معرفی

تست لاستیک بدون باد روی تسلا

خودرو ها قسمت ۷

تست لاستیک بدون باد روی تسلا مدل ۳ را ببینید


خلاصه :

لاستیک‌های بدون هوا تغییردهنده‌ی بازی برای کیف پول مصرف‌کنندگان و محیط زیست هستند و گودیر در این زمینه پیشتاز است...

گودیر به‌تازگی ویدیویی جذاب از آزمایش یک دستگاه تسلا مدل ۳ مجهز به نمونه اولیه‌ی لاستیک بدون هوا و غیر-نیوماتیک منتشر کرده است.

کمپانی «گودیر» (Goodyear) در حال توسعه‌ی لاستیک‌های بدون باد برای خودروهای الکتریکی با هدف ارائه‌ی تجاری نخستین تایر کاملا پایدار و بدون نیاز به تعمیرونگهداری تا سال ۲۰۳۰ است.

این شرکت به‌عنوان بخشی از تعهد خود در زمینه‌ی جابه‌جایی امروز و آینده، آزمایش لاستیک‌های غیر-نیوماتیک (غیر پنوماتیک) و بدون هوای خود را به خودروهای الکتریکی با عملکرد بالا گسترش داده است.

پس از اجرای موفقیت‌آمیز تست دوام لاستیک‌ها با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، گودیر به‌تازگی معماری لاستیک‌های جایگزین را در «منطقه‌ی آموزش آکرون» (Akron Proving Grounds) این شرکت آزمایش کرد.

آزمایش لاستیک بدون هوا بر روی خودروی تسلا مدل 3 توسط شرکت لاستیک‌سازی گودیر

آزمایش لاستیک بدون هوا بر روی خودروی تسلا مدل 3 توسط شرکت لاستیک‌سازی گودیر

به گفته‌ی گودیر طی آزمایش اخیر این خودرو با موفقیت تا سرعت ۸۸ کیلومتر بر ساعت مانور داد. قضاوت از روی ویدیو دشوار است اما به‌نظر می‌رسد که خودرو نسبت به وقتی که روی لاستیک‌های هوایی قرار دارد، کمی متفاوت عمل می‌کند، به‌ویژه زمانی که به سرعت تغییر جهت می‌دهد.

طبق اعلام شرکت، این آزمایش شامل مانورپذیری تا ۸۸ کیلومتر بر ساعت و همچنین شتاب‌گیری و کاهش سرعت بوده و با بازخورد مثبت از گودیر و رانندگان آموزش دیده‌ی شخص ثالث همراه شده است.

لاستیک‌های بدون باد نسبت به لاستیک‌های معمولی، ایمن‌تر، بدون نیاز به تعمیرونگهداری، با ماندگاری بیشتر و سازگاری بهتر با محیط زیست هستند اما از سوی دیگر ساختن آن‌ها چالش‌برانگیز است و برای رسیدن به مرحله‌ی تولید انبوه باید توسعه‌ی زیادی صورت بگیرد.

آزمایش لاستیک بدون هوا بر روی خودروی تسلا مدل 3 توسط شرکت لاستیک‌سازی گودیر

نمای نزدیک از لاستیک بدون باد ساخت گودیر

مقامات شرکت هم خاطرنشان کردند: «لاستیک‌های بدون هوا تغییردهنده‌ی بازی برای کیف پول مصرف‌کنندگان و محیط زیست هستند و گودیر در این زمینه پیشتاز است. این لاستیک‌ها گزینه‌های ایمن‌تر، پایدار، بدون نیاز به تعمیرونگهداری و ماندگاری بالاتری را به‌عنوان جایگزین لاستیک‌های سنتی ارائه می‌دهند.»

هنوز مشخص نیست که آیا عملکرد این نوع تایرها و مصرف انرژی آن‌ها قابل رقابت با لاستیک‌های سنتی خواهد بود یا خیر؟ اما اگر چنین باشد، این یک تغییر پیشگامانه و ارزشی افزوده برای خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود.

آزمایش لاستیک بدون هوا بر روی خودروی تسلا مدل 3 توسط شرکت لاستیک‌سازی گودیر

آزمایش لاستیک بدون هوا بر روی خودروی تسلا مدل 3 توسط شرکت لاستیک‌سازی گودیر

گودیر همچنین از پیشرفت قابل توجهی در لاستیک‌های غیر نیوماتیک در مسافربرهای خودران خبر داده است. این شرکت با سازمان حمل‌ونقل جکسونویل (JTA) در نخستین آزمایش استفاده از لاستیک‌های بی‌باد در شاتل‌های حمل‌ونقل خودران همکاری می‌کند.

«مایکل راچیتا» (Michael Rachita) مدیر ارشد گودیر در برنامه‌ی لاستیک‌های غیر نیوماتیک گفت: «ما برای پیشرفت به این مرحله‌ی جدید هیجان‌زده هستیم و تصور می‌کنیم که با لاستیک‌های بدون هوا هر چیزی ممکن است.»

او افزود: «ما نشان داده‌ایم که این نوع لاستیک‌های گودیر می‌توانند به سرعت‌های لازم در بزرگراه‌ها دست یابند و در عین حال، هندلینگ پویای مورد نیاز برای یک وسیله‌ی نقلیه برای مصرف‌کننده را هم حفظ می‌کنند که یک نقطه عطف معنادار است.»

پیارسال
سلام. خیلی جالب بود. ممنون

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

احمد سلام. خیلی جالب بود. ممنون
سلام خوشحالم از این که خوشتون اومده❤

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران