رویدادهای عمومی

سایپا

شاهینR

شاهین اسپورت


خلاصه :

سلام

همانطورکه می دانید در رسانه های تخصصی خارجی رسم است که رندرهایی از نسخه های جدید معرفی شده توسط کمپانی های بزرگ منتشر می شود و خودروبانک نیز جزو تنها رسانه های خودرویی داخلی است که در چند سال اخیر این کار را انجام می دهد. خودروی شاهین به عنوان جدیدترین محصول سایپا به بازار عرضه می شود و طراحی ظاهری آن با استانداردهای بروزتری شکل گرفته و به سرانجام رسیده است، هرچند هنوز هم شاهد سبک قدیمی طراحی خودرو باتوجه به استانداردهای روز دنیا هستیم و هنوز هم چند مرحله طراحی آن با خودروهای روز اروپا و آسیایی و یا حتی خودروهای مدرن چینی فاصله دارد اما همین تلاش سایپا برای طراحی یک خودروی مستقل قابل تحسین است.

اما در بازار کشور و در بین محصولات تولید داخل، خودروی سایپا شاهین یک برند کاملا جدید بوده و طراحی ظاهری بهتری نسبت به سایر خودروهای موجود در بازار دارد و می توان انتظار داشت که سهم فروش خوبی از بازار کشور در شرایط کنونی تحریم ها داشته باشد، اما چه کاری می توان انجام داد که ظاهر سایپا شاهین را جذاب تر کرد؟ اینجاست که این خودرو زیر تیغ جراحی خودروبانک می رود تا اصلاحاتی روی طرح آن انجام شود. با توجه به رسم سایپا برای معرفی خودروهایی چون کوییک، نام این خودرو را شاهین R گذاشته ایم.

اگر از دنبال کننده های خودروبانک هستید، می دانید که قبل از این خودروهایی چون ام جی 360 اسپرت ،رنو ساندرو پرمیوم و یا بسترن B30 اسپرت توسط خودروبانک به صورت رندر معرفی شده بودند.

چیزی که خودروی سایپا شاهین را می تواند تبدیل به یک خودروی جوان پسند کند، ایجاد تغییراتی بر روی ظاهر آن یا به اصطلاح تیونینگ بدنه آن خواهد بود که توانایی تبدیل کردن این خودروی جدید را به یک خودروی جذاب و جسورتر دارد. همین بهانه کافی بود تا خودروبانک دست بکار شده و ظاهری جذاب ‌تر برای این محصول سایپا تدارک ببیند، هرچند تغییرات سایپا شاهین به صورت گرافیکی اعمال شده که جزییات آن را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

شاهین R

انجام تغییرات روی چهره

برای جذاب تر کردن خودروی سایپا شاهین، در قسمت جلو نیاز به یک کیت بدنه اسپرت داریم که تغییراتی بر روی مجموعه سپر ایجاده کرده و همچنین از چراغ های جلو طرح نئون استفاده شده تا جذابیت بیشتری به چهره این خودرو بخشیده شود. علاوه بر این جلو پنجره خودرو هم ابعاد بزرگ تری نسبت به نسخه فابریک دارد و اندکی بزرگ تر و کشیده تر طراحی شده است که البته اعمال این تغییرات باعث شده در طرح گرافیکی فاصله بین درب کاپوت و سپر از بین برود.

از نمای کنار، لاستیک خودرو می تواند تاثیر زیادی در جذابیت یک خودرو داشته باشند و معمولا خودروهای داخلی از رینگ و لاستیک های کوچکی به صورت شرکتی استفاده می کنند و در نسخه های معمولی سایپا شاهین هم از رینگ های فابریک نسبتا کوچکی استفاده می شود، به همین دلیل اولین تغییری که در نمای جانبی حاصل شده، استفاده از رینگ های بزرگ تر با لاستیک های پهن تر هستند تا اولین قدم برای افزایش جذابیت ظاهر این خودرو برداشته شود.

خطوط روی بدنه تغییر کرده و حالا می بینیم که یک خط از انتهای چراغ های عقب تا درب جلو کشیده شده است. یک خط L شکل هم از درب جلو تا درب عقب در نمای جانبی اضافه شده تا جذابیت بیشتری به نمای جانبی خودرو بخشیده شود.

 

شاهین R

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که خودروسازان ایرانی با آن دست و پنجه نرم می کنند، طراحی قسمت عقب محصولاتشان است که در بیشتر مواقع شاهد طراحی جذابی برای قسمت جلو هستیم، اما جذابیت و هماهنگی خوبی در طراحی عقب دیده نمی شود که این مورد تاحدودی در طراحی عقب سایپا شاهین برطرف شده و شاهد یک طراحی خوب و متناسب با طراحی کلی بدنه هستیم.

برای جذابیت بیشتر طراحی عقب، تنها مقداری تغییرات بر روی سپر عقب ایجاد شده است و در حقیقت به همان سپر اصلی سایپا شاهین یک دیفیوزر و در اطراف آن دو خروجی اگزوز 2 دهنه اضافه شده که طراحی آن را بیش از پیش به محصولات بی ام و شبیه کرده است.

علاوه بر این، چراغ های عقب با ساختار معمولی به نئون تغییر کرده تا در زیبایی بیشتر خودرو کمک کننده باشند. شیشه های خودرو نیز سولایریزه شده اند.

بخش فنی

قطعاً بخش فنی از مهم ترین نکات این خودرو است. جایی که به نظرم می رسد در صورت استفاده از یک موتور پرقدرت تر و گیربکس خودکار، می تواند این خودرو را به یک ایده آل در رده قیمتی خود تبدیل کند. فعلاً یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ 8 سوپاپه با توان 108 اسب بخار روی این خودرو نصب شده اما قطعاً با تغییرات و یا جایگزین شدن این موتور با نسخه های جدیدتر، می توان حساب بیشتری روی این خودرو از نظر قابلیت های فنی باز کرد.

در انتها جا دارد مجدد متذکر شویم که این تنها یک طرح دیجیتالی است و پیشنهاد ما برای انجام تغییراتی روی شاهین در جهت اسپرت شدن و جوان پسندانه تر بودن این خودرو است.

 

سلام نظر بدید

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پیارسال
محمد مهدی، تو و داداشت فقط کپی می کنین فکر کنم. آره ؟
من که از ماشین اصلا خوشم نمیاد. لایک نکردم.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

چی دوست داری؟

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران