محتوای درسی

خطرناک ترین خزنده حیات وحش

تمساح ها

تمساح ها


خلاصه :

تمساح سالت واتر بزرگترین خزنده در جهان است . تمامی تمساح ها۵  انگشت در هر پای جلو۴ انگشت در هر پای عقب دارد. بعضی از تمساح ها کوچک هستند. تمساح کوتوله بین ۱/۵ تا ۲متر طول دارد.

 تمساح سالت واتر بزرگترین خزنده در جهان است  او بزرگتر از  هر نوع
مارو مارمولک ولاکپشت می باشد. در امتداد دم آنها دو تا ستون فقرات بصورت فلسهای بزرگ در ردیف هم قرار گرفتند. تمامی تمساح ها5  انگشت در هر پای جلو4 انگشت در هر پای عقب دارد.تمساح سالت واتربدلیل اینکه می تواند هم در رودخانه و دریاچه باشد وهم در دریا شنا کند به این نام نامیده شده تمساح ها و الیگاتورها از آب شورمتنفرند.

ماگرز های ماهی دزد این تمساح بیش از 4متر  طول دارند ودر منطقه هند زندگی می کنند  این تمساح  بسیار قوی و قدرتمند است و هر نوع آبی را دوست دارد. او در دریاچه های بزرگ به دنبال قایق های ماهیگیری می رود تا ماهی های صید شده را از تور بدزدند.  فک و دندان های آنها محکم است حتی می تواند لاک لاکپشت را بشکند. انها به سه مدل راه می روند. گاهی بدن خود را بلند  کرده  چهارنعل می تازند. گاهی بطور اردک وار پا باز راه می روند و گاهی هم  مثل یک مار می خزند. این تمساح هم مانند بقیه تمساح ها دارای بدنی خشن و فلس های ضخیم هستند که البته این فلس ها در قسمت های پشت و دم بزرگتر است.

بعضی از تمساح ها کوچک هستند. تمساح کوتوله بین 1/5 تا 2متر طول دارد.این تمساح بقدری کوچک است که با گرفتن یک قورباغه بسیار خوشحال می شوند. بر خلاف تمساح های دیگر تمایل به آفتاب گرفتن ندارد. آنها ممکن  است کوچک باشند  اما بسیار  مقاومند زیرا  که دارای فلس ها کلفت در سراسر بدن خود حتی روی پلک هایشان هستند. این تمساح را پوزه هم می نامند.

عالی بود.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

عالی بود آقای کیومرزی فقط بنظر من یک زره مطلب قدیمی بود

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران