آموزش

هشت پاها مسافرانی از فضا؟


خلاصه :

تئوری های جدید نشان می دهد اختاپوس ها از سیارات دیگر به زمین آمده اند!

در مورد صحت مطالب گفته شده، آزمایشاتی که انجام گرفته ثابت شدند و پایه های علمی دارند؛ اما موضوع فرا زمینی بودن اختاپوس ها در حال حاضر یک نظریه است و در دست تحقیق می باشد، و این تئوری رد نشده است و می تواند کاملا علمی باشد.

تئوری اختاپوس های فضایی

ظاهر عجیب هشت پاها ممکن است برای نظریه اختاپوس های فضایی کافی باشد اما ۳۳ دانشمند که چنین نظریه ای را داده اند دلایل قانع کننده تری برای حرف های خود دارند. اختاپوس ها قابلیت هایی دارند که هیچ موجود دیگری روی کره زمین توانایی انجام آن را ندارد، آن ها می توانند بدن خود را تغییر دهند. آن ها در یک سیر تکاملی می توانند تغییرات ژنتیکی را به نحوی که نیازمند آن هستند بر روی DNA بدن خود انجام دهند. اختاپوس ها به صورت روتین RNA خود را تغییر می دهند تا بتوانند خود را با شرایط اطرافشان سازگار کنند.

 

عجایب اختاپوس ها برای ۳۳ دانشمند از موسسات معتبر کافی بود تا درباره تفکر و ایده ای متفاوت درباره این موجودات کار کنند. در طی یک تحقیقات گسترده که حاصل دهه ها تلاش است آن ها مقاله ای را در ژورنال Progress in Biophysics and Molecular Biology به چاپ رساندند. آن ها معتقد هستند بیولوژی هشت پاها یک معما نیست بلکه نشان می دهد اختاپوس ها موجوداتی فضایی هستند. آن ها فکر می کنند اختاپوس های فضایی حدود ۲۷۰ میلیون سال پیش پا بر روی کره زمین گذاشتند. در این تحقیق آن ها از نظریه، ژنوم  (همه ی کروموزم های گوناگون که در هسته ی سلول های یک گونه ی معین یافت می شوند) هشت پا با ۳۳۰۰۰ ژن کد کننده پروتئینی دارای سطح پیجیدگی بالا است، استفاده کرده اند.

دانشمندان با در نظر گرفتن ژنوم پیچیده هشت پاها گفتند: باور پذیر است که بگوییم به جای این که این گونه بر روی زمین تکامل یافت باشند از آینده دور بر روی زمین آمده اند، یا اگر بخواهیم واقع بینانه تر نگاه کنیم اختاپوس ها از سایر نقاط کهکشان به این جا آمده اند، به نظر ما این ژن ها کاملا متفاوت و از جایی غیر از کره زمین به این جا آمده اند.

از طرفی توانایی های خارق العاده این جانور به تئوری اختاپوس های فضایی جان بیشتری می بخشد.

ویژگی های منحصر به فرد اختاپوس

هشت بازو در کنار سر هشت پا قرار گرفته اند و تمام اندام های حیاتی اختاپوس های فضایی در سر آن ها قرار دارد. رو این بازوها با کلاهک های مکنده پوشیده شده است (۲۴۰ تا در هر بازو) که قدرت مکش بسیاری دارند و اختاپوس ها از آن برای شکار استفاده می کنند. این موجودات خونشان آبی رنگ است، ۹ مغز و سه قلب دارند.

علی رغم این که اختاپوس ها در دسته بی مهرگان قرار می گیرند دارای سیستم عصبی پیشرفته ای هستند و می توانند موضوعات مختلفی را یاد بگیرند. بررسی ها مشخص کرده آن ها توانایی حل پازل و شناسایی شکل های مختلف را دارند، همچنین حافظه بلند مدت و کوتاه مدت بسیار خوبی دارند. این موجودات می توانند به روش های خارق العاده ای از چنگال شکارچیان بگریزند. آن ها توانایی استتار در محیط توسط تغییر رنگ و بافت پوستشان را دارند. در صورتی که یکی از بازوهای هشت پا قطع شود می توانند به سرعت یک بازوی دیگر را رشد دهند و از آن استفاده کنند.

در اين تحقيق پس از آزمايش روی ۳۰۰ هشت پا متوجه شدند كه اين مخلوقات بر خلاف اينكه به تنهایی زندگی می كنند، انزوا طلب نیستند. آنها به طور ناگهانی ورزش راه رفتن را انجام می دهند. خصوصیات اخلاقی آنها بدین شكل است كه مثل بسیاری از موجودات هم ناراحت می شوند و هم هیجان‌ زده. محققان متوجه شدند كه هشت پا می تواند در طبیعت متفاوت عمل كند. اختاپوس‌ ها در همه اقیانوس‌ های جهان و در تمامی عمق‌ ها زندگی می كنند.

پیارسال
خیلی خوب

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پیارسال
یک موجودات دیگری هم هستند به اسم خرس آبی
گویا این موجودات هم از فضا آمده اند

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

چه ترسناک :)

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران