رویدادهای مدرسه

گزارش فعالیت پیش دبستان یک.....


خلاصه :

از پیش یک چخبر.............

بسم الله الرحمن الرحیم

و يُطعِموُنَ الطَّعامَ عَلي حُبِّهِ مِسكيناً و يَتيماً و أسيراً ، إنَّما نُطعِمُكُم لِوَجهِ اللَّهِ لا نريدُ مِنكُم جَزاءً و لاشُكُوراً
و به [پاس] دوستي [خدا] بينوا و يتيم و اسير را خوراك مي‏دهند. "ما براي خشنودي خدا است كه به شما مي‏خورانيم و پاداش و سپاسي از شما نمي‏خواهيم
انسان ، آيه ۹ - ۸

با سلام خدمت شما سروران گرامی

در ابتدا این گزارش لازم می دانم تشکر ویژه ای داشته باشم از اولیاء فهیم و مومن پیش دبستان یک و دو میزان که با زحمات مادی و معنویشان در جشن روز معلم خستگی این جانب و همکارانم در مجموعه پیش دبستان را بدرکردند و موجبات شادابی ما را فراهم ساختند.

حال توجه شما عزیزان را به شرحی مختصر از فعالیت های صورت گرفته در پیش دبستان یک میزان در هفته سوم از ماه زیبای اردیبهشت را جلب می نمایم.

شنبه:

در روز شنبه با توجه به تعطیلات تقریبا طولانی مدتی که عزیزان ما داشتند و پس از برنامه های همیشگی در صبحگاه محوریت صحبت ما در صبحگاه پیرامون خاطره گویی بچه ها از تعطیلات و احیانا سفر های انجام گرفته بود. حال شاید برای شما عزیزان جای سوال باشد که چرا ما در طول این سال تحصیلی چندین و چند بار به مبحث خاطره گویی،تعریف خواب و گفت و گو هایی از این نظیر در صبحگاه پرداختیم؟ عمده ترین دلیل این فعالیت های انجام گرفته بالابردن توانایی و اعتماد بنفس صحبت در جمع و در گرو آن رسیدن به هدف عزت فردی از اصول یازده گانه می باشد.

در روز شنبه و بعد از گفت و گو با نوآموزان و با توجه به اصل شادابی و نشاط دانش آموزان را به پارک بردیم و در آنجا به انجام فعالیت های گروهی و انفرادی مختلفی پرداختیم و پس از آن در حیاط مدرسه به بازی های گروهی ازجمله فوتبال و گرگ و خرگوش پرداختیم.

دوشنبه

در روز دوشنبه و با توجه به هفته هلال احمر صحبت ما در صبحگاه پیرامون این نهاد زحمت کش انجام پذیرفت و شرح وظایف و زحمات این جمعیت به بچه ها اعلام گردید.

در این روز و پس از گفت و گو، بچه ها به انجام بازی با اسباب بازی شخصی بصورت گروهی پرداختند.

پس از انجام بازی های گروهی نوبت به فعالیت آموزشی رسید که ما با توجه به این فعالیت ها سعی بر این داریم که نوآموزانمان را برای سال های آینده اماده تر سازیم. طرح درس آموزشی اولی که انجام دادیم کاربرگ مهارت های پیش از نوشتن بود به این صورت که نوآموزان می بایست روی خط چین های مستقیم مورب و ... را پر رنگ می کردند. این فعالیت بر اساس تقویت دست ورزی نوآموزانمان انجام پذیرفت. و اما فعالیت اموزشی بعدی کاربرگ تشخیص تفاوت ها بود بصورتی که نوآموزان در این فعالیت موظف بودند اشکالی که با بقیه متفاوت هستند را مشخص می کردند. این کار برگ بر مبنای یادگیری مبتنی بر تلاش و دست ورزی(درست گرفتن مداد) شکل گرفت.

چهارشنبه

در روز چهارشنبه که فعالیت های ما در اتاق بازی شکل گرفت عمده گفت و گو ما در صبحگاه با توجه به سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع پیرامون چهار امام مظلوم این قبرستان انجام پذیرفت و توضیحاتی پیرامون این بزرگواران خدمت نوآموزان داده شد.

پس از صبحگاه و کمی بازی آزاد بچه ها به انجام بازی جذاب چندگانه پرداختند این بازی بصورتی انجام پذیرفت که بچه ها سه مرحله ایجاد شده را که در تصاویر نیز مشاهده         می نمایید باید به پایان می رساندند. این طرح درس جذاب برای هدف پرورش فعالیت های جسمی حرکتی و پرورش تمرکز در بچه ها انجام پذیرفت. پس از انجام این فعالیت ما با بچه ها به سراغ بازی وسطی رفتیم اما این بار بازی وسطی ما متفاوت بود بصورتی که ما معلمان کنار رفتیم و کل بازی را بچه ها بصورت دو گروه و با توجه به اصل کارگروهی انجام دادند. این فعالیت نیز پرورش توانایی های جسمی و حرکتی را در دل خود جای داده بود.

جدای از فعالیت های این هفته اگر بخواهیم اشاره ای به فعالیت های سالانه خود که در گزارش ها به آن اشاره نکرده بودیم داشته باشیم حفظ برخی از سوره قرآن ازجمله سوره های مبارکه حمد_توحید_کوثر_ناس_فلق بود.

انشالله توانسته باشیم وظایف محول شده به خودمان را در این سال تحصیلی به درستی انجام داده باشیم و در این هفته های واپسین نیز بتوانیم با قدرت و بدور از خستگی فعالیت های خود در پیش دبستان یک را به پایان برسانیم.

و من الله توفیق

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران