهستان، دشت، غار، دریا، رود، مواد مذاب، دره می‌شود. سیستم زمانی بازی در برگیرندهٔ چرخهٔ روز و شب است که هر کدام بیست دقیقه در دنیای واقعی طول می‌کشد.

بازیکنان در طول بازی با موجودات گوناگونی مواجه می‌شوند که به آنان ماب (به انگلیسی:mob) می‌گویند. مانند:حیوانات، روستایی‌ها، شخصیت‌های دشمن (مانند:زامبی، اندرمن و…). ماب‌های مطیع (حیوانات) برای بدست آوردن غذا و مواد اولیه شکار می‌شوند.

مانند:گاوها، خوک‌ها، مرغ‌ها و ماهی‌ها. آن‌ها در طول روز تولید می‌شوند

در صورتی که ماب‌های دشمن در طول شب یا در مکان‌های تاریک مثل غارها(درجه تاریکی پایین تر از ۷) تولید می‌شوند.

آن‌ها شامل عنکبوت‌ها، اسکلت‌ها، زامبی‌ها، زامبی های روستایی، کریپر ها و اندر من ها میشوند می‌شوند. بعضی از ماب‌های دشمن مانند زامبی‌ها و اسکلت‌ها در نور آفتاب می‌سوزند (به جز آن‌های که در آب یا زیر سایهٔ درخت‌ها اند یا کلاه دارند)

. بعضی دیگر منحصر به فرد اند مانند کریپرها (به انگلیسی:creeper) (موجودی انفجاری که در نزدیکی بازیکنان منفجر می‌شود)، اندرمن‌ها (به انگلیسی:enderman) (موجوداتی با توانایی جابه جایی آنی و برداشتن بلوک‌ها)

منتقدین بازی را غیر حقیقی طلقی می‌کنند زیرا آب با مسافت محدود از بلاک منبع همیشه جریان دارد ومی توان آن را با گذاشتن بلوکی دیگر یا با استفاده از سطل از بین برد.

سیستم‌های پیچیده مانند سیستم‌های مکانیکی، مدارهای الکتریکی، ورودی‌های منطقی می‌توانند توسط مواد اولیه خاص در بازی ساخته شوند که به نام سنگ قرمز redstone شناخته می‌شوند.

ماینکرفت دارای سه دنیای موازی، دنیای اصلی(overworld)، جهنم یا زیرزمین(nether) و آخرت(end)است

بازیکنان می‌توانند به صورت اختیاری به وسیلهٔ موادی که در زیر زمین پیدا می‌شود ماب رئیسی را بسازند که به ویدر (به انگلیسی:wither) معروف است.

'آخرت' زمینی خالی شامل جزایر (زمین تکه‌تکه) زیادی است. موب رئیس اژدها (به انگلیسی:dragon) معروف به اژدهای آخرت (به انگلیسی:ender dargon) ساکن جزیرهٔ اصلی است.

کشتن اژدها علاوه بر دسترسی به مواد خاص (هاله صورتی رنگ) و پدیدار شدن دروازهٔ اختیاری که فقط با ابزار انتقال سریع می‌توان به آنجا رفت و شامل آیتم‌های خاص خود است؛ به پایان بازی تعبیر می‌شود،

هر چند با بازگشت به دنیای اصلی که بعد از کشتن اژدها یا مرگ بازیکن میسر می‌شود بازی همواره نامحدود باقی می‌ماند.

بازی دارای پنج مود است:بقاء (به انگلیسی:survival)، خالق (به انگلیسی:creative)، ماجراجویی (به انگلیسی:adventure)، هاردکور (به انگلیسی:hardcore)، بیننده (به انگلیسی:spectator). همچنین سیستم سختی بازی چهار بخش است:برای مثال دوستانه (به انگلیسی:peaceful) جلوگیری می‌کند از دشمنی موب‌های دشمن و بازی در سختی (به انگلیسی:hard difficulty) بازیکنان می‌توانند در صورت گرسنگی بمیرند.

پلتفرم‌ها[ویرایش]

اندروید - ویندوز - ایکس باکس - ios - پلی استیشن - جاوا

نسخه‌های PCجاوا ادیتیشن[ویرایش]

این نسخه ورژن اولیه و اصلی بازی است که بر روی سیستم عامل‌های مختلفی که شامل ویندوز، مک اواس و لینوکس هستند، ارائه شده‌است. همچنین نسخه‌های دیگری با عنوان‌های ماینکرفت کلاسیک، ماینکرفت ۴k و ماینکرفت: نسخه ویندوز ۱۰ برای این پلتفرم ارائه شده‌اند.

ماینکرفت: نسخه جیبی[ویرایش]

این نسخه از بازی در ۱۶ اوت ۲۰۱۱ تنها برای اکسپریا پلی بر روی اندروید مارکت (گوگل پلی کنونی) به عنوان نسخه آلفا قرار گرفت. سپس در تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۱۱ برای تمامی دستگاه‌های اندرویدی منتشر شد. نسخه آی‌اواس بازی نیز در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۱ منتشر شد. این نسخه از بازی ماینکرفت شامل تمام ویژگی‌های نسخه پی سی نیست. 《جنز برگنستن》 در اکانت شخصی توییترش یادآوری کرده‌است که نسخه جیبی ماینکرفت با زبان برنامه‌نویسی سی++ نوشته شده‌است و نه با جاوا. علت این موضوع هم عدم پشتیبانی سیستم عامل آی‌اواس از جاوا است. به روزرسانی‌های عمومی زمان‌بندی شده‌ای برای این نسخه ارائه می‌شوند که آن را به نسخه پی سی نزدیک تر می‌کنند.

ماینکرفت: نسخه ایکس‌باکس ۳۶۰[ویرایش]

نسخه ایکس‌باکس ۳۶۰ بازی توسط ۴J Studios توسعه داده شد و در تاریخ ۹ می ۲۰۱۲ منتشر شد که از نظر امکانات از نسخه‌های جدید کامپیوتری عقب‌تر است.

ماینکرفت: نسخه Pe پاکد ادیشن[ویرایش]

این نسخه خود نسخه جیبی بازی است با این تفاوت که به ورژن قدیمی تری بازگرداننده شده و کاربران در آن می‌توانند با استفاده از کدهای برنامه‌نویسی در محیط بازی تغییرات ایجاد کنند. نسخه پی رسماً در تاریخ ۱۱ فوریه ۲۰۱۳ منتشر گشت.

ماینکرفت: نسخه ایکس‌باکس وان[ویرایش]

!ماین کرافت (جیبی)

ماینکرافت چیست

ماین کرافت چیست ؟

ممکنه که تا به حال بار ها و بار ها اسم این بازی رو شنیده باشید و یا ویدیو هاش رو در یوتیوب و آپارات دیده باشید، اما براتون سوال پیش اومده باشه که این بازی چیه و چرا تعداد زیادی از گیمر های جهان از کودک و نوجوان تا میانسال و … رو مجذوب خودش کرده. در این مقاله به طور مختصر و مفید بهتون می گیم که : ماین کرافت چیست ؟

تاریخچه و اطلاعات کلی

ماین کرافت یک بازی ویدیویی در سبک ” Sand Box ” است. سند باکس سبکی از بازی است که در آن گیمر آزادی عمل کامل دارد و خود انتخاب می کند ” کی ” ، ” کجا ” و ” چگونه ” بازی را ادامه دهد. ماینکرفت توسط یک بازی ساز سوئدی به نام Markus Persson ملقب به Notch طراحی و ساخته شد. سپس این بازی توسط کمپانی Mojang به طور کامل ارتقا یافت و به بازار عرضه شد.

جنبه خلاقانه و سازندگی ماین کرافت، به گیمر اجازه می دهد که ساختار های مد نظرش را با مکعب هایی سه بعدی و با طرح های بسیار متنوع بسازد. اما زیبایی و جذابیت بازی به همین آپشن پیش پا افتاده ختم نمی شود. بازی ” مود ” ها و یا به عبارت دیگر حالت های متنوعی برای بازی به کاربر ارائه می دهد که در ادامه مقاله به هر یک می پردازیم.

جوایز و فروش

ماین کرافت هم چنین بار ها توسط منتقدان بازی و گیمر های سراسر جهان ستایش شده است و جوایز متعددی را نیز کسب نموده است. تا فوریه سال 2017 میلادی، این بازی بیش از 121 میلیون نسخه در پلتفرم های مختلف فروش داشته است که ماین کرافت را در جایگاه دومین بازی پر فروش جهان قرار می دهد. در سال 2014، Microsoft با پیشنهادی 2/5 میلیارد دلاری شرکت Mojang و کلیه متعلقات آن از جمله ماین کرافت را خریداری کرد. در پی آن نسخه ای دیگر از ماین کرافت با نام Minecraft : Story Mode انتشار یافت.

گیم پلی (Gameplay)

همان طور که گفتیم ماین کرافت یک بازی سند باکس و سه بعدی است. بازیکن در این بازی هدف 100 % مشخصیندارد که تمام تلاش خود را صرف رسیدن به آن بکند. در ماینکرفت این « خلاقیت ، نوآوری و کارگروهی » است که حرف اول را می زند و این بازی را استثنایی کرده است. گیم پلی بازی به صورت پیش فرض « اول شخص » می باشد ولی گیمر این انتخاب را دارد که بازی را به صورت « سوم شخص » نیز بازی کند. 

ماینکرافت در حالت اول شخص

ماینکرافت در حالت سوم شخص
دنیای بازی پیرامون بلوک های سه بعدی، ماب ها ( هیولا ها و حیوانات ) و روستایی ها شکل گرفته است، گرچه مواد دیگری از جمله آب، مواد مذاب، آتش و … نیز در بازی وجود دارند. هر یک از انواع بلوک ها شکل و خواص خود را دارد. بازیکن می تواند این بلوک ها را حفر کند و در جا های دیگری از آن ها استفاده کند. قابلیت های متعددی نیز مانند کشاورزی، دامداری، جادو، ساخت وسایل و اسلحه و غیره به جذابیت بازی می افزایند.

دنیای این بازی نامحدود است و تا بینهایت ادامه می یابد. با حرکت بازیکن به سمت مناطق نا شناخته، این مناطق با توجه به ” Map Seed ” یا ” بذر نقشه ” ساخته می شوند و نقشه هیچ گاه تمام نمی شود. یک دنیای ماینکرفت شامل اقلیم های ( Biom ) پرشمار، از جنگل های استوایی تا کویر و اقیانوس، می باشد. زمین بازی دارای غار های بزرگ ، کوه های مرتفع ، دریاچه ها ، برکه ها و دشت های وسیع می باشد. بازی دارای شب و روز می باشد و هر شبانه روز آن معادل 20 دقیقه واقعی است.

اقلیم کویر در ماینکرفت

اقلیم تایگا سرد در ماینکرفت
کاراکتر های غیر پلیر

گیمر در طول بازی با « کاراکتر های غیر پلیر » یا به اختصار NPC مواجه می شود که « ماب » یا Mob نام دارند. ماب ها شامل حیوانات ، هیولا ها و روستایی ها می باشند. حیواناتی مانند گاو ، خوک و … که مورد شکار واقع می شوند. هیولا های بازی نیز مانند عنکبوت ، کماندار ، زامبی و … که فقط هنگام شب و یا در مناطق تاریک نقشه ظاهر می شوند. روستایی ها نیز در نقشه در نقاطی تصادفی ظاهر می شوند.

یک زامبی در ماینکرافت
جهان های موازی

ماینکرافت جدای از این دنیای طبیعی خود که Overworld نام دارد، دارای دو دنیای دیگر با نام های Nether و End می باشد. Nether دنیای جهنم مانندی می باشد و ویژگی ها ، مواد و هیولا هایی دارد که در دنیای طبیعی وجود ندارند و دنیای End هم دنیایی دیگز است که ویژگی ها و هیولا های مختص خود را دارد و از جزیره های متعددی تشکیل شده است. هیولای معروف بازی ، Ender Dragon یا همون اژدها در این دنیا است. با کشتن این اژدها تیتراژ بازی نمایش داده می شود اما این پایان بازی نیست و بازیکن می تواند به بازی ادامه دهد. در دنیای اند شهر هایی با نام End City وجود دارند که پس از کشتن اژدها به راحتی قابل دسترسی هستند.

دنیای End و End Dragon در ماین کرافت

دنیای Nether در ماینکرفت
مود ها ( Modes )

ماین کرافت شامل mode ها یا حالات و نیز درجات سختی متفاوت است.  Adventure ( ماجراجویی ) ، Survival ( بقا یافتن ) ، Creative (خلاقانه ) و Spectator ( ناظر و بیننده ). درجات سختی نیز از Peaceful که در آن هیچ هیولایی ظاهر نمی شود و هیچ گاه گرسنه نمی شوید تا Hard و … قابل تغییر می باشد. در ادامه به هر یک از این مود ها می پردازیم.
Survival Mode

در Survival mode ، بازیکن باید با جمع کردن « منابع طبیعی » مانند غذا، جوب، سنگ و … که در دنیای پیرامون وجود دارند، تلاش کند تا بقا پیدا کند. هدف از جمع آوری منابع ساختن وسایل متعدد مثل شمشیر، زره، کلنگ و … می باشد. با توجه به درجه سختی بازی، هیولا ها سعی در کستن بازیکن دارند اما پلیر می تواند با ساختن یک کلبه ، از آن ها در امان بمانید و با ساختن یک « تخت » شب را روز کند و بازی را ادامه دهد.

سقوط از ارتفاع، گرسنگی، هیولا ها و حیوانات وحشی، سقوط در مواد مذاب و غرق شدن زیر آب همگی جان شما را تهدیدمی کنند. البته در درجه سختی Peaceful ، گرسنگی و هیولا ها مشکلی برایتان به وجود نمی آورند.

آیتم های بسیار متنوع و زیادی در ماینکرفت قابل ساخته شدن هستند . از زره و شمشیر و تیر و کمان گرفته تا وسایل حفاری و کشاورزی، وسایل معجون سازی و جادو و حتی وسایل زینتی. می توانید با چوب، سنگ، آهن، طلا و یا الماس وسایل حفاری، زره و شمشیر بسازید که با توجه به درجه سختی و مقاومت هر کدام می توانید به کارشان بگیرید. بازیکن همچنین می تواند با روستایی ها ( Villager ) مبادله کالا با کالا انجام دهد و آیتم هایی را خرید و فروش نماید.

بازیکن دارای یک ” Inventory ” یا ” محفظه ” می باشد که میتواند برای نگهداری بلوک ها، اشیا وغذا ها از آن استفاده کند. با مرگ بازیکن، inventory او خالی می شود و بازیکن در جایی که بازی را شروع کرده ظاهر می شود، در حالی کههیچکدام از تغییراتی که در دنیای ماین کرافت ایجاد کرده از بین نرفته اند. در صورتی که بازیکن قبل از مرگش روی تخت خواب خوابیده باشد، بعد از مرگش کنار همان تخت ظاهر می شود. همچنین اگر بازیکن بلافاصله پس از مرگش به همان نقطه مرگ بازگردد می تواند آیتم های از دست رفته را قبل از ناپدید شدن بازپس گیرد.

بازیکن با کشتن هیولا ها، تکثیر جانوران، آشپزی و معدن کاری « تجربه » یا XP به دست می آورد و می تواند از آن برای جادو کردن وسایلش استفاده کند. با مردن بازیکن تمام تجربه او از دست می رود.

Hardcore یکی از درجات سختی بازی است که پس از مردن بازیکن در این سختی، جهان حذف شده و بازیکن دیگر زندهنمی شود.

تصویری از Minecraft Survival Mode

Creative Mode

در Creative mode یا همان مود خلاقانه، بازیکن به تمامی منابع بازی و آیتم ها دسترسی نامحدود دارد و می تواند از Inventory خود به تعداد نا محدود آیتم های مختلف را جمع آوری کند و هیولا ها، حیوانات و روستایی ها را در مکان دلخواه خود ظاهر کند. از دیگر ویژگی های این مود میشه به قدرت پرواز اشاره کرد. ضمن این که در این مود هیچ وقت نمی میرید. این مود به بازیکن کمک می کند روی ” ساخت ” بنا ها یا پروژه های دلخواه کار کند.

تصویری از Inventory در Creative mode

Adventure mode

adventure mode در نسخه 1.3 ماین کرافت به بازی اضافه شد. هدف از این مود، فراهم شدن محیط بازی برای ماجراجویی و جست و جوی « نقشه های از پیش ساخته شده » آن هم بدون توانایی ایجاد تغییر در آن ها، می باشد. گیم پلی این مود بسیار شبیه به Survival Mode می باشد ولی شامل محدودیت هایی است که سازنده نقشه تعیین کرده است. یک ویژگی دیگر این نقشه ها استفاده از بلوکی به نام Command Block است که به نقشه سازان این امکان را می دهد که مراحل جذابی را برای نقشه شان طراحی کنند.

Spectator Mode

spectator mode یا مود ناظر، به پلیر اجازه می دهد تا آزادانه و از میان بلوک ها و اشیا پرواز کند. بازیکن فاقد توانایی حمل آیتم می باشد و می تواند از دید سایر موجودات به دنیا نگاه کند.

حالت ناظر در minecraft

Multiplayer Mode

بخش Multiplayer یا همون بازی آنلاین و چند نفره Minecraft ، به گیمر ها اجازه می دهد در با یکدیگر در دنیای ماینکرفتی بازی کنند . هر گیمر می تواند با استفاده از سرویس میزبانی ( Host ) سرور خود را راه اندازی کند. همچنین می توان با سیستم شبکه LAN نیز این مود را تجربه کرد. هر سرور بازی توسط یک یا چند ادمین اداره می شود و این ادمین ها می توانند تنظیمات مربوط به دنیای خود را تغییر دهند ( مثلا طول شبانه روز رو کم و زیاد کنند ) و یا حتی امکانات جدیدی به سرورشان اضافه کنند. هر سرور می تواند قوانین مخصوص خود را داشته باشد.

حالت Player vs Player یا ” بازیکن مقابل بازیکن ” در این مود، امکان مبارزه بازیکن ها با یکدیگر را فراهم می کند. بسیاری از سرور ها از Plugin هایی استفاده می کنند که به بازیکنان اجازه انجام کار هایی را می دهد که در بازی معمولی به هیچ وجه قابل انجام نیست.

یک سرور چند نفره ماین کرافت

در سال 2013، Mojang سرویسی به نام Minecraft Realms عرضه کرد تا بازیکنان بتوانند بدون نیاز به خرید Host سرور کوچک خود را بسازند و با دوستانشان بازی کنند. البته این طرور ها امکانات بسیار محدود تری نسبت به سرور های خریداری شده دارند. در سال 2016 نسخه های ماین کرافت دارای قابلیت بازی بین پلتفرم های مختلف شدند ( مثلا شما با PC و دوستتون با اندروید می تونید با هم بازی کنید ) و در سال 2017 تمامی نسخه ها از نینتندو و Xbox تا PS4 و PC و حتی Virtual Reality نیز می توانند با یکدیگر آنلاین بازی  کنند.

حالا دیگه خوب می دونیم « ماین کرافت چیست » . بهتون پیشنهاد می کنم برای آشنایی بیشتر با این بازی حتما ویدیو های کانال آپارات گیم یار رو نگاه کنید. اگه هیچ آشنایی با بازی ندارید بهتون پیشنهاد می کنم که از لینک زیر سری ویدیوماینکرفت Survival mode رو که خودم ضبط کردیم ببینید.
Minecraft survival mode

 

واقعا بعید است که با بازی «ماینکرفت» آشنایی نداشته باشید یا حداقل اسم آن به گوشتان نخورده باشد. شاید ظاهر ماینکرفت کمی غلط انداز باشد، اما مطمئن باشید که این بازی می‌تواند تمامی افراد را (چه بزرگ‌سالان و چه کودکان) را سرگرم خود کند. در یکی از به‌روزرسانی‌های بازی امکانی فراهم شده تا افراد بتوانند با کاربران دیگر پلتفرم‌ها به صورت همزمان بازی کنند. بنابراین به راحتی می‌توانید با دوستان خود به بازی مشغول شوید و دنیای مخصوص به خود را بسازید. LIke کنید

 

۳ سال پیش
بد نبود

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
چرا عکس هیرو براینو گذاشتی روی پرو فایلت فیلمی که گذاشتی برای نسخه چند ماینکرافت بود؟

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

خب باحال بود اگه اولش رو ببینی هی جدید تر میشود از نسخه 2009 بعد 2009PRO بعد 2010 بعد 2011 بعد 2013 تا 2016

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

در این بازی رکورد 600 میلیون کاربر فعال رو شکست

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

سلام تو بلدی ماینکرافت آنلاین هم در دو نفره هم در سرور بازی کنی من بلدم بازی کنم اگر تو هم بلد باشی میتوانیم 2 نفره یا در سرور ماینکرافت با هم بازی کنیم فقط چون من در لب تاپ ریختم تو هم باید در لب تاپ بریزی

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

منم بلدم
تو موبایل تو اون sever friends بلدم تو لپ تاپم دارم بلدم چند نفر بازی کنم فقط مشکلم اینه ماین کرافت لپ تاپ قدیمیه نسخه 1.13.1 هستش نسخه جدید که همه می ریدن بیشتر 1.16.100

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

سید محمد مهدی حجازی منم بلدم تو موبایل تو اون sever friends بلدم تو لپ تاپم دارم بلدم چند نفر بازی کنم فقط مشکلم اینه ماین کرافت لپ تاپ قدیمیه نسخه 1.13.1 هستش نسخه جدید که همه می ریدن بیشتر 1.16.100
منم بلدم
تو موبایل تو اون sever friends بلدم تو لپ تاپم دارم بلدم چند نفر بازی کنم فقط مشکلم اینه ماین کرافت لپ تاپ قدیمیه نسخه 1.13.1 هستش نسخه جدید که همه می رزن بیشتر 1.16.100

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

ببخشید میریزن

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دستم خورد ولی اگه می خوای دو نفره بازی کنیم بای1 نسخت نسخه من باشه 2 اینترنتت قوی باشه 3 هنگ نداشته باشه که مال من خیلی لنگ می زنه یعنی اون ور نگاه می کنم سه چهار ثانیه بعد نگاه می کنه 4 مشکگل انتن نداشته باشه مثل بقیه سرور های چند نفره لپ تاپ 5 من باید ادرس مرحلت رو داشته باشم.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

سلام می توانیم در بله با هم در ارتبات باشیم و اینکه اینترنتم وی دی اس ال قوی ترین اینترنت اختراع شده است و نسخه ی مال من 1.10.2 است و هنگ هم ندارد تازه من اکانت رسمی هم خریدم و الان در سرور بازی می کنم و در دو نفره هم بازی می کنم .

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

به این سایت بورو
https://www.aparat.com/hamin612/hamin612

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

محمدحسین جباری به این سایت بورو https://www.aparat.com/hamin612/hamin612
خودم همرو بلدم تو سورورم 2 شدم تو نمی خواد بهم نشون بدی

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

محمدحسین جباری به این سایت بورو https://www.aparat.com/hamin612/hamin612
تو نمیدونی این چیه این لینکه خنگ برو نه برو هر وقت یاد گرفتی سایت چیه لپ تاپ چیه و ........ بیا اینجا نی نی

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

نمايش ديدگاه‌هاي بيشتر...

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران