دلنوشت

به نام خدا

کروکدیل ها

کروکدیل


خلاصه :

کروکودیل یا تمساح یکی از مشهورترین خزندگان و ترسناک ترین حیوانات گوشتخوار دنیا است

کوچک ترین و بزرگ ترین کروکودیل

اندازه کروکودیل بسته به گونه آن متفاوت است. کوچک ترین کروکودیل تمساح کوتوله نام دارد که حدود 2 متر طول داشته و بزرگ ترین کروکودیل تمساح آب شور است که با 7 متر طول و حداکثر 1 تن وزن به عنوان سنگین ترین کروکودیل دنیا شناخته شده است

 

 

.انواع کروکودیل

امروزه 13 گونه مختلف تمساح در دنیا وجود دارد که در آب های شور و شیرین در سراسر آمریکای شمالی و جنوبی، آفریقا، آسیا و استرالیا زندگی می کنند.

 

طبیعت دو زیست این حیوان باعث شده با طبیعت اطراف خود سازگار شده و در طول میلیون ها سال گذشته در طبیعت دوام بیاورد.

 

 

محل زندگی کروکودیل

کروکودیل ها در زیستگاه های باتلاقی سراسر آب های گرم مناطق گرمسیری نیمکره جنوبی دیده می شوند.

 

تمساح آمریکایی بزرگ ترین گونه کروکودیل ساکن در آمریکای شمالی و جنوبی است که در کنار رودخانه ها و دریاچه های آب شیرین و همچنین آب های ساحلی نیمه شور نزدیک خلیج و مرداب های فلوریدای جنوبی، سراسر آمریکای مرکزی و بخش های شمالی آمریکای جنوبی زندگی می کند.

 

تمساح نیل که زمانی در شرق و جنوب آفریقا زندگی می کرد امروزه کمیاب تر شده و اغلب در در باتلاق های آب شیرین، رودخانه ها، دریاچه ها و مرداب های حرا ساکن می باشد.

 

تمساح آب شور بزرگ ترین و گسترده ترین گونه کروکودیل از نظر پخش جمعیتی است که در دهانه رودخانه ها و باتلاق های نیمه شور خلیج بنگال در اقیانوس هند، در سراسر آسیای جنوبی تا استرالیا دیده می شود.

 

 

 

غذای کروکودیل

کروکودیل ها شکارچیان گوشتخوار فوق العاده قوی هستند که در راس زنجیره غذایی محیط پیرامون خود قرار گرفته اند.

 

از آن جا که کروکودیل قادر به جویدن غذای خود نیست مجبور است آن را به طور کامل ببلعد، این خزنده از فک و دندان های قوی خود برای پاره کردن مواد غذایی استفاده می کند.

 

 

دشمن کروکودیل

تمساح های بالغ به دلیل هیکل بزرگ و طبیعت تهاجمی خود دشمنان بسیار کمی در حیات وحش دارند و ممکن است هر از گاهی توسط گربه سانان بزرگ از جمله شیر، جگوار یا ببر شکار شوند.

 

در حالی که تمساح های کوچک تر آسیب پذیر بوده و توسط حیوانات مختلف از جمله گراز، سگ ها و خزندگان بزرگ تا پرندگان شکاری همچون عقاب شکار می شوند.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.


پسران

دختران