آموزش

حلقه فرهیختگان

توحید ( کتاب تنها تو را می پرستیم )

حلقه فرهیختگان


خلاصه :

در این مطالب قصد داریم خلاصه ای از دروس کتاب تنها تو می پرستیم به‌شمار ارائه دهیم و شما در این راه پر شور توحید آشنا و همراه کنیم

بسم الله الرحمن الرحیم 

 

خلاصه درس ۱ :

 

همه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم غم و اندوه سراغ ما می آیند ‌ولی ما هیج وقت دلمان نمی خواهد آنها را تجربه کنیم ولی به اختیار خودمان نیستند ام نکته ای که ما می توانیم آن را به دلخواه عوض کنیم چیست ؟ 

 

خیلی ها نمی دانند در هنگام پریشانی و آشفتگی باید چه کنند و چنین کسانی می توانند آسیب های سخت و جبران ناپذیری از افسردگی های روحی و نابسامانی های روانی را به خود وارد کنند .

 

کسانی هم هستند که وقتی چنین اوضاعی برایشان پیش می آید نزد روان پزشکان فال گیران و مشاوران و جادوگران و ... می روند و فکر می کنند با این کار خود می توانند خود را شداب و امیدوار کنند راز و رمز کامیابی و سعادت را به دست می آورند و حتی خیلی از همین روش ها و کار های به کار هایی مثل مواد مخدر و .... پناه می برند و گاهی هم جز خودکشی راهی نم یابند ، اما با این کار ها این آشفتگی ها درست نمی شود .

 

اما ما مسلمانان خدای یکتا و رحمان و رحیم را داریم ، ما قرآن کریم را دارین، پیامبر و اهل بیت را داریم .

 

به راستی چنان است که ارگ ول به خدا بسپاریم و در راه دین گام برداریم و از چشمه سار های آموزه های قرآن و عترت سیراب شویم ، حال روز بسیار بسامانی خواهیم داشت .

 

شما هم یکبار امتحان کنید ، زمانی که اندوهگین می شوید ، ببینید با توسل به خداوند حالتان بهتر می شود یا خیر ؟

 

رسول اکرم (ص) می فرمایند : هر کس در هنگام پریشانی دلش را برای خدا خالص کند و با همه وجود ، رو به خالق آورد و مخلصانه بسم الله الرحمن الرحیم بگوید ، یک از این دو برایش اتفاق می افتد :

 

۱ یا به خواسته ی دنیایی اش می رسد و اندوهش بر طرف می وشد 

 

۲ و یا مدتی در آن غم می ماند اما خداوند در آخرت برای او پاداشی خواهد ( البته گزینه دوم خیلی بهتر است ، چون زندگی آخرت جاودانه است .

 

( این غم که با یاد و نام خدا همراه است ، شیرینی و حلاوتی دارد که دیگر او را نا امید نمی کند . حتی او دوست دارد در آن غم شیرین باقی بماند ) 

 

پیامبر اکرم خطاب به امام علی (ع) می فرمایند : 

 

علی جان ، هر گاه به مشکلی بر خوردی  

 

بسم الله الرحمن الرحیم و لا حول و لا قوه الا بالله را بگو و اگر چنین کاری را بکنی ، خداوند تو ا از هر بلایی دور می کند .

 

( حضرت علی هرگاه موضوعی او را آزار می داد به نماز می ایستاد و با آن آرامش می گرفت )

 

بسیاری از ما انسان ها بر اثر عوامل گوناگون خدا را فراموش می کنیم ( بر اثر غرق شدن در دریای پر خروش دنیا خواهی و دنیا پرستی است و همینطور شیطان هم سعی میک ند ما را از یاد خدا دور کند )

 

یکی از بهترین راه ها برای اینکه ما به یاد خدا باشین نماز خواندن است . پس سعی کنیم نمازمان را با حضور قلب بخوانیم و با یاد خدا و پرستش او و مدد جستن از رحمت بی کرانه اش ، به درگاه خدا نزدیک شویم و از این وسیله از شیطان هم دور شویم .

 

 

 

خلاصه کلی این درس : 

 

آدم ها در رنج آفریده شده اند و بهتریم درمان برای این رنج ها و پریشانی ها ، یاد خداست .

 

دل ها با یاد خدا آرام می گیرد

پیارسال
آفرین .خوب بود

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پیارسال
خوب بود محتوات

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران