رویدادهای مدرسه

کارگاه هنر جناب آقای نصیری(معلم هنر پایه های دوم و سوم)

هنر پایه دوم و سوم پسرانه

در کلاس هنر چه می گذرد!


خلاصه :

طرح درس یا سناریوی آموزشی در کلاس هنر (نظرات جناب آقای نصیری معلم هنر پایه)

کارگاه هنرجناب آاقای نصیری (معلم هنر)

طرح درس یا سناریوی آموزشی چارچوبی است  که براساس آن معلم و دانش آموزان در فعالیت های آموزشی به یک جهت هدایت شوند .

دقت در طراحی ، اجرا و ارزشیابی

من  دقت فراوانی را روی ساختاربرنامه آموزشی ( طراحی ، اجرا و ارزشیابی ) برای فعالیت های دانش آموزان  انجام داده ام

مدیریت فعالیت های کلاسی برای ایجاد کلاسی شاداب

 کلاس درس را به گونه ای مدیریت می کنم  که دانش آموزان از جریان تدریس من و انجام فعالیت های یادگیری در کلاس احساس شادابی کنند .

شیوه های انگیزش شروع درس وایجاد شوق و لذت یادگیری در دانش آموزان

با توجه به اینکه لذت یادگیری شوق یادگیری را ایجاد می کند .سعی می کنم جریان تدریس را به گونه ای مدیریت کنم که از جریان تدریس در کلاس دانش آموزان احساس شادابی کنند و شوق و لذت یادگیری را در دانش آموزان ایجاد کرده و ایجاد شوق لذت یادگیری در کلاس را به عنوان اصلی ترین راه های انگیزش درونی در دانش آموزان می دانم.

 

تجربه طعم شیرینی ناشی از درک و فهم

اگر من در کلاس بتوانم تجربه طعم شیرینی ناشی از درک و فهم ، نکته های تازه و یادگیری را برای دانش آموزانم فراهم کنم این موفقیت همان منبع ایجاد شوق یادگیری است .

زمان ، ضامن اجرا

  دراجرا هر برنامه درسی ، زمان را با توجه به خستگی و حداکثر تمرکز دانش آموزان مد نظر داشته و خواهم داشت .

تنوع فعالیت های آموزشی

از دیگر مقوله هایی که به شوق یادگیری در دانش آموزان کمک می کند . ایجاد تنوع در فعالیت هایی است که در کلاس درس به اجرا گذاشته می شود و من این تنوع را در طرح درس دیده و در اجرا به کارمی گیرم .

 

اهمیت فعالیت های گروهی

اعتقاد من بر این است که بیشتر فعالیت ها به صورت گروهی انجام گیرد . در فعالیت های گروهی دانش آموزان خیلی از مسایل آموزشی را تجربه خواهند کرد . از جمله حل کردن اختلافات ، تولید ایده های جدید . فرصت دادن به هم دیگر ، گذشت ، ریسک کردن بیشتر ، کمک به هم و .....

 

 

آیا تجهیزات و امکانات در فعالیت ها تاثیر دارد؟

من به تجهیزات و امکانات خاص درفعالیت های آموزشی اعتقاد ندارم هر چند در آموزش موثراست ، خلاقیت معلمان و اندیشه بازشان به طراحی واجرای فعالیت های متنوعی می انجامد .

 

ارزشیابی توصیفی

ارزش یابی ها در فعالیت های کلاسی به صورت توصیفی برای هر دانش آموز در حین انجام فعالیت ها صورت می گیرد .

اهمیت بازخوردها

در فعالیت های کلاسی بازخوردها به موقع به دانش آموزان داده می شود و تلاش می گردد ضعف ها را به قوت تبدیل نمایند .

 

عناوین فعالیت های هنری در کارگاه

۱ـ ساخت یک سازه حجمی با برش و چسباندن مقوا بدون چسب  ( تغییر نگریستن بدون دقت به نگریستن با دقت

۲ـ ساخت فرفره پروازی با لیوان یکبار مصرف و چوب کبابی و رنگ کردن آن ها و پروازدادن آن ها توسط دانش آموزان

۳ـ ساخت توپی ها با مقواهای رنگی به صورت ملیله و چوب کبابی با چرخاندن آن ها تغییر به شکل های متفاوت وترکیب رنگ ها

۴ـ ساخت آدمک با لب های حرکتی  با مقوا های رنگی و تشتک و چشم  ،  ( نگریستن با دقت ) .

۵ـ ساخت ابرو باد ( تجربه کردن ترکیب رنگ ها و محصول رنگی بدون خط خطی) با آب و رنگ

۶ـ جستجو در ترکیبات رنگ ها درابرو باد برای پیدا کردن تصاویر به صورت گروه دو نفره دیدن ( نگریستن با دقت ) و به کارگیری  این دقت در دروس دیگر

۷ـ تجربه رنگ کردن بدون خط خطی با توجه به ترکیب رنگ در ابر و باد سازی

۸ـ طراحی با استفاده از قیچی و رنگ آمیزی ( تجربه طراحی با ابزار های مختلف )

۹ـ حجم سازی با چوب بستنی و نی و رنگ کردن ان ها

۱۰ـ فعالیت بارنگ انگشتی

۱۱ـ فعالیت دانش آموزان نقاشی

۱۲ـ فعالیت دانش آموزان با چسب ، رنگ واکلیل

۱۳ـ بازی با خط و طراحی میز تبدیل میز به صندلی و تبدیل صندلی به ماشین

۱۴ـ ساخت توپی ها با چسب حرارتی و بادکنک با کمک معلم

۱۵ـ ساخت توپی ها با چسب حرارتی و بادکنک بدون کمک معلمان

 

یاد آوری : بعضی از گروها این فعالیت ها را انجام نداده اند که انجام خواهند داد.

کارگاه هنر به روایت تصویر

عالی بود. خدا قوت

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

درود و خداقوت خدمت جناب نصیری باتجربه

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران