رویدادهای مدرسه

با حضور پرشور اولیا و دانش‌آموزان میزان:

پانزدهمین نمایشگاه پژوهش برگزار شد

گزارشی از پایه‌ی اول دبستان پسرانه


خلاصه :

پژوهشگران کلاس اول، از آخرین دستاورد خود رونمایی کردند!

آخرین روز مدرسه برای دانش‌آموزان دوره‌ی اول دبستان، با خاطره‌ی نمایشگاه پژوهش به پایان رسید. واژه‌ی «پژوهش» و «نمایشگاه پژوهش» برای بچه‌های میزان بیگانه نیست. آن‌ها هرسال چنین روزی را تجربه می‌کنند. روزی که قرار است در حضور پدران و مادران یک کنفرانسِ پژوهش داشته باشند.

 

ساعت ده صبحِ آخرین روزِ اردیبهشت، نمایشگاه پژوهش با قدوم خانواده‌های پژوهشگرانِ دبستانی افتتاح شد. بیش از هفتاد دانش‌آموز کلاس اول در قالب بیست و پنج غرفه، آخرین یافته‌های خود را در معرضِ نمایش عموم گذاشتند. آن طور که از چهره‌های بچه‌ها پیدا بود، این کار را با علاقه انجام می‌دادند و از این گردهمایی سالیانه که به نام پژوهش برگزار می‌شود؛ بسیار خوش‌حال و مسرور بودند. آن‌ها از ایستادن مداوم و بارها توضیح و تکرار، خسته نمی‌شدند. کشف اینکه روغن و آب با یکدیگر مخلوط نمی‌شود، برایشان حکمِ افتادن سیب روی سر نیوتن را داشت..

 

 

به سراغ بچه‌ها رفتیم تا یک داستانِ پژوهشی بشنویم:

محمدحسن از قایق بادی‌اش می‌گوید که با فشار باد درون بادکنک حرکت می‌کند؛ ابوالفضل کارکرد منجیق خود را توضیح می‌دهد؛ علی با کمک پدرش یک آهن‌ربای الکتریکی ساخته است؛ ماشین مقوایی و پرنده‌ی محمدامین از رویای او برای پرواز از ترافیک خبر می‌دهد؛ ....

سخن گفتن از تمام دستاوردهای بچه‌ها نیازمند تالیف یک کتاب مصور است که بسیاری از حقایق درباره‌ی کودکان را به تصویر بکشد. بچه‌ها از اشتباه کردن نمی‌ترسند و به همین علت ذهن پویا و نوآورانه‌ای دارند؛ بچه‌ها غرور و تعارف ندارند و به همین دلیل یک پژوهش ساده را با چنان حرارتی ارائه می‌دهند که گویا مهم‌ترین چیز عالم را کشف کرده‌اند. همه‌ی بچه‌ها پژوهشگرند و رویدادِ «نمایشگاه پژوهش» یکی از مهم‌ترین اتفاقات دبستان ماست. پایان این رویداد وقتی با پایان مدرسه همراه شد، آلبومی از خاطرات را رقم زد..

لطفا فیلم این رویداد را تماشا کنید و لذت ببرید

 

#روش_میزان

#اصل_یادگیری_اکتشافی

 

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران