دلنوشت

تسلا

تسلا سایبرتراک

بهترین ماشین تسلا


خلاصه :

این ماشین بهترین ماشین تسلا است.

تسلا سایبرتراک (انگلیسی: Tesla Cybertruck) یک خودروی تمام الکتریکی در سبک وانت است که توسط تسلا طراحی و ساخته می‌شود. سایبرتراک در سه مدل با رنج‌ها و شتاب‌های مختلف عرضه می‌شود.

 

تسلا سایبرتراکدید کلیشرکتتسلا موتورزنام‌های دیگر

 

سایبرتراک[۱][۲]Cybrtrk[۳][۴]تسلا تراک[۵]تسلا وانت[۶]

 

طراح

 

فرانک ون هولسازناهورا ای زد [۷]ایان کتلووتاک کیمجولین بیلودیو[۸]

 

بدنه و شاسیکلاسوانتشکل بدنهچندضلعی[۹]طرح‌بندیخودروهای موتور عقب-محور عقب

چهارچرخ متحرکسکوتسلا این-هاوسخودروهای وابستهتسلا مدل ایکسابعادفاصله بین محورها۱۴۹٫۹ اینچ (۳٬۸۰۷ میلیمتر)[۱۰]درازا۲۳۱٫۷ اینچ (۵٬۸۸۵ میلیمتر)[۱۱]پهنا۷۹٫۸ اینچ (۲٬۰۲۷ میلیمتر)بلندی۷۵ اینچ (۱٬۹۰۵ میلیمتر)

 

گران‌ترین نسخه این خودرو دارای سه موتور است و با هربار شارژ ۸۰۰ کیلومتر دوام می‌آورد. این نسخه همچنین دارای شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت برابر با ۲٫۹ ثانیه است. این خودرو همچنین در دو حالت چهارچرخ متحرک و محور عقب عرضه می‌شود. ایلان ماسک اعلام‌کرده این خودرو قصد رقابت مستقیم با فورد سری-اف را دارد. سری اف پرفروش‌ترین وانت پیکاپ در ایالات متحده آمریکا است.

احتمالا تاکنون خبرهای زیادی درباره جدیدترین محصول تسلا یعنی سایبرتراک شنیده باشید، وانتی که ظاهر خیلی آشنایی دارد چون به نظر می‌آید مستقیم از داخل فیلم علمی تخیلی Blade Runner بیرون آمده یا در بازی ویدیویی ماینکرافت ساخته شده باشد.

 

بی‌تردید اولین چیزی که در برخورد با تسلا سایبرتراک جلب توجه می‌کند، طراحی مدرن و البته نامتعارف آن است. این خودرو نه تنها هیچ شباهتی به پیکاپ‌های رایج کنونی ندارد، بلکه اتومبیل‌های موجود در فیلم‌های علمی-تخیلی و سفینه‌های فضایی را در ذهن تداعی می‌کند. با وجود این، نمی‌توان سایبرتراک را خودروی زیبایی نامید و تاکنون انتقادات و طعنه‌های زیادی نسبت به سبک طراحی آن مطرح شده است. در یکی از جالب‌ترین طعنه‌ها مدیرعامل کمپانی نیکولا – یکی از رقبای تسلا – با انتشار طرحی دیجیتال از پیکاپی برقی در توئیتر، آن را به ایلان ماسک تقدیم کرده است!

 

تسلا سایبرتراک از پیشرانه‌هایی تمام الکتریکی بهره برده و در سه نسخه تک، دو و سه‌موتوره تولید خواهد شد. درباره قدرت و گشتاور نسخه‌های مختلف فعلا اطلاعاتی در دست نیست، اما می‌دانیم که مدل پایه شتابی برابر با ۶.۵ ثانیه داشته و قادر است تا ۴۰۰ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ پشت‌سر بگذارد.

 

شتاب مدل دوموتوره ۴.۵ ثانیه و حداکثر برد آن ۴۸۰ کیلومتر اعلام شده است. اما قوی‌ترین نسخه سایبرتراک وارد حریم خودروهای اسپرت و سوپراسپرت شده، چرا که گفته می‌شود این نسخه برای دستیابی به سرعت صد کیلومتر در ساعت تنها به ۲.۹ ثانیه زمان نیاز داشته و رکورد ۱۰.۸ ثانیه را در درگ یک چهارم مایل ثبت می‌کند. تسلا می‌گوید این نسخه از سایبرتراک خواهد توانست تا ۸۰۰ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند که در صورت تحقق در دنیای واقعی رقمی خارق‌العاده خواهد بود. این را هم اضافه کنیم که نسخه‌های مختلف سایبرتراک حداکثر سرعتی بین ۱۸۰ و ۲۱۰ کیلومتر در ساعت خواهند داشت.

 

برای یک اتومبیل پیکاپ ظرفیت حمل بار و قابلیت‌های آفرود از اهمیت بالایی برخوردار است. سایبرتراک با توانایی حمل نزدیک به ۱۶۰۰ کیلوگرم بار و یدک‌کشی تریلر ۶۳۵۰ کیلوگرمی تمامی خریداران خود را راضی نگه می‌دارد. ایلان ماسک برای نمایش توانمندی‌های بالای سایبرتراک در برابر رقبا، ویدیویی از طناب‌کشی این خودرو با فورد F-150 را در مراسم رونمایی پخش کرد.

 

در این ویدیو سایبرتراک موفق می‌شود به‌راحتی پرفروش‌ترین پیکاپ جهان را به دنبال خود بکشد. علاوه بر این، آقای ماسک ویدیویی از مسابقه درگ سایبرتراک با پورشه ۹۱۱ را نیز برای خبرنگاران پخش کرد که طبق انتظار این مسابقه هم با موفقیت پیکاپ تسلا همراه بود. نکته تامل‌برانگیز اینکه نه F-150 و نه ۹۱۱ حاضر در مقایسه قدرتمندترین عضو خانواده خود نیستند.

 

با توجه به سیستم تعلیق بادی و امکان افزایش ارتفاع تا ۴۰ سانتی‌متر از سطح زمین و همچنین زوایای ورود و خروج ۳۵ و ۲۸ درجه‌ای، سایبرتراک در مسیرهای آفرود حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. برای رانندگی با این پیکاپ حالت‌های گوناگونی تعریف شده که بسته به مسیر و نوع کاربری قابل انتخاب هستند.

 

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تسلا سایبرتراک از سال ۲۰۲۱ به مشتریان تحویل داده می‌شود. نسخه پایه از این خودرو حامل برچسب قیمتی برابر با ۳۹۹۰۰ دلار است؛ بهای نسخه سه‌‌موتوره نیز از ۶۹۹۰۰ دلار شروع می شود که این رقم با بهای مجهزترین مدل پیکاپ فوق‌العاده محبوب فورد F-150 تقریبا برابر است.

 

براساس ویدیویی که از زمان رونمایی سایبرتراک منتشر شده، فضای داخلی این خودرو کاملا با نمای خارجی آن متفاوت است. در حالیکه صندلی‌ها با نمای خارجی آینده‌نگر خودرو همخوانی دارند، طراحی کابین کمی ساده و آشنا است. در فضای داخلی هیچ مورد عجیبی به جز داشبورد کاملا سفید دیده نمی‌شود.

 

روی داشبورد فقط شاهد تبلت سرگرمی رسانه‌ای و فرمان عجیب خودرو هستیم. تنها مورد عجیب در کابین کمبود چیزهایی است که انتظار دارید یک خودرو داشته باشد.

 

سایبرتراک هنگام رونمایی ۲ ردیف صندلی داشت که در هر کدام ۳ صندلی قرار گرفته بود. اما در ویدیو پخش شده در مراسم رونمایی، فقط پنج صندلی وجود دارند، البته به نظر می‌آید صندلی مرکزی جلو جمع شده تا صندلی ششم را بپوشاند. همچنین نبود آینه‌های بغل با نمایشگر دوربین‌هایی که احتمالا در پشت سایبرتراک قرار دارند جبران شده است.

 

اما مراسم رونمایی از پیکاپ عجیب و غریب تسلا با حاشیه‌هایی همراه بود. در بخشی از این مراسم مدیر دپارتمان طراحی تسلا با ضربات پتک به بدنه و پرتاب گوی فلزی به سمت شیشه خواست که مقاومت بالای اجزای اتاق سایبرتراک را به حضار نشان دهد. اگر چه پنل در به خوبی در برابر ضربات پتک مقاومت کرد، ولی با شکستن شیشه در اثر برخورد گوی، ایلان ماسک و دیگر حاضرین در سالن بهت‌زده شذند

 

مدیرعامل تسلا اخیرا با انتشار توئیتی به این موضوع پرداخته و گفته فرو رفتن گوی آهنی در شیشه جانبی ناشی از ضربات سنگین پتک به درب بوده است؛ این ضربات باعث ایجاد ترک در قسمت پایینی شیشه شده و مقاومت آن را تحت تاثیر قرار داده‌اند. به اعتقاد آقای ماسک در مراسم رونمایی پس از آزمایش مقاومت شیشه با گوی، باید از پتک استفاده می‎شد. این اتفاق ناخواسته در کنار طراحی نه‌چندان عامه‌پسند باعث شد ۲۴ ساعت بعد از معرفی سایبرتراک، ارزش سهام شرکت تسلا با ۷ درصد کاهش به ۳۳۲ دلار تنزل پیدا کند.

 

بد نیست بدانید اتاق سایبرتراک که در واقع نقش شاسی را نیز ایفا می‌کند، جنسی از آلیاژ به کار رفته در بدنه فضاپیمای استارشیب شرکت اسپیس‌اکس دارد. شیشه‌ها نیز گفته می‌شود در برابر گلوله‌هایی با کالیبر ۹ میلی‌متر مقاوم هستند. این را هم اضافه کنیم با توئیت آقای ماسک مشخص شده که علاقه‌مندان سایبرتراک خواهند توانست با سفارش آپشن “کمپر مد” پیکاپ خود را به یک خودروی مخصوص کمپینگ تبدیل کنند.

 

با وجود انتقادات از طراحی و حواشی رخ داده در مراسم رونمایی، استقبال از سایبرتراک بالا بوده و به گفته مدیرعامل تسلا حدود ۲۰۰ هزار نفر نسبت به پیش‌خرید آن اقدام کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود همانند مدل S، نسخه Plaid از سایبرتراک با پیشرانه‌ای ۸۰۰ اسب بخاری و حدود ۱۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور توسعه یابد.

 

 

 

 

این ماشین عالیه

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

بابا این چی برو دیگنیتی بخر ایرانیه ایش

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

اینو دیدم کف کردم عـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــالـــــــــــی
بـــــــــــــــــآ ســــــــــــس قــــــــــــــارچـــــــــــــــی

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.


پسران

دختران