مجله علوم و پژوهش بچه های کلاس دوم

پژولا ۲۱۱۰۱

دوم دبستان


خلاصه :


 


به نام خدا

 

 

 

مجله علوم و پژوهش بچّه های کلاس دومی – شماره 21101

 

 

 

دبستان پسرانه میزان

زمستان 1399

 

 


پژولا تقدیم میکند :

بچّه های عزیز کلاس دوم ؛ سلام

در این شماره مطالب متنوعی را با هم مرور خواهیم کرد .

تلاش کنید تمام مطالب را با دقّت و با حوصله انجام دهید تا پژولا  بتواند شما را آنطور که میخواهد همراهی کند .

پژولاها موجودات دوست داشتنی هستند که به عنوان یک مجله به بچّه ها کمک می کنند تا مطالب را بهتر یاد بگیرند و از یادگیری آنها لذّت ببرند .

هر پژولا برای خود داستانی دارد ، او داستان خود را با شما در میان می گذارد  ؛ در پایان هر شماره  شما بچه ها می توانید برای  او یک اسم جدید انتخاب کنید .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بخش اول :

 

در این قسمت پژولا از  ما می خواهد درباره هر عکس با یک نفر مانند : ( پدر ، مادر ، دیگر اعضای خانواده ، دوستان و یا معلمین خود ) گفتگو کنید و از او بخواهید درباره ی آن  تصویر برای شما چند خط توضیح دهد تا  شما آقا پسر های گل آنها را بنویسید ؛  یادتان نرود حتماً بخواهید چند خط برای شما صحبت کنند .

 

مثال :

آقای کیوانی : آلودگی آب ها بسیار میتواند خطرناک باشد ، زیرا رود خانه ها و دریاچه ها محل زندگی ماهی ها است و آنها نقش مهمی در محیط زیست دارند .

وجود زباله ها در آب مانند زباله های پلاستیکی میتواند آسیب های بیشماری در طبیعت به جا بگذارد که هیچگاه جبران نخواد شد .

 

تصویر  یک :

............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

تصویر دو :

........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

تصویر سه :

....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

تصویر چهار :

......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

تصویر پنج :

..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

تصویر شش :

...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

 

 

 

بخش دوم :

در این بخش از شما دعوت میکنم تا پژوهش های زیر را با دقت مشاهده کنید و با نظرات خود ،  دوستانتان را راهنمایی کنید :

 

پژوهش اول : به وجود آمدن باد ( جا به جایی هوا )

کاری از : سید محمد مهدی ماهرو _ دانش آموز کلاس دوم مدرسه میزان  (16آذر1399)

https://hedayatmizan.ir/site/content/40997

 

پژوهش دوم : صرفه جویی در آب

کاری از : محمد صدرا شعیبی _ دانش آموز کلاس دوم مدرسه میزان  ( 29 دی 1399 )

https://hedayatmizan.ir/site/content/43050

 

 

 

 

 

بخش سوم :

جدول زیر را با دقت کامل کنید :

در هر قسمت میتواند به چند مورد اشاره کنید

 

 

بخش چهارم :

 

در این بخش با کمی تفکر میخواهم شما آقا پسر های گل برای سوال های زیر هر چیزی که به ذهنتان میاید را برای من بنویسید :

 

*  آلودگی هوا چه مشکلاتی برای انسانها ، موجودات زنده و کره زمین ایجاد میکند ؟

 

*  اگر آب پاکیزه بر روی کره زمین نباشد چه میشود ؟

 

*  بیشترین چیزی که آب ها و هوای کره زمین را آلوده میکند چیست ؟ برای این خطر چه کاری از دست ما بر می آید ؟

 

 

 

 

 

بخش پنجم :

 

آقا پسرهای گل در این بخش می خواهم از شما دعوت کنم تا به کتاب  درسی علوم مراجعه کنید .

شما آقا پسر ها می توانید در این بخش از پژولا  ( از ابتدا  تا صفحه ۲۱ ) از کتاب درسی را مطالعه کنید .

 توجه داشته باشید:

 با دقّت مطالعه کنید و کار هایی را که از شما خواسته  انجام دهید  .

 اگر جایی از کتاب را متوجّه نشدید با معلم علوم و پژوهش خود در میان بگذارید .

                               

 

بخش ششم :

در قاب زیر یک نقاشی بکشید که در آن هیچ اثر از آلودگی آب و هوا نباشد .

 

 

 

در پایان :

*  امیدوارم از این شماره پژولا لذت برده باشید و چیزهایی بهتری یاد گرفته باشید .

*  از بخش های ( گفت و گو کنید ، تفکر کنید ، کامل کنید  و نقاشی کنید ) بعد از انجام دادن بر روی کاغذ ، عکس بگیرید و به عنوان پاسخ تکالیف ارسال کنید . برای این کار نیاز به چاپ پژولا نیست .

* میتوانید فایل پژولا را دانود کنید و از آن پرینت تهیه کنید .

* راستی برای این پژولا چه اسمی انتخاب میکنید ؟ در پاسخ ها بنویسد .

پسران

دختران