دلنوشت

فیدلیتی بهمن خودرو


خلاصه :

                                        

بهمن 1400: شرکت بهمن موتور، از تاریخ 12 بهمن‌ماه، فروش خودروهای فیدلیتی پرایم 5 نفره و فیدلیتی پرایم 7 نفره را با قیمت جدید انجام می‌دهد. قیمت جدید فیدلیتی، به دلیل مالیات اولین نقل و انتقال خودروست که در دی‌ماه 1400 به تصویب هیئت وزیران رسیده و مشتریان جدید، حالا باید آنرا پرداخت کنند. در جدول زیر، نحوه قیمتگذاری فیدلیتی را مشاهده می‌کنید:

 

مدل قیمت خام هزینه جانبی قیمت نهایی

فیدلیتی 5 نفره 698.718 87.181 785.9

فیدلیتی 7 نفره 709.432 88.467 797.9

*در جدول فوق، قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.

 

 

دی 1400: بعد از آنکه دیگنیتی پرایم به 5 ستاره کیفی رسیده بود، حالا خودرو فیدلتی پرایم نیز همان موفقیت را کسب کرده و توانسته در گزارش کیفی خودروها در آذرماه 1400، پنج ستاره کیفی را از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) بدست آورد.

 

این ارزشیابی بر اساس استانداردهای ملی انجام می‌شود. کیفیت خودروها هنگام عرضه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و رضایت مشتریان نیز سنجیده می‌شود. طبق گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در بخش شاسی‌بلندها، تنها دو محصول بهمن‌موتور توانستند پنج ستاره کیفی را کسب کنند. گروه بهمن‌موتور به مشتریان خود این اطمینان را می‌دهد که طی دوره پشتیبانی 10 ساله، پیش‌بینی های لازم صورت گرفته است‌.

 

 

آبان 1400: شرکت بهمن موتور رسما تایید کرده که بزودی، تیپ جدیدی را با نام فیدلیتی پرستیژ راهی بازار کشورمان می‌کند. اطلاعات دقیق تیپ پرستیژ هنوز رسانه‌ای نشده اما حتما با آپشن‌های بهتری برای رقابت نزدیک‌تر با چری تیگو 8 پرو مواجه خواهیم بود. نکته جالب اینجاست که فیدلیتی پرستیژ قرار است با گیربکس اتوماتیک (AT) عرضه شود درحالیکه فیدلیتی پرایم، از گیربکس DCT بهره می‌برد.

 

افزایش قیمت فیدلیتی برای نیمه دوم 1400

مهر 1400: با اینکه بهمن موتور در شهریورماه امسال، هرگونه قیمت‌گذاری جدید را برای خودرو فیدلیتی پرایم تکذیب کرده بود اما براساس شرایط فروش بهمن موتور حالا مشخص شده که قیمت این کراس‌اور جدید بازار، با جهش قابل توجهی همراه بوده است.

 

فیدلیتی پرایم 5 نفره که در نیمه اول 1400 با قیمت 655 میلیون تومان فروخته می‌شد، برای نیمه دوم 1400 با جهش قیمت 80 میلیونی همراه شده و با قیمت جدید 735 میلیون تومان عرضه می‌شود. فیدلیتی پرایم 7 نفره نیز که در خرداد 1400 دقیقا 670 میلیون تومان قیمت داشت، حالا برای آبان 1400 با قیمت جدید 747 میلیون تومان فروخته می‌شود.

 

قیمت فیدلیتی به دلار چقدر است؟

مرداد 1400: چندی پیش، یکی از کارشناسان خودرویی کشورمان در مصاحبه‌ خود، قیمت فیدلیتی بهمن موتور را در بازار جهانی معادل 11 هزار دلار اعلام کرد و گفت که این خودرو حتی با ارز آزاد، قیمتش 275 میلیون تومان است درحالیکه با قیمت 650 میلیون تومان فروخته می‌شود. همین موضوع، باعث شده تا بهمن موتور در تاریخ 23 مردادماه، جوابیه‌ای منتشر و درباره قیمت‌گذاری خودرو فیدلیتی، شفاف‌سازی کند که خلاصه آن به شرح زیر است:

 

1- قیمت 11 هزار دلاری اعلام شده، قیمت جتور X70 با گیربکس دستی و در پایین‌ترین سطح آپشن‌هاست درحالیکه بهمن موتور، جتور X70S را با گیربکس دوکلاچه و امکانات رفاهی متعددی عرضه کرده است.

 

2- قیمت پایه فیدلیتی در کشور چین، حدود 18 هزار دلار است که با احتساب هزینه شماره‌گذاری خودرو، بیمه و آپشن‌ها، تا 23 هزار دلار نیز افزایش می‌یابد.

 

3- در بازار عربستان، خودرو جتور X70S با قیمتی بیش از 24 هزار دلار فروخته می‌شود در حالیکه قیمت جتور X70 در این کشور، حدود 18 هزار دلار است.

 

4- علاوه بر قیمت خودرو، هزینه‌های جانبی تولید نیز در قیمت تمام‌شده خودرو موثر است. هزینه‌هایی مانند: بسته‌بندی قطعات، حمل دریایی به بنادر، عوارض گمرکی، انبارداری، حمل به کارخانه و سایر هزینه‌های بانکی و مالی، توزیع و فروش، توسعه خدمات فروش و پس از فروش و غیره.

 

5- گفتنی است هزینه شماره‌گذاری، مالیات و بیمه برای خودرو فیدلیتی، در حال حاضر بیش از 75 میلیون تومان است که پس از کسر از مبلغ دریافتی مشتری، به نهادهای مربوطه پرداخت می‌شود.

 

 

تیر 1400: شرکت بهمن موتور همزمان با نمایش خودرو فیدلیتی پرایم در نمایندگی‌های منتخب خود در سراسر کشور، خبر داده که برای جلب رضایت مشتریان، امکان تست رانندگی با فیدلیتی در نمایندگی مرکزی بهمن موتور فراهم شده است. چندی پیش نیز تست درایو دیگنیتی آغاز شده بود.

 

 

علاقه‌مندان برای ثبت نام و رزرو تست درایو فیدلیتی بهمن موتور می‌توانند با شماره تلفن 02148027 در تماس باشند.

 

برنامه تولید فیدلیتی تا سال 1403

خرداد 1400: فیدلیتی بهمن موتور با گارانتی 5 ساله یا 150 هزار کیلومتری (هرکدام زودتر فرا برسد) تحویل خریداران می‌شود. شرکت بهمن موتور، با اعلام این خبر، همچنین گفته که، خودرو فیدلیتی در سال اول تولیدش حدود 9200 دستگاه ساخته می‌شود. سپس در سال دوم، تیراژ 12 هزار دستگاهی و در سال سوم نیز تیراژ 15 تا 20 هزار دستگاهی خواهد داشت.

 

 

فروردین 1400: همزمان با افتتاح کارخانه موتورسازی تیوان در تاریخ 19 فروردین‌ماه، آقای علمرادلو (مدیرعامل گروه بهمن) رسما تایید کرده که موتور چهار سیلندر توربوشارژ خودرو فیدلیتی، در کارخانه تیوان ساخته خواهد شد. 

 

 

اسفند 1399: بهمن موتور در تاریخ 25 اسفندماه خبر داده که با همکاری شرکت کویر تایر، موفق به بومی‌سازی لاستیک خودرو جدید فیدلیتی شده است. این لاستیک برای دو سایز رینگ 18 اینچی و 20 اینچی ساخته شده که طبق گفته کویرتایر، تولید این تایر 20 اینچی، تاکنون در ایران سابقه نداشته است.


لطفا نظر بدبد

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسرم نظر بدید نه نظر بدبد مطالبت عالی بود

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.


پسران

دختران