مقالات

آئودی A۷ در برابر مرسدس بنز CLS


خلاصه :

  مرسدس بنز CLS و آئودی A۷ از اصلی‌ترین رقبای یکدیگر در کلاس سدان‌های لوکس و اسپرت هستند. در ادامه به بررسی نقاط ضعف و قوت این خودروهای مطرح آلمانی می‌پردازیم.

آئودی و مرسدس بنز هر دو ادعا می‌کنند که مدل‌های A7 و CLS بهترین انتخاب‌ها در کلاس خود هستند. این در حالی است که هر دو، در حقیقت نسخه‌ی زیباتر با قابلیت حرکتی بیشتر نسبت به سدان‌های عادی این شرکت هستند. خودرو آئودی A7 بر اساس آئودی A6 ساخته شده بود. اما مدل جدید این خودرو در بخش‌هایی همانند شاسی، پیشرانه و سیستم برقی ۴۸ ولتی خود با آئودی A8 یکسان است. بنابراین می‌توان گفت که آئودی A7 در نسل جدید خود تغییرات بزرگی داشته است. خودرو مرسدس بنز CLS نیز در زیر پوسته خود با مرسدس E کلاس تفاوت چندانی ندارد. گرچه ایده تولید این خودرو به سال ۲۰۰۴ باز می‌گردد و به نوعی پایه گذار اولین اسپرت لوکس و چهار در است. نسل جدید CLD در حال حاضر با قیمتی در حدود ۷۶ هزار دلار عرضه می‌شود.

مدل‌هایی که در این مقاله به بررسی و مقایسه آن‌ها خواهیم پرداخت، هر دو از نسخه شش سیلندر دیزلی انتخاب شده است که حجم موتور هر دو، سه لیتر است. همچنین هر دو این اتومبیل‌ها به جعبه دنده اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک مجهز هستند. جعبه دنده‌ی مورد استفاده در در آئودی از نوع هشت سرعته و در مرسدس از نوع ۹ سرعته است. مرسدس مورد تست ما از تیپ AMG Line است که این تیپ در حقیقت تنها تیپ مرسدس بنز CLS است که در بازار بریتانیا عرضه می‌شود و ۶۶ هزار ۱۴۰ پوند  (۹۳ هزار دلار) قیمت دارد. آئودی مورد بحث نیز از تیپ S Line است و تفاوت قیمتی چندانی با CLS نداشت.

داخل کابین

آئودی A7

آئودی طراحی شبیه به خودروهای هاچ‌بک دارد و به همین خاطر فضای داخلی این خودرو در مقایسه با مرسدس بنز کاربردی‌تر است. برای مثال در بخش‌های فضای پا آئودی کاملا برتر از CLS است. همچنین ورود و خروج از کابین در مقایسه با بنز به آسانی صورت می‌گیرد. 

در طراحی کابین باید بگوییم که شباهت‌های زیادی بین CLS و آئودی A8 قابل مشاهده است. سیستم Virtual cockpit آئودی سبب شده تا کلیدهای بسیار کمی در کابین وجود داشته باشد و به همین دلیل آئودی اقدام به حذف بسیاری از کلیدها و استفاده از صفحات لمسی کرده است. کیفیت متریال نیز واقعا در سطح بسیار عالی‌ قرار دارد و این خودرو توانسته فاصله خود را در بخش تکنولوژي با مدل A8 بسیار کم کند. در خصوص نکات منفی درباره این خودرو باید به فضای سر کم اشاره کرد که این موضوع نیز به طراحی خاص بدنه و سقف خودرو باز می‌گردد.

مرسدس بنز CLS

در کابین مرسدس نیز چهار فرد بالغ به راحتی جای می‌شوند. طراحی داشبورد مرسدس CLS کاملا با مدل E کلاس مشابه است و تفاوت بسیار کمی بین این خودروها وجود دارد. کیفیت متریال داخلی نیز بسیار خوب و قابل قبول است. با این وجود طراحی مرسدس بنز در مقایسه با آئودی زیباتر و با شکوه‌تر است. مرسدس بنز همچنین از برخی کنترلرهای فیزیکی در طراحی کابین استفاده کرده است که به نظر تیم تست کننده در مقایسه با صفحات لمسی آئودی عملکرد بهتری دارد. با این حال این تنها یک نظر شخصی است و برخی از مصرف کنندگان ممکن است صفحات لمسی را ترجیح دهند. مرسدس بنز همانند آئودی از سیستم Virtual cockpit  بهره نمی‌برد اما یک صفحه نمایش بزرگ در میانه کابین نصب شده است که از غربیلک فرمان تا میانه کنسول ادامه دارد.

کیفیت رانندگی

آئودی A7

آئودی A7 خودروی سدان اسپرت نیست. مدل S Line این خودرو که در این تست موجود است ۱۰ میلی‌متر ارتفاع پایین‌تری دارد و سیستم تعلیق آن خشک‌تر است. نوشته کواترو بر روی این خودرو نشان دهنده‌ی سیستم چهار چرخ محرک است و مژده هندلینگ و چسبندگی بالاتری را می‌دهد. در کل نمی‌توان آئودی A7 را یک خودروی اسپرت خاص دانست. برای مثال یکی از ایرادهای این خودرو این است که فرمان آن حس سبکی زیادی را منتقل می‌کند که چندان برای رانندگان اسپرت خوب نیست و همچنین داخل کابین ایت خودرو بیش از اندازه ساکت است. با این وجود آئودی سواری پایدار و نرمی دارد و باید گفت که با انتخاب رینگ‌های بزرگ از کیفیت سواری این خودرو کمی کاسته می‌شود. آئودی همچنین به سیستم تعلیق بادی و فرمان پذیری هر چهار چرخ مجهز است و این تکنولوژي‌ها، تکنولوژي‌هایی بسیار عالی و فوق‌العاد‌ه‌ در چنین بازه قیمتی‌ محسوب می‌شود.

مرسدس بنز CLS

با این حال، این خودرو چندان نظر رانندگان خودروهای اسپرت را جلب نمی‌کند و اگر به دنبال گزینه بهتری هستید می‌توانید به سراغ پیشرانه ۳ لیتری بنزینی آئودی A7 بروید و به نظر می‌رسد این مدل نیز در نهایت وارد بازار انگلستان شود. عملکرد جعبه دنده اتوماتیک آئودی در مقایسه با مرسدس بنز در رتبه پایین‌تری قرار دارد و مرسدس بنز تعویض‌ دنده‌های دقیق‌تر و نرم‌تری را ارائه می‌کند. پیشرانه آئودی A7 توانایی تولید ۲۸۲ اسب بخار را دارد که از نظر قدرت خروجی نیز با مدل پایین‌تر در مرسدس بنز یعنی مدل CLS 350 D قابل رقابت است و این در حالتی است که مرسدس شش سیلندر حضور یافته در این تست دارای کد CLS 400 D اسن و دارای قدرت بیشتری است که به ۳۳۵ اسب بخار می‌رسد. همچنین عملکرد پیشرانه مرسدس نیز در مقایسه با پیشرانه TDI آئودی نرم‌تر و بی صداتر است. با این وجود اما آئودی با بهره‌گیری از سیستم برقی ۴۹ ولتی و سیستم کمکی برقی خودرویی با راندمان بهتر و مصرف سوخت کمتر در مقایسه با مرسدس بنز است اما باید گفت که این چنین سامانه‌هایی را می توانید تنها در مدل‌های بنزینی CLS ببینید. مرسدس CLS همچنین راننده را بیشتر درگیر رانندگی می‌کند و پشت فرمان‌ آن راننده حس بهتری را به راننده منتقل می‌کند.

در رانندگی با هر دوی این خودروها نیز می‌توان عملکرد سیستم چهارچرخ محرک را به وضوح مشاهده کرد. با این وجود رانندگی با آئودی بیشتر حس خودروهای دیفرانسیل جلو را منتقل می‌کند ولی در مقایسه با مرسدس باید گفت که مرسدس کاملا حس یک خودروی دیفرانسیل عقب و اسپرت را منتقل می‌کند.

ارزش خرید

آئودی A7

باید گفت که هیچکدام. گرچه باید گفت که درست است که مرسدس CLS در مقایسه با آئودی A7 خودروی بهتری است و لذت رانندگی بهتر و  هم پیشرانه بهتری دارد. اما کسانی هم که به دنبال تکنولوژي‌های جدیدتر هستند بهتر است به سراغ آئودی بروند و فناوری‌های استفاده شده در آئودی  جذابیت بیشتری خواهد داشت. همچنین آئودی دارای قیمت کمی بیشتر در مقایسه با مرسدس بنز است.

مرسدس بنز CLS

همچنین هر دوی این خودروها دارای طراحی و ظاهر زیبا و مثال زدنی هستند. اما در هر صورت خرید آن‌ها توصیه نمی‌شود و با این میزان هزینه بهتر است تا به سراغ مرسدس E کلاس بروید که قیمت بسیار پایین‌تری دارد و درعین حال خودروی کاربردی‌تری است. آئودی نیز در ماه‌های مدل جدید A6 را معرفی ‌خواهد کرد و این خودرو از فناوری‌های آئودی A8 استفاده خواهد کرد و در آینده خرید این خودرو انتخاب عاقلانه‌تری در مقایسه با آئودی A7 خواهد بود و در انتها می‌توان خرید این خودروها را تنها به افرادی توصیه کرد که طراحی برای آن‌ها اهمیت بسیار بالایی داشته باشد.

۳ سال پیش
عالی و جالبیش ای بود که فرمونش سمت راست است
بیشتر ماشین های خارجی فرمونشون سمت راسته

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

منبع زومیت

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران