رویدادهای مدرسه

شماره ۶

گزارش هفتگی کلاس فکرانه و آزمایشگاه ۶


خلاصه :

سلام علیکم گزارش هفتگی کلاس فکرانه و آزمایشگاه خدمت شما عزیزان ارائه می گردد.

آزمایش 

فرار رنگ ها!

امروز یه آزمایش طوفانی و دو آزمایش رنگارنگ داشتیم.

در آزمایش اول با سشوار وزش باد در طبیعت را تداعی کردیم که وقتی باد به اطراف برج ها و ساختمان های بلند می رسد دور آنها می پیچد و این اتفاق را با دیدن گشتن باد سشوار به دور ظرف شیشه ای دیدیم.

برای ملموس بودن این قضیه نخی را به سر سشوار وصل کردیم که جهت وزش باد و تغییر مسیر آن را به ما نشان دهد و با خاموش شدن شمعی که در مسیر باد نبود متوجه تغییر جهت باد با نزدیک شدن سشوار به شیشه شدیم.

در آزمایش دوم چند قطره رنگ درون شیر ریخیتم و با زدن گوش پاک کنی به درون مایع ظرفشویی و بردن به داخل سطح شیر و رنگ ها و دیدن فرار رنگ ها از سر گوش پاک کن به مشاهده یه پدیده جذاب و دیدنی در مواد پرداختیم

در آزمایش نهایی اسمارتیز ها داخل یک ظرف چیده شد و کمی آب درون ظرف ریختیم و به مرور خارج شدن رنگ از اسمارتیز ها و رفتن به وسط ظرف را دیدیم که صحنه زیبا و رنگارنگی پیش روی ما قرار داد

در بین و انتهای تمام آزمایشات از بچه ها در مورد اتفاقات رخ داده در آزمایش سوال می شود و ذهن آنها به چالش کشیده می شود که بهتر ببینن و بیشتر تفکر کنند.

هدف اصلی در پیش دبستان از انجام آزمایش ها، رو به رو کردن بچه ها با پدیده های جذاب و دیدنی و علاقه مند کردن آنها به کسب تجربه و تفکر و مشاهده گری بادقت بالاتری است

 

بازی​ فکری 

عنوان : بازی ویروس،بازی نیکیماک

اهداف : دقت و تمرکز ، مهارت پیش بینی ، سرعت عمل ، افزایش اعتماد به نفس ،حافظه، تصمیم گیری ، ریسک پذیری ،

اصول پیش دبستان : توسعه توانایی های ذهنی

اصول روش میزان : اصل شادابی و نشاط ، اصل یادگیری مبتنی بر تلاش 

روش انجام بازی ویروس :

ویروس های آزمایشی از آزمایشگاه گریخته‌اند و تنها شما می‌توانید متوقف‌شان کنید! با این وحشت واگیر روبه‌رو شوید و با ایزوله کردنِ یک بدن سالم، نخستین کسی باشید که ویروس‌ها را ریشه‌کن می‌کند! همه‌ی ابزار و و سایل برای رسیدن به پیروزی در اختیار شماست! از توانایی‌های خود برای بی‌اثر کردنِ اقداماتِ رُقبا استفاده کرده و بازی را ببرید!
در هر نوبت، شما یا یک کارت بازی می‌کنید یا هر تعداد کارت که بخواهید، می‌سوزانید. سپس دوباره کارت می‌کشد تا تعداد کارت‌های دست‌اَش به 3 برسد.
کارت‌ها می‌توانند هریک از موارد زیر باشند:
- یکی از 4 دستگاه یا اُرگانِ بدن 
- یکی از 4 ویروس 
- یکی از 4 قرص 

- یک کارت عملیات ویژه
شما فقط می‌توانید از هر دستگاه، یکی در محوطه‌ی بازی خود بازی کنید. قرص‌ها و ویروس‌ها می‌توانند در دستگاه‌های هر بازیکنی بازی شوند ولی فقط در دستگاه‌های هم‌رنگ خودشان! دوّمین قرصی که در یک دستگاه قرار می‌گیرد، آن دستگاه را از آلودگی مصون می‌کند. هدف، داشتنِ 4 دستگاه سالم پیشِ‌روی خود است..

روش انجام بازی نیکیماک:

کارت های بازی را بر بزنید و به هر بازیکن 4 کارت از پشت بدهید. بازیکنان کارت های یکدیگر را نمی بینند. بقیه کارت ها به همراه تاس ها در وسط زمین قرار می گیرند. در ابتدای بازی هر بازیکن می تواند دو کارت ابتدایی از ردیف کارت هایش را مخفیانه ببیند. برنده بازی کسی است که جمع عدد روی کارت هایش از بقیه بازیکنان کمتر باشد.

نیکیماک یک بازی نوبتی است. در هر نوبت از بازی بازیکن می تواند یکی از کارت های وسط زمین را بردارد مخفیانه ببیند یا با یکی از کارت های خودش عوض کند و کارت خودش را بسوزاند یا همان کارتی که برداشته است را بسوزاند. چون باید جمع عددهای کارت هایمان از بقیه کمتر باشد پس عاقلانه است که کارتی که عدد کمتری دارد را نگه داریم و کارت با عدد بالاتر را بسوزانیم.

پی نوشت : در روزهای قبل با نوآموزان  بازی های فکری معرفی شده را انجام دادیم و برای مسلط شدن نوآموزان به تکرار آن پرداختیم. 

خدا قوت. عالی بود

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

سلام
من آزمایشگاه رو خیلی دوست دارم
آقای میرهادی من شما رو خیلی دوست دارم

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران