رویدادهای عمومی

سلام

کریستیانو رونالدو

سلام


خلاصه :

سلام

کریستیانو رونالدو فوتبالیست محبوب و مطرح اهل کشور پرتغال است که در سراسر دنیا طرفداران بی شماری دارد. او با مهارت ها و تکنیک های بی نظیر خود موفق شده رکوردهای زیادی را در فوتبال جابه جا کند و به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال شناخته شود. رونالدو هم اکنون در پست مهاجم برای تیم ملی پرتغال و باشگاه فوتبال رئال مادرید بازی می کند.

دوستان عزیز سایت پرورش افکار، جهت آشنایی بیشتر و کسب اطلاع از زندگینامه رونالدو پرتقالی با ما همراه باشید.

دوران کودکی کریستیانو رونالدو (زندگینامه ورزشکاران)

دوران کودکی کریستیانو رونالدو

در شرح زندگی نامه کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو این گونه آمده است که وی در پنجم فوریه سال ۱۹۸۵ میلادی در شهر مادیرا در کشور پرتغال در یک خانواده ۶ نفره و فقیر به دنیا آمد. کریستیانو کوچک ترین فرزند خانواده است. وضعیت مالی خانواده به قدری نامناسب بود که مادرش قصد داشت او را در زمان بارداری سقط کند. وی به خاطر شرایط بد مالی خانواده، در دوران کودکی و نوجوانی شرایط سختی را تجربه کرد.

رونالدو در سن ۸ سالگی در تیم فوتبال آندورینها که پدرش در آنجا به عنوان مسئول تدارکات مشغول به کار بود، فوتبال خود را شروع کرد. پس از چند سال به یکی از باشگاه های بزرگ لیگ پرتغال یعنی «اسپورتینگ لیسبون» ملحق شد و می توان این انتقال را به عنوان شروع رویای کریستیانو دانست. به عقیده شخصی خود او، از سن یازده سالگی متوجه شد که یک سر و گردن از سایر همبازی های خود بهتر است و از همان موقع فهمید که قادر است کارهای خارق العاده ای در زمین فوتبال انجام دهد.

پدر کریستیانو رونالدو زمانی که وی تنها ۲۰ سال سن داشت، به دلیل یک بیماری که ناشی از مصرف بی رویه الکل بود جان خود را از دست داد.

آغاز فعالیت حرفه ای کریستیانو رونالدو

آغاز فعالیت حرفه ای کریستیانو رونالدو

رونالدو در شروع دوران حرفه ای خود در سنین جوانی عملکرد درخشانی داشت و توانست توجه تیم های بسیاری را به خود جلب کند. وی در اولین بازی خود در سن ۱۶ سالگی توانست با به ثمر رساندن ۲ گل، یک شروع رویایی را برای خود رقم بزند.

پس از آن کریستیانو رونالدو توجه یکی از بزرگ ترین مربی های تاریخ فوتبال، یعنی «سر آلکس فرگوسن» را به خود جلب کرد و همین امر نیز باعث شد وی در سال ۲۰۰۳ به تیم فوتبال منچستر یونایتد بپیوندد و با ستاره های بزرگ دنیای فوتبال همبازی شود.

پشتکار رونالدو باعث شد که وی خیلی سریع بدرخشد و به عنوان یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر انگلیس خود را معرفی نماید.

کریستیانو رونالدو در همان ابتدا توانست بازی های درخشانی را از خود به نمایش بگذارد و در سال ۲۰۰۸ به عنوان بهترین فوتبالیست جهان «جایزه توپ طلا» را از آن خود کند. علاقه ی باشگاه رئال مادرید به این بازیکن باعث شد تا در سال ۲۰۰۹ گران ترین انتقال تاریخ فوتبال در آن زمان، با قیمت ۹۴ میلیون یورو به نام کریستیانو رونالدو ثبت شود.

پس از پیوستن به رئال مادرید، دوران درخشش کریستیانو رونالدو از سر گرفته شد، بسیار درخشان تر از قبل در میدان های مسابقه حضور یافت و رکوردهای مختلف را یکی پس از دیگری به نام خود ثبت کرد. برخلاف سایر ستاره های فوتبال، به مرور زمان و با وجود افزایش سن، نه تنها کیفیت فنی رونالدو کمتر نشده، بلکه سال به سال عملکرد بهتری از خود بر جای گذاشته است؛ به گونه ای که تا کنون موفق شده ۵ توپ طلا به دست آورد و با این روندی که دارد، مسلماً افتخارات بی شمار دیگری را به دست خواهد آورد.

در رده ملی نیز، تیم ملی پرتغال به رهبری کریستیانو رونالدو در حالی که پیش از شروع مسابقات یورو ۲۰۱۶ کمتر شانسی برای قهرمانی داشت، درنهایت موفق شد به عنوان قهرمانی این رقابت ها دست یابد و به بزرگ ترین افتخار تاریخ این کشور نایل شود.

کریس رونالدو یکی از سریع ترین فوتبالیست های جهان به شمار می رود و همچنین رکورد بلندترین پرش در بین فوتبالیست های جهان را نیز به خود اختصاص داده است. وی آمیزه ای از پتانسیل های مختلف نظیر سرعت، قدرت، استقامت، حرکات نمایشی، تکنیک، شوت های پر قدرت و … می باشد.

قدرت گل زنی کریس رونالدو به قدری بالا می باشد که در مقایسه با تیم های حاضر در تاریخ رقابت های لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا، تنها هفت تیم موفق شده اند بیشتر از کریس رونالدو در این رقابت ها گل زنی کنند که این یک آمار بی نظیر و طعنه آمیز می باشد.

زندگی خصوصی

مذهب کریستیانو رونالدو مسیحی کاتولیک است.

فرزند نخست رونالدو در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۰ در آمریکا به دنیا آمد که هویت مادر وی مشخص نیست. او نام پسرش را «کریستانو» گذاشت و خودش حضانت کامل فرزندش را به عهده گرفت.

کریستیانو رونالدو در همان سال اولین رابطه ی جدی خود را با مدل معروف روسی به نام «ایرینا شایک» آغاز کرد و پس از گذشت ۵ سال از وی جدا شد. پس از جدا شدن این دو، کریستیانو رابطه جدی دیگری را آغاز نکرد، تا این که با «جئورجینا رودریگز» آشنا شد و رابطه آن ها شکل جدی تری نسبت به رابطه های پیشین رونالدو به خود گرفت. آن ها هم اکنون صاحب یک دختر به اسم «آلانا مارتینا» هستند. همچنین لازم به ذکر است که رونالدو در حال حاضر صاحب ۴ فرزند می باشد.

جالب است بدانید که پس از سونامی ۲۰۰۴ در اندونزی، کریستیانو رونالدو پسری را پیدا کرد که لباس تیم ملی پرتغال بر تنش بود. کریس به او کمک کرد و برایش یک خانه خرید تا در آن زندگی کند. نام آن پسر مارتونیز است که در حال حاضر بازیکن تیم اسپورتینگ لیبسون است.

عکس های کریستیانو رونالدو

 

 

 

 

 

 

بیوگرافی کریستیانو رونالدو

 

 

 

 

 

 

افتخارات باشگاهی کریستیانو رونالدو

قهرمانی لیگ برتر فوتبال انگلستان در تیم فوتبال منچستر یونایتد ۲۰۰۷، ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹

قهرمانی جام حذفی فوتبال انگلستان در تیم فوتبال منچستر یونایتد سال ۲۰۰۴

قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در تیم فوتبال منچستر یونایتد سال ۲۰۰۸

قهرمانی جام باشگاه های فوتبال جهان در تیم فوتبال منچستر یونایتد سال ۲۰۰۸

قهرمانی در لالیگا اسپانیا به همراه تیم فوتبال رئال مادرید در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷

کسب عنوان قهرمانی کوپا دل ری اسپانیا به همراه تیم فوتبال رئال مادرید در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴

قهرمانی سوپرکوپا اسپانیا به همراه تیم فوتبال رئال مادرید در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷

کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به همراه تیم فوتبال رئال مادرید در سال های ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۰۱۷

قهرمانی در سوپرجام اروپا به همراه تیم فوتبال رئال مادرید در سال های ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷

قهرمانی در جام باشگاه های فوتبال جهان به همراه تیم فوتبال رئال مادرید در سال های ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷

افتخارات ملی کریستیانو رونالدو

کسب عنوان نایب قهرمانی جام ملت های اروپا در سال ۲۰۰۴ در کشور پرتغال

کسب مقام چهارم جام جهانی ۲۰۰۶ در آلمان

کسب عنوان قهرمانی جام ملت های اروپا در سال ۲۰۱۶ در کشور فرانسه

افتخارات کریستیانو رونالدو

برخی از افتخارات انفرادی کریستیانو رونالدو

برنده جایزه ی توپ طلای اروپا در سال های ۲۰۰۸، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷

حضور در تیم منتخب سال یوفا در سال های ۲۰۰۴، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶

بازیکن فصل لیگ برتر انگلستان در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸

آقای گل لیگ برتر انگلستان در سال ۲۰۰۸

کفش طلای اروپا در سال های ۲۰۰۸، ۲۰۱۱، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵

جایزه بهترین بازیکن سال اروپا در سال های ۲۰۰۸، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷

جایزه پوشکاش فیفا در سال ۲۰۰۹

آقای گل لالیگا در سال های ۲۰۱۱، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷

آقای گل کوپا دل ری اسپانیا در سال ۲۰۱۱

جوان اول فوتبال اروپا در سال ۲۰۰۴ میلادی

آقای گل مسابقات جام ملت های اروپا در سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۲

جایزه The best فدراسیون جهانی فوتبال فیفا در سال های ۲۰۰۸، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷

کسب جایزه توپ طلا در سال های ۲۰۰۸، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷

همه این ها، تنها بخشی از افتخارات فردی و تیمی کریس رونالدو می باشد و در صورتی که وی موفق شده افتخارات بی شماری چه از نظر تیمی و چه از نظر فردی کسب نماید.

 

لایک یادتان نرود

پیگیرم شوید

این مطلب کپی شده است

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران