مجله علوم و پژوهش بچه های کلاس دوم
پژولا ۲۱۱۰۱
دوم دبستان
خلاصه :
به نام خدا
مجله علوم و پژوهش بچّه های کلاس دومی – شماره 21101
دبستان پسرانه میزان
زمستان 1399
پژولا تقدیم میکند :
بچّه های عزیز کلاس دوم ؛ سلام
در این شماره مطالب متنوعی را با هم مرور خواهیم کرد .
تلاش کنید تمام مطالب را با دقّت و با حوصله انجام دهید تا پژولا بتواند شما را آنطور که میخواهد همراهی کند .
پژولاها موجودات دوست داشتنی هستند که به عنوان یک مجله به بچّه ها کمک می کنند تا مطالب را بهتر یاد بگیرند و از یادگیری آنها لذّت ببرند .
هر پژولا برای خود داستانی دارد ، او داستان خود را با شما در میان می گذارد ؛ در پایان هر شماره شما بچه ها می توانید برای او یک اسم جدید انتخاب کنید .
بخش اول :
در این قسمت پژولا از ما می خواهد درباره هر عکس با یک نفر مانند : ( پدر ، مادر ، دیگر اعضای خانواده ، دوستان و یا معلمین خود ) گفتگو کنید و از او بخواهید درباره ی آن تصویر برای شما چند خط توضیح دهد تا شما آقا پسر های گل آنها را بنویسید ؛ یادتان نرود حتماً بخواهید چند خط برای شما صحبت کنند .
مثال :
آقای کیوانی : آلودگی آب ها بسیار میتواند خطرناک باشد ، زیرا رود خانه ها و دریاچه ها محل زندگی ماهی ها است و آنها نقش مهمی در محیط زیست دارند .
وجود زباله ها در آب مانند زباله های پلاستیکی میتواند آسیب های بیشماری در طبیعت به جا بگذارد که هیچگاه جبران نخواد شد .
تصویر یک :
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
تصویر دو :
........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
تصویر سه :
....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
تصویر چهار :
......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
تصویر پنج :
..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
تصویر شش :
...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
بخش دوم :
در این بخش از شما دعوت میکنم تا پژوهش های زیر را با دقت مشاهده کنید و با نظرات خود ، دوستانتان را راهنمایی کنید :
پژوهش اول : به وجود آمدن باد ( جا به جایی هوا )
کاری از : سید محمد مهدی ماهرو _ دانش آموز کلاس دوم مدرسه میزان (16آذر1399)
https://hedayatmizan.ir/site/content/40997
پژوهش دوم : صرفه جویی در آب
کاری از : محمد صدرا شعیبی _ دانش آموز کلاس دوم مدرسه میزان ( 29 دی 1399 )
https://hedayatmizan.ir/site/content/43050
بخش سوم :
جدول زیر را با دقت کامل کنید :
در هر قسمت میتواند به چند مورد اشاره کنید
بخش چهارم :
در این بخش با کمی تفکر میخواهم شما آقا پسر های گل برای سوال های زیر هر چیزی که به ذهنتان میاید را برای من بنویسید :
* آلودگی هوا چه مشکلاتی برای انسانها ، موجودات زنده و کره زمین ایجاد میکند ؟
* اگر آب پاکیزه بر روی کره زمین نباشد چه میشود ؟
* بیشترین چیزی که آب ها و هوای کره زمین را آلوده میکند چیست ؟ برای این خطر چه کاری از دست ما بر می آید ؟
بخش پنجم :
آقا پسرهای گل در این بخش می خواهم از شما دعوت کنم تا به کتاب درسی علوم مراجعه کنید .
شما آقا پسر ها می توانید در این بخش از پژولا ( از ابتدا تا صفحه ۲۱ ) از کتاب درسی را مطالعه کنید .
توجه داشته باشید:
با دقّت مطالعه کنید و کار هایی را که از شما خواسته انجام دهید .
اگر جایی از کتاب را متوجّه نشدید با معلم علوم و پژوهش خود در میان بگذارید .
بخش ششم :
در قاب زیر یک نقاشی بکشید که در آن هیچ اثر از آلودگی آب و هوا نباشد .
در پایان :
* امیدوارم از این شماره پژولا لذت برده باشید و چیزهایی بهتری یاد گرفته باشید .
* از بخش های ( گفت و گو کنید ، تفکر کنید ، کامل کنید و نقاشی کنید ) بعد از انجام دادن بر روی کاغذ ، عکس بگیرید و به عنوان پاسخ تکالیف ارسال کنید . برای این کار نیاز به چاپ پژولا نیست .
* میتوانید فایل پژولا را دانود کنید و از آن پرینت تهیه کنید .
* راستی برای این پژولا چه اسمی انتخاب میکنید ؟ در پاسخ ها بنویسد .