رویدادهای مدرسه

چه خبر از پیش دبستان یک؟

هفته پنجم دی ماه


خلاصه :

در هفته پنج دی‌ماه...

در هفته پنج دی‌ماه فعالیت‌هایی که انجام شد به شرح ذیل می‌باشد:

شنبه

سفالگری: در این فعالیت نوآموزان با استفاده از سفال‌هایی که در اختیار داشتند شروع به سفالگری با موضوع آزاد کردند. اصول و اهدافی که در این فعالیت نهفته بود عبارت است از: شادابی نشاط، دست ورزی، کشف استعدادهای نهفته، خلاقیت.
بازی شهر برعکس: این فعالیت به این صورت انجام شد که نوآموزان می‌بایست کارهایی که مربی‌ها به آنها می‌گفتند را برعکس اجرا می‌کردند. مثلاً وقتی مربی می‌گفت سکوت، همه باید سرصدا می‌کردند. اصول و اهدافی همچون شادابی نشاط، افزایش توجه و تمرکز، کارگروهی، در این فعالیت وجود داشت.
بازی هندبال: یکی دیگر از بازی‌هایی که انجام شد بازی هندبال بود که مورد استقبال نوآموزان قرار گرفت. این فعالیت اهداف و اصول مثل شادابی نشاط، کارگروهی، توجه به تفاوت‌های فردی، دست ورزی را دنبال می کرد.
همچنین باتوجه به اینکه حضور بچه‌‌ها در مدرسه بعد از تعطیلی یک هفته‌ای بود، مقداری از زمان به بازی آزاد با وسایل اختصاص داده شد.
 

دوشنبه

پانتومیم احساسات: نوآموزان در این فعالیت احساسات خود را در قالب پانتومیم اجرا می‌کردند تا همکلاسی های خود را از احساسی که تجربه می‌کنند آگاه کنند. اهداف و اصول این فعالیت عبارت است از شادابی و نشاط، خلاقیت، افزایش خودآگاهی نسبت به احساسات، نامگذاری برای احساسات.
حرکت در گونی: نوآموزان می‌بایست در این فعالیت وارد گونی می‌شدند و به صورت پرشی مسیری را طی می‌کردند و سعی می‌کردند در کمترین زمان این فعالیت را به پایان برسانند. از اهداف و اصولی که میتوان به آن اشاره کرد، شادابی و نشاط، دقت و تمرکز، حفظ تعادل می باشد.
حرکت با توپ پینگ‌پنگ: در این فعالیت توپ پینگ‌پنگ می بایست با استفاده از راکت‌ها توسط نوآموزان از مبدا به مقصد رسیده میشد. هر چند به صورت کامل نمیتوانستند انجام بدهند اما اصول و اهداف در این فعالیت وجود داشت که به دست پیدا شد. اصول و اهدافی مثل توجه به تفاوت های فردی، شادابی و نشاط، حفظ تعادل، دقت و تمرکز
آزمایش مخلوط کردن: ابتدا موادی مثل شکر، نمک، ریکا، سنگ و میخ به نوآموزان نشان داده شد و از آنها پرسیده شد که کدام از این مواد در آب حل میشود. پس از گفتگو پیرامون این موضوع، یکی یکی مواد توسط مربی در آب مخلوط میشد تا نوآموزان ببینند کدام ماده قابل حل شد در آب را دارد.

چهارشنبه

چهارشنبه هر هفته نوآموزان در اتاق بازی پیش دبستان حضور پیدا می‌کنند تا هم از استخر توپ و امکانات اتاق استفاده کنند و هم تنوعی در روند کلاس باشد. بازی هایی که برای امروز در نظر گرفته شده بود، والیبال بادکنکی، بولینگ، لاستیک سواری، استخر توپ و بازی آزاد بود. که مورد استقبال نوآموزان قرار گرفت.

 

در ادامه میتوانید عکس‌های مربوط به این هفته را مشاهده فرمایید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران