محتوای درسی

هاگ زایی


خلاصه :

هاگ یا اسپور  در زیست شناسی و باکتری‌شناسی ساختاری تولید مثلی است که برای پراکنش نسل آن موجود و بقا در شرایط سخت برای مدت‌های مدید سازگار شده‌است.

هاگها را می توان بعنوان بخش های ریز و کوچک اجتماعات قارچی که اغلب در ساختارهای محدود و اختصاصی تولید می شوند و کاملا مجهز هستند تا اجتماع جدیدی را مستقل از قارچهای اصلی و شاید دور از آن آغاز کنند تعریف نمود.در قارچها تولید مثل و تکثیر همواره بر تولید هاگها مربوط می باشد. هاگها را می توان بعنوان بخش های ریز و کوچک اجتماعات قارچی که اغلب در ساختارهای محدود و اختصاصی تولید می شوند و کاملا مجهز هستند تا اجتماع جدیدی را مستقل از قارچهای اصلی و شاید دور از آن آغاز کنند تعریف نمود.پراکندگی و تکثیر وانتشار
علی رغم موفقیت ظاهری تولید هاگ همانطور که در نمونه پنی سیلیوم یا اسپرگیلاس نشان داده شد تنها بطور متوسط و معتدل کافی و مفید می باشد در صورتیکه به توده های فراوان هاگهای مرود نیاز برای ضمانت بقا گونه ها توجه شود. بنابر این غیر منتظره نیست که وسایلی جهت افزایش موفقیت در تجمع اجتماعات زمینه های جدید با بهبود انتقال مقصد یابی و روشهای دستیابی به این زمینه ها توسعه داده شوند. می توان با تراشیدن سطح هاگها شروع کرد. گندم ها یا زگیلها یا برامدگیها و دیگر دنباله ها حساسیت و اصطکاک در برابر هوا یا آب برای قارچهای آبی را افزایش می دهند و بنابر این بر حفظ توده شدن هاگها در میانه محیط کشت کمک می کنند . دنباله ها یا چسبندگیها همچنین به چسبیدن هاگها بر رویه و سطح خارجی یک گیاه یا میزبان حیوان یا دیگر زمینه ها کمک می کند.لایه خارجی بیرونه یا اکتین دارای تزیینات مختلفی است که این تزیینات مربوط به برآمدگی اکتین می‌باشد. این الگو نقش مهمی در علم تاکسونومی دارد. به‌طور کلی هفت نوع متداول تزیینات هاگ برای سرخس‌ها در نظر گرفته شده‌است که عبارتند از: دانه‌ای و زبر، خاردار، زگیل‌مانند، انگشتی، میله‌ای، کیسه‌ای و تاول‌دار، نقطه‌ای و لکه‌دار.

۳ سال پیش
خوبه

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
سلام
ممنون از كار زيبايتان

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران