آموزش

گزرش فعالیت پیش دبستان یک(دوشنبه هشتم آذر)


خلاصه :

نقاشی با مداد شمعی_اوریگامی_نمایش مهربانی

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام خدمت شما سروران گرامی

وقت بخیر

در روز دوشنبه مورخ ششم آذر ماه عزیزان ما در پیش دبستان یک میزان مطابق هرروز فعالیت هایی را زیر نظر معلمان و با اهداف و اصول مشخصی انجام دادند که انشالله در این گزارش به اختصار درباره این طرح درس ها خدمت شما توضیحاتی را ارائه خواهم داد.

اولین فعالیتی که پس از صبحگاه و گفت و گو روزانه به انجام آن پرداختیم نقاشی کودکان مان با مداد شمعی بود .در این طرح درس که مستقیما با اصل خلاقیت و کشف استعداد های نهفته در ارتباط بود ابتدا به نوآموزانی که کار با این وسیله رنگ آمیزی را بلد نبودند نحوه کار آموخته شد و سپس برگه هایی به عزیزان داده شد تا به نقاشی آزاد با مداد شمعی بپردازند.اهداف مهمی که در این فعالیت به دنبال آن بودیم هدف پرورش ذوق هنری و هدف توسعه توانایی های حرکتی در بحث دست ورزی  نو آموزان بود.       لازم بذکر است که نقاشی آزاد در کودکان منبع بسیار مفید برای شناخت شخصیت در عزیزانمان می باشد که انشالله با بایگانی کردن این نقاشی ها در این زمینه نیز در آینده فعالیتی را انجام خواهیم داد.

فعالیت بعدی که مستقیما مورد هدف پرورش دست ورزی در کودکان و در قالب هدف کلی توسعه توانایی های جسمی و حرکتی انجام گرفت طرح درس اوریگامی بود.در این فعالیت ابتدا ما معلمان حلقه های ورزشی را چسب زده به طوری که یه طرف آن بصورت چسبنده باشد. سپس به بچه ها روزنامه هایی داده شد که با دست آن ها را مچاله کرده و به اصطلاح خودشان گلوله درست بکنند.پس از آن و با استفاده از حس تصور کردن و خلاقیت در نو آموزان به آنها گفته شد که این حلقه های چسب خورده را مانند دوربین فیلم برداری تصور کرده و گلوله های روزنامه ای خود را به سمت آن پرتاب کنند تا این گلوله ها به چسب ها چسبیده و جلوی فیلم برداری گرفته شود. این فعالیت نیز مانند اکثر فعالیت ها در پیش یک اصل شادابی و نشاط را در دل خود جای داده بود و اصل دیگر قابل مشاهده در این فعالیت اصل کار گروهی عزیزانمان بود.

پس از طرح درس  اوریگامی نوآموزان مان به تماشای نمایش مشترک پیش یک و پیش دو نشستند. این نمایش مفرح و جذابی که توسط اقایان روحی و کوهستانی و با احتمام به اصول شادابی و نشاط و تقید به ارزش های دینی اجرا شد درباره حس زیبای مهربانی و بخشندگی بود.هدف مهمی که در این اجرا به دنبال آن بودیم بحث همدلی در عزیزان مان در قالب پرورش مهارت های زندگی  بود.

از خداوند متعال برایتان بهترین ها را آرزومند هستم و انشالله امید بر آن دارم که با هم فکری و راهنمایی هایتان ما را در پرورش هرچه بهتر نوآموزان در این سن حساس یاری بفرمایید.

با تشکر

ومن الله توفیق

خیلی عالی ممنون از زحماتتون

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

سلامت باشید انشالله🙏

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران