دلنوشت

به نام خدا

مارمولک ها


خلاصه :

یش از ۶۰۰۰ نوع مارمولک شناخته شده وجود دارد  

اندازه مارمولک ها

مارمولک ها با بیش از شش هزار گونه در اندازه های مختلف وجود دارند. اژدهای کومودو بزرگ ترین نوع است، با طول متوسط 10 فوت و می تواند تا 176 پوند وزن داشته باشد. کوچکترین مارمولک دارف گکو است که کم تر از یک اینچ طول دارد و 0.005 اونس وزن دارد.

 

سکونت گاه مارمولک ها

مارمولک ها در سراسر جهان به جز قطب جنوب یافت می شوند. آن ها تقریباً در هر جایی زندگی می کنند، از جنگل های انبوه و زیر زمین و سنگ ها تا بیابان ها. آن ها خونسرد هستند و در طول روز فعال هستند، تا خورشید بدنشان را گرم کند.

مارمولک ها به طور کلی حیوانات اجتماعی نیستند، به جز در طول دوره جفت گیری، نرها و ماده ها در کنار هم قرار نمی گیرند با این حال، استثناهایی برای این وجود دارد؛ مارمولک های شبانه صحرایی در شب فعال هستند و در جامعه ای از اعضای خانوادگی زندگی می کنند.

 

 

رژیم غذایی مارمولک ها

بیشتر مارمولک ها گوشت خوار هستند، و این بدان معنی است که گوشت رژیم غذایی اولیه آنهاست. رژیم غذایی معمول مارمولک ها شامل عنکبوت ها، پستانداران کوچک، مورچه ها، موریانه ها و ملخ ها است.

برخی از مارمولک ها حیواناتی مانند حلزون ها را می خورند، در حالی که افراد دیگر همجنس خوار هستند.برخی از مارمولک ها، مانند؛ مارمولک کلارک اسپینی هم گوشت و هم از گیاهان تغذیه می کنند ،در حالی که برخی دیگر از این مارمولک ها مانند ایگوناهای دریایی گیاه خوار هستند

 

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.


پسران

دختران