روش میزان

رای دهی هوشمندانه


خلاصه :

چطور درست رای بدهیم؟ آیا دلیلی دارم برای قبول داشتن یا نداشتن کاندید؟

سلام بنده علیرضا حبیبی هستم یکی از کاندید های ریاست جمهوری مدرسه میزان هستم و میخواهم در این مطلب راهکار های درست رای دادن را بگویم

(این مطلب فقط در باره مدرسه و ریاست جمهوری مدرسه نیست و کلیه)

انتخابات چیست؟

انتخابات مظهر اراده و تصمیم گیری برای سرنوشت هر جامعه‌ است و مردم برای انتخاب نماینده اصلح و شایسته بر اساس معیارهای خود، پای صندوق های رأی می‌روند و آزادانه مشارکت می کنند.

انتخابات به حدی رخداد بزرگ و تعیین کننده است که در همه محافل جامعه پیرامون آن بحث و جدل می‌شود و همه برای تعیین سرنوشت خود به تحقیق در مورد کاندیداها

می‌پردازند.

 

هر فردی در جامعه بر اساس یکسری مسایل و معیارهای خاص، کاندیدای مورد نظر را انتخاب می کند، در بسیاری از موارد صداقت و پاکی معیار اصلی پنداشته می‌شود و برخی دیگر، کاندیدایی را ترجیح می‌دهند که باسواد، اهل فن، دارای روابط قوی و قدرت لابی گری، کارنامه عالی مدیریتی و از همه مهمتر مردمی و از جنس مردم بوده و از دادن وعده های نشدنی پرهیز کند.

در نزد مردم، کاندیدایی شایسته است که کارنامه درخشان داشته، اهل عمل، حق طلب، پیگیر، متواضع بوده و راه و رسم نمایندگی مجلس را بخوبی بلد باشد، از جایگاه اش برای نزدیکان خود استفاده نکند، ظرفیت و پتانسیل شهر و دیار خود را بخوبی شناخته باشد، توجه ویژه ای به نیروهای توانمند، جوان و با دانش داشته و برای حل مشکلات همه تلاش و توان خود را بکار گیرد.

مردم، نماینده ای می خواهند که در زمان تبلیغات برنامه هایش را ارائه دهد. نه اینکه در ستادهای انتخاباتی موسیقی کُردی پخش کنند و باعث آزار و اذیت کسبه و بازاریان شوند، مردم دیگر شعار و صحبت های بدون پشتوانه عملی، وعده های توخالی و دور از ذهن را باور نمی کنند، آنها نماینده‌ای از جنس خودشان می خواهند تا در میدانی بزرگ، حق آنها را بگیرد نه اینکه از مجلس به عنوان سکوی ترقی خود و اطرافیانش استفاده کند.

رقابت سالم؛ انتخاب را برای مردم آسان می کند

کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در دوره‌های اخیر برای جلب نظر مردم دست به هر نوع فعالیتی می‌زنند به نحوی که به جای می‌رسد تخریب رقبا را کاری مهمتر از تبلیغ برای خود می پندارند و همدیگر را افرادی نالایق و ناکارمد قلمداد می‌کنند، حتی در برخی موارد مطالبی علیه هم در فضای مجازی منتشر می‌کنند که این حرکت‌ها باعث رقابتی نامعقول، رواج بی اخلاقی،  توهین و افترا به شعور همدیگر و موکلین شان می‌شود.

کاندیداها در صورتی که برنامه چهار سال آینده، کارنامه و رزومه کاری، ایده برای فقرزدایی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، حاشیه نشینی، بیکاری و بهبود وضعیت معیشت برای مردم داشته باشند و ارائه کنند انتخاب از میان آنها برای رای دهندگان آسان می‌شود و در نهایت فضای رقابتی موثر برای پیشبرد منافع عمومی ایجاد خواهد شد.

 

این بحث خیلی میتواند ادامه داشته باشد برای اینکه مطلب زیاد نشود چند کلامی در مطلب گفته شد

بنده از دانش آموزان هفتم_هشتمو نهم میخواهم

نگاهشون برای رای دادن به همه چی باشه این که بیایم همش شعار بدیم یا سر و صدا راه بندازیم و... نمیشه دلیل برای اینکنه ب کسی با اطمینان رای دهیم باید رفتار فرد_عملکردش_و مخصوصا مخصوصا به حرف هایش و پیشنهاداتش خوب گوش دهیم .

(در باره فرد تحقیق کنیم_ کمک بگیریم_با فکر تصمیم بگیریم_و تا لحظه اخر تصمیم نگیریم تا کاندید هاهم حرف های خودشان را جلوی عموم بزنند)

سریع تصمیم نگیریم و سریع اعتماد نکنیم و دلیلی برای خوب یا بد بودن کاندید داشته باشیم

سلام
عالی بود

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران