اسپورت

دنا پلاس پرمیوم

دنا


۱۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۱:۲۸
۱۵۱۷


دنا پلاس پرمیوم

دنا در بدو ورود به بازار با توجه به چهره متفاوت و قیمت مناسب‌تر نسبت به رقبا، توانست نظر بسیاری را به سوی خود جلب کند. دنا تا بحال در مدل‌های مختلفی از جمله دنا پلاس و یا دنا پلاس توربو عرضه شده و همگی به گیربکس دستی مجهز شده‌اند. خودروبانک در خلال تیونینگ‌ها و رندرهای اختصاصی خود به دنا نیز با توجه فروش مناسبی که در بازار داخل داشته، نگاهی ویژه‌ای کرده و این خودروی پرفروش را زیر تیغ جراحی خود برده تا از این محصول ایران خودرو یک خودروی اسپرت و حرفه‌ای بسازد و با کیت بدنه و دیگر تغییرات فنی و ظاهری، چهره و باطن دنا را خشن‌تر و جدی‌تر از گذشته کند.
اگر به چهره خودرو نگاهی بیندازید، با توجه به خطوط کناری این خودرو متوجه می‌شوید که از مدل‌های جدید دنا است و باید بگوییم خودرویی که زیر تیغ برده‌ایم دنا پلاس توربو است. این خودرو به خودی خود با خطوط شکسته‌ای که دارد چهره نسبتاً خشنی دارد اما این برای خودروبانک کافی نبود و نمای جلوی این خودرو را به صورت کامل تغییر دادیم. کیت نصب شده به جای سپر جلویی خودرو برای خودروی آئودی TT نسخه RS برداشته شده که به دلیل خطوط بکار رفته در نمای جلو و جلو پنجره این سپر انتخاب شده است. همچنین اگر دقت کنید چراغ‌های جلویی خودرو کاملاً تغییر کرده و با توجه به شکل نسبتاً مشابه با فورد ماستنگ، از نئون‌های شبیه به این خودروی پرطرفدار آمریکایی استفاده شده که البته چهره جلویی را کاملاً تغییر و اسپرت‌تر کرده است.
 
دنا پلاس توربو پرمیوم

دنا پلاس توربو پرمیوم

در نمای کنار تغییر خاصی روی بدنه انجام نشده و تنها از سیستم تعلیق پنوماتیکی استفاده شده که البته کمپرسور آن در صندوق عقب قرار گرفته و با ریموت کنترل قابلیت بالا و یا پایین بردن تعلیق را دارد. همچنین رینگ‌های این خودرو تعویض شده‌اند و از رینگ‌های BBS با سایز 17 اینچی و البته با لاستیک‌های فاق 40 و پهنای 205 استفاده شده است. البته در این نما باید به سولاریزه شدن تمامی شیشه‌ها نیز اشاره‌ای داشته باشیم.
 
نمای جلو دنا پلاس پرمیوم

نمای جلو دنا پلاس پرمیوم

اما شاید زیباترین قسمت این خودرو را باید نمای عقب آن بدانیم. جایی که در قسمت صندوق و یا چراغ‌های عقب تغییری ایجاد نشده که به اندازه کافی اسپرت بودند اما سپر عقب به صورت کامل تغییر کرده و در قسمت پایین آن از طراحی سپر عقب خودروی مرسدس‌بنز CLA45 کیت AMG استفاده شده که با وجود سادگی چهره‌ای اسپرت و البته متناسب با دنا را دارد. البته این تغییر مستلزم تغییر سیستم خروجی اگزوزها نیز می‌باشد که باید کل کیت اگزوز تغییر کرده و متناسب با این خروجی‌ها تغییر کنند.
 
دنا پلاس پرمیوم

دنا پلاس پرمیوم

البته از نظر فنی این خودرو همانطورکه اشاره کردیم، همان دنا پلاس توربو است و از نظر فنی تنها کیت اگزوز و منیفولد و هدرز تغییر کرده ولی از نظر پیشرانه و یا تغییر در توربوها برخلاف گذشته تغییر محسوسی در این پروژه ایجاد نشده و این خودرو می‌توانند همانند نمونه استاندارد، حدود 150 اسب بخار در دور 5500 و 215 نیوتن متر در دور 2200 را ایجاد کند.
قطعاً با توجه به محدودیت‌های شدید بازار خودرو ایران مخصوصاً در رنج‌های ارزان‌تر که همگی به دست دو خودروساز داخلی است، متاسفانه عطش خودرو دوستان برای داشتن خودروهای اسپرت و تیون شده رفع نمی‌شود و شاید این تیونینگ در راستای احترام گذاشتن به این افراد و حمایت از خودروهای اسپرت در سطح شهر باشد.
همانطورکه قبلاً هم در خودروبانک مشاهده کرده بودید، این تنها یک رندر از خودروی دنا پلاس توربو است و پیشنهاد خودروبانک برای تیونینگ حرفه‌ای این خودرو است و قبلاً نیز همین روند را برای خودروهای رنو ساندرو پرمیوم ،ام جی 360 اسپرت و یا بسترن B30 اسپرت انجام داده بودیم.
 
https://www.hedayatmizan.ir/site/content/50999
اینک دنای جدید




نمايش ديدگاه‌هاي بيشتر

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.