رویدادهای مدرسه

گروه خادمین امیرالمومنین (ع) پایه دوم

گروه خادمین امیرالمومنین (ع) پایه دوم

ترویج فرهنگ همدلی _ احسان و نیکوکاری


خلاصه :

گزارشی از فعالیت گروه خادمین امیرالمومنین (ع) پایه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

فَاسْتَبِقُوا الْخَيْراتِ

روز چهارشنبه بیستم اسفندماه پایه دوم میزبان جمعی از دانش آموزان و اولیای گرامی بود که به نمایندگی از سایر بچه ها در جشن عید مبعث و جمع آوری کمک های مومنانه برای افراد نیازمند شرکت کرده بودند .

با عنایت آقا امیر المومنین علیه السلام ، گروه خادمین آن حضرت مصادف با  ۱۳ رجب فعالیت خود را در راستای انجام کمکهای مومنانه و انتقال فرهنگ زیبای آن به فرزندان عزیزمان شروع کرده بود . که اولین  اقدام عملی آن در این روز انجام شد .

در ابتدا بچه ها به دو گروه تقسیم شدند و قلک های اهدایی  را باز و مبالغ آن را شمارش و دسته بندی کردند . بعد از آن اقدام به نوشتن یک نامه برای دوستانان ندیده یشان کردند که متن آن به قرار زیر بود .

 

سلام دوست خوبم! عید قشنگ خدا بر شما و من مبارک!

دستهامون تو دست هم، یاری می دهیم به هم، هر چی حسن و نیکیه، انجامش میدیم با هم.

دعا می کنم امام زمان دست هر دومون رو محکم بگیره و قدم به قدم به کمک امام زمان پیش بریم.
دوستت دارم دوست ندیده ام.

 

سپس بچه ها با مربیان خود برای بازی  و شرکت در جشن مبعث  همراه شدند و مادران نیز مشغول اتو کشی لباس های اهدایی ، بسته بندی و اتیکت زنی به لباس ها  .
با همکاری دانش آموزان و والدین گرامی ، کمکهای نقدی به مبلغ ۶،۲۶۰،۰۰۰تومان (اهدایی خانواده ها ) و  ۱،۶۰۰،۰۰۰ تومان پولهای صندوق های مهربانی آقا پسرها جمع آوری و مبادرت به تهیه ۱۰ بسته ، شامل اقلام معیشتی (برنج ، قند ، چای ، روغن ، لوبیا ، عدس ، ماسک ، شکلات ، سویا ، رب گوجه فرنگی ، ماکارونی )  و بسته فرهنگی (یک نامه تبریک مناسبت عید _ نوشته شده توسط بچه ها – مداد رنگی ، کتاب ، پیکسل و ... )هریک به ارزش ۵۰۰،۰۰۰ تومان گردیده شد که بین ( یک خانواده‌ ی شهید مدافع حرم افغانستانی نیازمند و 9 خانواده ایرانی نیازمند جنوب شهر و حاشیه تهران ) توزیع شد.

 همچنین اقلامی شامل پوشاک زنانه ، مردانه و بچه گانه و اسباب بازی نیز  توسط خیرین اهدا شده بود که جداسازی و اتوکشی و بسته بندی گردید و قرار است این بسته‌ها انشاالله بین خانواده‌های نیازمند در اطراف تهران ( شوش ، شهرری ) ، مدرسه ی بچه های کار و  منطقه جنوب کشور ( شهرستان شوش ) توزیع گردد .

 لازم به ذکر است مبلغ باقیمانده از کمکهای نقدی، نیز در جهت درمان افراد نیاز مند ( تهیه دارو . هزینه بیمارستان و ... ) استفاده خواهد شد که ریز هزینه کرد آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

در انتها از همه عزیرانی که در این امر خداپسندانه همراه شدند کمال تشکر را داشته و از خدای متعال نیل به اهداف الهی ، متعالی و انسانی مسئلت دارم .

 

حضرت علی (ع)

       فکر کردن به کار خیر ، آدمی را به انجام آن می کشاند .

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران