رویدادهای مدرسه

جشن غنچه ها...!


خلاصه :

پیش دبستانی، گام نخست آموزش...!

همان طور که می دانید، معولا پیش دبستانی اولین مقطعی است که دانش آموزان به آن وارد می شوند و با فضای درس و مدرسه آشنا خواهند شد.
شاید به نظر برسد که در پیش دبستانی به جای درس و علم بیشتر به انجام کارهای تفریحی پرداخته می شود، ولی همین کارهای به ظاهر ساده همگی با یک هدف و مفهوم تعریف شده اند و یادمان باشد که آنها را هم جدی بگیریم و سعی کنیم هر روز با فرزندمان تمرین کنیم. در این صورت فرزند ما جدّیت بیشتری برای رفتن به پیش دبستانی و در ادامه ی مسیر، رفتن به دبستان خواهد داشت و همین مسئله از او فردی توانمند و قوی می سازد.
کارهایی که فرزندمان در پیش دبستانی می آموزد، مانند: قیچی کردن، کار با خمیر و ابزار دیگر، که به نظر کارهایی معمولی و پیش پا افتاده می آید، تأثیر فوق العاده ای در مهارت دست ورزی کودکمان خواهد داشت.
پس از این مقدمه کوتاه، به سراغ جشن غنچه های مدرسه می رویم.
دختران کوچک ما به همراه مادرانشان وارد مدرسه شدند. به صورت مادرها نگاه می کردم، به چشم هایشان، با خود می اندیشیدم که در ذهنشان چه می گذرد؟ سعی می کردم نجوای درونشان را بشنوم.
شاید با خود این چنین می گفتند: " چطور می توانم باور کنم که فرزند کوچکم که تا دیروز تلاش برای راه رفتن می کرد، اکنون قرار است به پیش دبستانی برود؟ احساس می کنم از حالا به بعد باری بیشتر بر روی دوشم گذاشته شده و آن هم تحصیل فرزندم است...!"
یا شاید می گفتند: " پیش دبستانی رفتن برای توست اما انگار من می خواهم به آنجا بروم. آن قدر شوق داشتم و آن قدر ذوق رفتنت در وجودم غوغا به پا کرده بود که دوست داشتم هر چه زودتر روز اول سر برسد تا تو را آماده کنم و با هم برای شرکت در کلاست برویم."
و نجوایی دیگر: "دلبندم، پیش دبستانی فرصتی است که بتوانی خودت و دنیای اطرافت را بهتر بشناسی. تا الان بین ما و خانواده ات بودی و فکر می کردی دنیا به همین آدم ها خلاصه می شود، اما وقتی به پیش دبستانی بروی، تازه می فهمی که چه دنیای بزرگی پیش روی توست و قرار است که آن را تجربه کنی...!"
با شنیدن صدای شور و نشاط بچه ها، حواسم پرت می شود به سمت حیاط مدرسه...!
در حیاط، بچه ها همراه معلم مهربانشان، مشغول بازی هستند...! بادکنک ها در هوا شناورند، بچه ها می دوند، صدای شادی تمام فضای مدرسه را پر کرده است...!
مادران مهربان در جلسه ای با مدیریت مدرسه هستند. بعد از اتمام جلسه، دخترانمان به آن ها ملحق می شوند، همراه هم کاردستی زیبایی می سازند و عکس یادگاری می گیرند...!
اکنون که دارند از ما خداحافظی می کنند، باز هم انگار نجواهای مادران به گوش می رسد، این بار اما پر از شادی، پر از اطمینان...!

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران