مقالات

درخت بائوباب ، پادشاه درختان

درختی بسیار زیبا وعجیب


خلاصه :

.

بائوباب (Baobab) درخت زیبا وعجیب و غریبی است که در مناطق محدودی از آفریقا رشد می‌کند. این درخت تنها در مناطق کم ارتفاع می‌روید. درخت بائوباب را با نام درخت وارونه نیز می‌شناسند، زیرا هنگامی که برگ این درختان می‌ریزد، نمای جالبی ایجاد می‌شود، گویی درخت وارونه روی زمین قرار گرفته است و ریشه‌های آن رو به آسمان است.

مردم آفریقا معتقدند یکی از خدایان از کاشته شدن درخت بائوباب در باغش راضی نبود؛ بنابراین درخت را از بهشت به سمت زمین پرت کرد و درخت هم به صورت وارونه در زمین فرو رفت و ریشه‌هایش رو به آسمان باقی ماند.

داستان دیگری نیز برای این درختان نقل شده است؛ پس از کاشته شدن درخت بائوباب توسط خداوند در زمین، این درخت مدام حرکت می‌کرد و از جایی به جای دیگر  تغییر مکان می‌داد. خداوند برای متوقف کردن درخت، آن را به صورت وارونه روی زمین قرار داد تا از جابجایی آن جلوگیری کند!!!

درختان بائوباب می‌توانند بسیار عظیم‌الجثه شوند. ارتفاع آنها بین ۵ تا ۳۰ متر خواهد بود و قطر تنه‌ی آنها نیز حدود ۷ تا ۱۱ متر می‌شود.

این درخت میوه هم داردودانه‌های آن منبعی غنی از ویتامین C است. معمولا محلی‌ها این دانه‌ها را درون غذا مصرف می‌کنند. از بخش‌های مختلف درخت بائوباب می‌توان محصولاتی نظیر صابون، چسب، گردنبند و پارچه تولید کرد. ده ها فایده دیگر برای اجزای مختلف این درخت، ذکر شده است.

پیارسال
بسیار جالب بود

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

خیلی زیبا

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران