معرفی

عیدانه ، هدیه ای به کلاس دومی ها در تعطیلات نوروز

عیدانه ، هدیه ای به کلاس دومی ها در تعطیلات نوروز

عید امسال در کلاس دوم چه گذشت ؟


خلاصه :

عیدانه ، هدیه ای به کلاس دومی ها در تعطیلات نوروز امسال سال متفاوتی بود پس فعالیت هایی هم که برای بچه ها در نظر گرفته می شود متفاوت تر و متنوع تر از سال های گذشته بود . 

عیدانه ، هدیه ای به کلاس دومی ها در تعطیلات نوروز

امسال سال متفاوتی بود پس فعالیت هایی هم که برای بچه ها در نظر گرفته می شود متفاوت تر و متنوع تر از سال های گذشته بود . پس از ساعت ها رایزنی و هم فکری با معلمین پایه دوم مجموعه فعالیت های جذابی تهیه و ارائه شد .

خلاصه ای از این موضوعات این شش فعالیت را می توانید در زیر مطالعه فرمایید .

 

1 هفت سین قرآنی

در این فعالیت هفت سوال قرآنی تهیه شد که بچه می توانستند از منابع مختلف( والدین ، اینترنت ، کتاب  و .. ) برای حل آن استفاده کنند . سپس پاسخ های خود روی کاردستی که جناب آقای انصاری آموزش دادند نوشته و بر روی هفت سین منزل خود قرار می دادند .

2 عیدانه نیمه شعبان

امسال نیمه شعبان مصادف با هشتم فرودین ماه و عید نوروز بود . برای همین از چهارم فروردین مقدمات این جشن بزرگ با یک بسته فرهنگی شروع شد . این بسته شامل روزنامه دیواری و راهنمای حل آن بود که بچه ها باید مرحله به مرحله انجام میدادند و جواب آن را برای معلم ارسال می کردند . این فعالیت با جشن آنلاینی که شب نیمه شعبان برگزار شد کامل گردید .

3 پژولا  (مجله علوم و پژوهش بچه های کلاس دوم)

این مجله از قبل از عید برای دوره ، یادآوری و تثبت مطالب کتاب علوم و پژوهش بچه ها طراحی شده بود که با حال و هوای بهار ترکیب شده و در یک مجله علمی گردآوری شد . این مجله مفرح شامل نمایش فیلم ، پژوهش ، نقاشی و ... بود .

4 کاردستی ( خودم هفت سین می سازم )

این فعالیت برای تقویت خلاقیت و دست ورزی بچه ها طراحی شد ، که لوازم آن (که شامل روبان ، کاموا ، کاغذ رنگی ، چوب بستنی ، اکریل ، گل خشک ، کاغذ براق و ... ) بود قبل از عید تقدیم بچه ها شده بود .

بچه ها باید با خلاقیت خود وبا کمک نمونه هایی که معلم در عکس ها نشان داده بود یک سفره هفت سین با خلاقیت خودش می ساخت و برای ما ارسال می کرد .

5- جشن آنلاین نیمه شعبان

 هر راه بجز راه تو کج خواهد شد
بی لطف تو آسمان فلج خواهد شد
ما منتظران اگر بخواهیم همه
امسال همان سال فرج خواهد شد

با همت معلین پایه دوم و حضور بچه ها ، کلاس ویژه ای برای این عید بزرگ در ساعت ده شب برای بچه ها تشکیل که شکر خدا برنامه ای بسیارشاد و مفرح برگزار شد . قرار بود این برنامه یک ساعت باشد که با استقبال بچه ها و مشارکت پدرهای بزرگوارشان به یک ساعت و نیم  افزایش یافت .

6 خاطره گویی

بچه ها بعد از دیدن یک نمایش طنز کلاسی وارد بخش خاطره گویی می شدند و از آن ها خواسته شد یک خاطره زیبا از عید امسال و یا سال های گذشته را بصورت صوتی ، تصویری و یا نوشتاری برای ما ارسال نمایند  .

7- پژولا بخش دوم

یک روز قبل از روز طبیعت فرصت مناسبی بود برای یک پژوهش پژولایی دیگر . این فعالیت هم مانند پژولاهای قبلی دوره کتاب و یادآوری درس علوم بچه ها بود .

 

در زیر گوشه ای از این فعالیت ها را بصورت تصویری مشاهده بفرمایید .

 

 

 

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران